wij gaan voor het eerst naar egypte hotel sindbad nu is onze vraag kunnen we euro,s mee nemen of is het beter om geld te wisselen wie kan ons iets meer vertelen hierover
josschie Schreef:
——————————————————-
> Met egpond betalen brengt wel risico's met zich
> mee omdat je hiermee vaak word belazerd.(kleine en
> grote briefjes)
> Wij betalen altijd met euro's dan weet je waar je
> aan toe bent.
> neem veel eurostukken mee of briefjes van 5
Hallo Josschie,
Nu weet ik niet hoe vaak jij in het geliefde Hurghada(Egypt) komt, en hoe jouw ervaring hiermee is om tot die conclusie te komen? Mijn ervaring is dat het wel mee valt, alleen lopen er van die kleine jochies met bv 10 euro munten om te wisselen naar een briefje van 10, en daar zitten 1pond muntstukken bij die lijken sterk op de 1 euro munten,,dus daar moet je dan voor uit kijken. Je geeft aan dat men veel euro munten mee moeten nemen , maar daar hebben ze niets aan omdat ze dat niet in kunnen wisselen. Je bent in het land van de Ponden dan zou ik zeggen gewoon betalen met die valuta, en als je zelf uit kijkt valt er weinig te belazeren. Nadeel als je met de euro betaalt dat de koers voor jou lager uit valt, dus uit eindelijk te duur betaald. Weet dat ze graag westerse valuta willen omdat voor hun meer waard is, mja ik wil ook wel een ton alleen die krijg ik nooit!!!. Moet je wel gelijk geven met die 50 pond en een halve pond dat ze je daarmee willen belazeren, zeker in een taxi daarom de raad gewoon gepast geld meenemen liefst apart niet in de portomonee. Voor de rest valt het echt mee ( dat is mijn mening) Voor iedereen is het anders.
Wens Ciska veel plezier met de vakantie, zou zeker nog langs en stoppen bij Aart & Marianne (Orange cafe) Als je vragen hebt kan je ze gerustellen bij ze ze kunnen je ook tips geven geheel gratis(LOL) misschien onder genot van een drankje en een hapje.
Groetjes
Hoi Ciska,
Zoals al geschreven je kan in euro's op egyptische ponden betalen. In de aankomsthal op het vliegveld, kan je de dagkoers van het egyptische pond zien, en kan heb je dus een goede richtlijn voor de verhouding in euro's. Je kan overal goed pinnen in Hurghada, wij vinden dat veel praktischer als met veel euro's op pad gaan. Voor de fooien nemen wij altijd wat 0,50 munten mee, en veel vijfjes en tien euro biljetten. Het hotelpersoneel wil graag de munten wisselen voor papiergeld omdat zij dit niet kwijt kunnen bij de bank. De munten zijn we terug in Ned. zo kwijt, want de winkels hier wisselen graag kleingeld.
Fijne vakantie!
het gaat inderdaad om 50 piaster en 50 pond. gelukkig gaan ze er langzaam uit en worden vervangen door munten. heb inderdaad gepast geld voor de taxichauffeurs en heb dat apart van je andere geld.
verder adviseren wij de taxiservice van je hotel te nemen. ze weten de weg, maken geen onnodige omwegen om daar weer extra geld voor te vragen, ze spreken engels en rijden tenminste normaal.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?