Hallo,
Hier een verslag dat er ook nog goede politie in Egypte is, en dus niet alles geloven wat je op de TV ziet.
Woensdag 7 maart heb ik op Schiphol een Ray-Ban zonnebril gekocht. Uiteraard heel blij en hij deed het goed.
Na enkele dagen ben ik deze bril in een taxi kwijtgeraakt………dom, dom, en nog eens dom.
Maar gelukkig heb ik een reisverzekering.
Deze wilde echter een politie rapport, maar hij doe jhe dat in een land waar men Arabisch spreekt en bijna geen Engels?
Idd naar Orange Cafe gegaan en in contact met Aart gekomen.
Ondanks dat de zaak open was, en er klanten waren is Aart om 17.30 uur met mij meegegaan naar de Toeristen Politie.
Hier aangekomen werd ons in gebrekkig Engels hunzijds en net zo gebrekkig Arabisch Aart zijn kant verteld dat we rond 21.00 uur moesten terug komen.
Dus maar weer terug gegaan naar Orange Cafe, daar een heerlijk biertje/wijntje gedronken, en heerlijk gegeten.
vervolgens weer om 21.00 uur naar de Toeristen Politie gegaan.
Na enige tijd werde we geholpen en is er zelfs een tolk van Trasco bijgekomen die de verklaring heeft opgenomen.
Om 22.00 uur stonden we alweer buiten…………..met een rapport voor de verzekering.
Vannacht om 01.30 uur geland en een mail naar de verzekering gestuurd,
en idd ik krijg de bril vergoed.
Mijn dank gaat uit naar de goede service van de politie, de man van Trasco en uiteraard naar Aard Bos, die mij met raad en daad heeft bijgestaan.
En waarvoor deed Aart dit? Niet uit persoonlijk gewin ( hij heeft er geen pond/euro voor gehad ) maar omdat Aart ons, medelanders, wil helpen.
Aart nogmaals dank, en ik weet zeker wanneer ik eind van dit jaar of begin volgend jaar weer kom, ik zeker een biertje kom doen in Orange Cafe.
( voor jou neem ik dan een jonge jenever van Ketel mee………….)
Groet Edwin