De toeristen Politie tegen de Toeristen ( of is het voor de toeristen?)

• edwin maks

Hallo,

Hier een verslag dat er ook nog goede politie in Egypte is, en dus niet alles geloven wat je op de TV ziet.

Woensdag 7 maart heb ik op Schiphol een Ray-Ban zonnebril gekocht. Uiteraard heel blij en hij deed het goed.

Na enkele dagen ben ik deze bril in een taxi kwijtgeraakt………dom, dom, en nog eens dom.

Maar gelukkig heb ik een reisverzekering.

Deze wilde echter een politie rapport, maar hij doe jhe dat in een land waar men Arabisch spreekt en bijna geen Engels?

Idd naar Orange Cafe gegaan en in contact met Aart gekomen.

Ondanks dat de zaak open was, en er klanten waren is Aart om 17.30 uur met mij meegegaan naar de Toeristen Politie.

Hier aangekomen werd ons in gebrekkig Engels hunzijds en net zo gebrekkig Arabisch Aart zijn kant verteld dat we rond 21.00 uur moesten terug komen.

Dus maar weer terug gegaan naar Orange Cafe, daar een heerlijk biertje/wijntje gedronken, en heerlijk gegeten.

vervolgens weer om 21.00 uur naar de Toeristen Politie gegaan.

Na enige tijd werde we geholpen en is er zelfs een tolk van Trasco bijgekomen die de verklaring heeft opgenomen.

Om 22.00 uur stonden we alweer buiten…………..met een rapport voor de verzekering.

Vannacht om 01.30 uur geland en een mail naar de verzekering gestuurd,

en idd ik krijg de bril vergoed.

Mijn dank gaat uit naar de goede service van de politie, de man van Trasco en uiteraard naar Aard Bos, die mij met raad en daad heeft bijgestaan.

En waarvoor deed Aart dit? Niet uit persoonlijk gewin ( hij heeft er geen pond/euro voor gehad ) maar omdat Aart ons, medelanders, wil helpen.

Aart nogmaals dank, en ik weet zeker wanneer ik eind van dit jaar of begin volgend jaar weer kom, ik zeker een biertje kom doen in Orange Cafe.

( voor jou neem ik dan een jonge jenever van Ketel mee………….)

Groet Edwin

• steven

Mooi verhaal Edwin!

Heb je er nog meer? We zijn gek op verhalen(tu)

Gr Steven

• Lidwien61

Kijk van dit soort verhalen worden we weer blij!(tu)

• A.B.1

Blij van dit soort verhalen? Ik niet, zo worden die verzekeringen maar duurder. Als er geen sprake is van diefstal en eigen onoplettendheid heb je geen recht om voor een rapport naar de politie te gaan en ook geen recht op enige vergoeding ;)

• steven

Jammer…. je mist de essentie van het verhaal(td)

• aart bos

met heel veel plezier gedaan. en waarom ook niet. als ik tijd heb ( en het benne aardige mensen ) helpen we zover als we kunnen.

het is hier toch heel anders. andere taal, cultuur en mentaliteit.

uit eigen belang? maar natuurlijk. als wij en de andere hollandse ondernemers onze klanten blij maken komen ze misschien vaker naar dit mooie land. en dat is goed voor iedereen die hier probeert te leven. of vinden wij het gewoon logisch dat je mekaar helpt als dat kan.

ketel 1, is dat lekker? ja nou en of!

• Humphrie

A.B.1 Schreef:

——————————————————-

> Blij van dit soort verhalen? Ik niet, zo worden

> die verzekeringen maar duurder. Als er geen sprake

> is van diefstal en eigen onoplettendheid heb je

> geen recht om voor een rapport naar de politie te

> gaan en ook geen recht op enige vergoeding ;)

Ik wil hier graag even op reageren, waar staat geschreven door Edwin dat zijn zonnenbril niet achter gelaten heeft in de Taxi? Of ga jij er standaard vanuit dat iedereen fout is? Ik vind (mja wie ben ik he?) dat men eerst goed moet lezen voordat je met je wijsvinger(denkbeeldig) gaat zwaaien. Ik vind het geweldig wat Aart gedaan heeft zonder eigen belang om zoiets te doen voor medelanders, denk zelf dat ie dat ook gedaan zou hebben voor de duitsers Engelse etc. zover ik Aart ken. Net zoals wat Steven geschreven heeft je mist iets in het verhaal op zich, oke sommige mensen hebben dat niet daar kan je dan ook niets aan doen is een handicap, je hebt het of niet. Ik wil je een tip geven dat is geheel gratis zonder eigen belang…wel goed lezen dan voor je er negatief op gaat reageren. Probeer eens minder negatief te doen sta open voor een ander(mans leed) (Waarschijnlijk heb ik het verkeerd geschreven qua zinsbouw ben maar een gewoon mens:) en wie weet ooit in de verre toekomst ben jij ook dankbaar of blij als iemand jou begeleidt als jou iets naars is overkomen. Kan nl iedereen overkomen!!!

Groetjes Humphrie