dag lisa,
in alle parfum winkels is het 't zelfde: de klant is koning….. ze tonen interesse…. krijgt koffie/thee….het beroemde gastenboek…..
Ze zetten je , als je niet uit kijkt, onder druk om wát in hun gastenboek te schrijven…. iets wát ik ook nooit doe !
Mij zie je daar echt niet meer…..
Na 1x in zo'n winkeltje te zijn binnengegaan om zo'n leuk leeg parfumflesje te kopen…. en natúúrlijk met parfum naar buiten ging ….. die natúúrlijk klasse zou zijn.
Mooi niet dus…. na 2 maanden kon je niet meer ruiken dat het parfum was…… (ook dat kun je treffen), terwijl de verkoper zei dat het de beste van heel hurghada/egypte was….(en toen vertrouwde ik hem eigenlijk al niet meer).
Had toen niet genoeg geld bij me, zei die dat we dat de volgende dag konden komen betalen ( hij wilde het zelfs komen halen, wilde kamernummer weten….. mooi niet dus !)….
Maar iets wat me opgedrongen is….wilde die parfum helemaal niet maar moest die meenemen…… betaal ik ook niet.
Ben wel een uur bezig geweest in m'n beste engels dat ik geen parfum wilde……maar de parfumverkopers hebben, zo lijkt het, een houten plaat voor hun…..(invullen mag je zelf)
Achteraf blij dat ik die 40 euro nooit betaald heb……( voor 1 parfum en 1x after shave-luchtje….. die bleek dus ook achteraf “lucht” te zijn)
Dus dat jaar er op… mooie manier bedacht om niet meer in de parfumwinkeltjes te belanden ……“ allergie parfum” zeg ik dan…… én dat werkt na 6 jaar nog steeds.
Zorg wel dat je geen lekker luchtje op heb…..
Sommige souvenirwinkeltjes hebben ook zoiets: “present for you !!!!” ja leuk ….. wilt u het “presentje”…. dan ….. moet je wel betalen……dus niks geen present for you….
Ze pakken het cadeau in…. willen geld…. nee hoor “present is present” én dát hoef ik niet te betalen….. . Er moet er na al die jaren nog steeds een lachen als hij me ziet…. weet die nog steeds !!!!
En ik had gelijk, dat zegt hij ook nog steeds.
Dus Lisa….. mij zie je echt niet in je het door jouw aanbevolen winkel…..én m'n excurcies kan ik ook zelf wel regelen zónder verplicht te “moeten” boeken bij de reisleidster.
Zelfde voor het visum, op de bankkantoortjes op het vliegveld zijn ze heel wat goedkoper én wie fooi krijgt bepalen we zelf wel.
M'n Engels is op het vliegveld is ineens heel erg slecht als de mannetjes met hun zwaaiende bordjes van de toeroperator daar staan…..fooi voor het hotel…..laat me niet lachen…..
Joke.