Parfumolie, huidmasker, bodycremes

• lisa

Op zoek naar een goed adres voor parfumolie etc.

Ga dan naar de Spring of Health shop in Hurghada, tegenover discotheek/lounge Little Buddha.

Hier word je op een prettige manier te woord gestaan, geniet je van een lekker vers gemaakt kopje thee zonder verder enige vorm van opdringerigheid om te moeten kopen.

De verkopers zijn heel erg geinteresseerd in JOU, waardoor er een prettig gesprek op gang komt. Gratis word je een heerlijk gezichtsmasker van kamelenmelk aangeboden. In de shop zijn veel referenties te lezen van tevreden klanten uit verschillende landen. Je kunt er van allerlei heerlijk geurende parfumolien kopen van bekende merken, en verzorgende cremes. Ook voor huidproblemen en zonnebrand heeft men een oplossing. Kortom, echt een aanrader! En wanneer je besluit niets te kopen dan nog even goede vrienden. Maar uiteindelijk ga je toch iets kopen omdat je het deze verkopers gewoon gunt! Laat je verrassen!

• Ton

Mag dit wel ?

• lazeroms@planet.nl

reisleidsters worden zoslecht betaald, dat ze provisie moeten verkrijgen door middel van deze postings

• A.B.1

Lisa verveelt zich zo te merken, nog even en ze gaat met de matsweken beginnen voor haar excursies.

• joke

dag lisa,

in alle parfum winkels is het 't zelfde: de klant is koning….. ze tonen interesse…. krijgt koffie/thee….het beroemde gastenboek…..

Ze zetten je , als je niet uit kijkt, onder druk om wát in hun gastenboek te schrijven…. iets wát ik ook nooit doe !

Mij zie je daar echt niet meer…..

Na 1x in zo'n winkeltje te zijn binnengegaan om zo'n leuk leeg parfumflesje te kopen…. en natúúrlijk met parfum naar buiten ging ….. die natúúrlijk klasse zou zijn.

Mooi niet dus…. na 2 maanden kon je niet meer ruiken dat het parfum was…… (ook dat kun je treffen), terwijl de verkoper zei dat het de beste van heel hurghada/egypte was….(en toen vertrouwde ik hem eigenlijk al niet meer).

Had toen niet genoeg geld bij me, zei die dat we dat de volgende dag konden komen betalen ( hij wilde het zelfs komen halen, wilde kamernummer weten….. mooi niet dus !)….

Maar iets wat me opgedrongen is….wilde die parfum helemaal niet maar moest die meenemen…… betaal ik ook niet.

Ben wel een uur bezig geweest in m'n beste engels dat ik geen parfum wilde……maar de parfumverkopers hebben, zo lijkt het, een houten plaat voor hun…..(invullen mag je zelf)

Achteraf blij dat ik die 40 euro nooit betaald heb……( voor 1 parfum en 1x after shave-luchtje….. die bleek dus ook achteraf “lucht” te zijn)

Dus dat jaar er op… mooie manier bedacht om niet meer in de parfumwinkeltjes te belanden ……“ allergie parfum” zeg ik dan…… én dat werkt na 6 jaar nog steeds.

Zorg wel dat je geen lekker luchtje op heb…..

Sommige souvenirwinkeltjes hebben ook zoiets: “present for you !!!!” ja leuk ….. wilt u het “presentje”…. dan ….. moet je wel betalen……dus niks geen present for you….

Ze pakken het cadeau in…. willen geld…. nee hoor “present is present” én dát hoef ik niet te betalen….. . Er moet er na al die jaren nog steeds een lachen als hij me ziet…. weet die nog steeds !!!!

En ik had gelijk, dat zegt hij ook nog steeds.

Dus Lisa….. mij zie je echt niet in je het door jouw aanbevolen winkel…..én m'n excurcies kan ik ook zelf wel regelen zónder verplicht te “moeten” boeken bij de reisleidster.

Zelfde voor het visum, op de bankkantoortjes op het vliegveld zijn ze heel wat goedkoper én wie fooi krijgt bepalen we zelf wel.

M'n Engels is op het vliegveld is ineens heel erg slecht als de mannetjes met hun zwaaiende bordjes van de toeroperator daar staan…..fooi voor het hotel…..laat me niet lachen…..

Joke.

• Lidwien61

(tu)

• Taat

Hoi Joke,

Hoe herkenbaar! We komen al 11 jaar in Egypte, soms zelfs meerdere malen per jaar, maar zelfs wij tuinen er nog in. In september 2011 nog goede saffraan gekocht…dachten we. Blijken het toch geverfde houtvezels met een toegevoegd geurtje (td). Krijg er roze rijst van. M'n kleindochters vinden het geweldig mooi, haha. Ik minder. Hadden voor 20 euro gekocht, ook voor vrienden hier. Maar het gaat in juni weer mee terug naar dezelfde winkel!

En die jongens die op straat meelopen en proberen uit te vissen waar je vandaan komt, nou, wij komen regelmatig uit “Iceland” (:P). Slaan ze helemaal perplex van en inmiddels zijn we 10 meter verder. En ja…ach…die parfumolie. Je hebt er genoeg over gezegd. Die allergie is een goede tip, bedankt!

En verplichte fooien? Toe zeg! Wie aardig is, en een beetje service geeft krijgt echt wel wat, maar dat bepalen we zelf wel (en geloof me, ze hebben dan echt niet te klagen).

We slaan regelmatig de transferbus over en pakken een taxi naar het geboekte hotel. Scheelt een hoop tijd, heb je nog wat aan je avond, en geen gezeik over de “verplichte” bijdrage aan fooien en visa. Onze visa halen we bij de bankkantoortjes.

Excursies regel ik zelf wel, en dan slaan we parfumwinkels en papyrusfabriekjes over. Ach, na een paar maal kun je het allemaal wel vinden. Daarom is dit prikbord ook zo fijn, om tips te geven en te krijgen.

Op de kennismakings-bijeenkomsten komen we sinds de 2de keer al niet meer.

Hopelijk blijft het rustig na de verkiezingen, en dan zitten we er in juni weer. We kijken er alweer naar uit.

Groeten en geniet!

Taat

• joke

Hoi Taat,

als ze ons vragen wáár we vandaan komen….. wijs ik altijd (lachend) naar het all inc. bandje om m'n pols.

Of noem de naam van het hotel….. dáár kom ik toch vandaan ( op dat moment ).

Dan moeten ze ook lachen, vragen het dan vaak nog een keer en krijgen het zelfde antwoord.

Kruiden krijgen we altijd van onze egyptische kennissen daar, zakje nootmuskaat, kurkuma (krijg je zo'n mooi kleurtje mee voor de gebakken piepers = een kleurmiddel en heeft geen smaak) kerrie, rozemarijn enz.

kost ong. 1 pond…..voor sommige kruiden nog minder……dat betalen de inwoners op de markt en in de kruidenwinkeltjes.

Voor die echte vanille-stokjes betaal je wel wat meer…

Kreeg paar jaar geleden vreselijk van hem op m'n kop: dacht ook koopje te hebben aan heerlijke gemengde kip/vleeskruiden….. betaalde 15 pond voor zakje van 2 ons.

Sinds die tijd brengt hij altijd hele verse pakjes kruiden voor me mee uit Luxor, z'n vader kweek dat…. en mag ze niet eens betalen, geschenk van zijn vader voor ons…. en heb die mensen nog nooit gezien…

El Saïd en zijn familie weten altijd wanneer we komen dus liggen de kruiden al klaar als we daar op hun zondag ( de vrijdag) worden uitgenodigd om bij hun thuis te komen eten.

Hele belevenis én zijn vrouw kookt heerlijk.

Aan de ene kant denk ik ook van wat is nu 20 pond : door koers delen bv. 7.2 = dan E 2,77 en laat ze ook een goede dag hebben….. maar dan moeten ze daarvoor ook geen rommel leveren.

Fijne vakantie voor jullie in juni,

groetjes,

joke.

• Taat

Ha Joke,

De saffraan kostte 20 EURO, geen 20 pondjes. Dus tikkie meer. En de beste man zal daarvan beslist een goede dag hebben gehad (:P). Het was ook iets van 200 gram, en aangezien het duur spul is was het eigenlijk nog een koopje. Maar dan mag het wel echte saffraan zijn. Ach, al doende leer je er weer van.

En we gaan zeker weer genieten in juni!

Groeten, Taat