Hoi allemaal,
Ik ben weer terug gekeerd van een super vakantie. Het weer, snorkelen eten en excursies waren voortreffelijk.
Geen vervelende Rus meegemaakt(hier wordt regelmatig over geschreven) wel vervelende Nederlandse Dames. Uiteraard mocht dat de pret niet drukken.
In het all inn resort zijn mijn vrouw en ik volledig in de watten gelegd Soms voelden we ons wel erg opgelaten, omdat het personeel zo ontiegelijk behulpzaam en vriendelijk is. Ik had steeds zin om al die kerels een vette fooi te geven, maar dat gaat nou eenmaal ook weer niet. We hebben op een vakantie zelden zo genoten als deze keer. Het snorkelen was Super! Het eten…. Ooooh wat een overvloed en nog aan tafel bediend worden met drinken. Ook konden we gebruik maken van vier a la cart restaurants.Italiaans Chines Libanees en Indiaas.
Plaats genoeg op het strand en de bedjes werden voorzien van matrasjes. Als er geen matrasje op lag werd het gehaald. Omdat het de eerste keer was hebben we de excursies via de touroperator geregeld. Luxor 95 euro en een boottocht (best Choice) voor 45 euro. Ik heb omdat we deze excursies direct bestelden een citytour Hourghada gratis gekregen. Wat valt er te zeggen over Hurghada?
Rommelige stad waar het verkeer rondraast als of er achter elk stuur een super debiel zit. Niet te geloven dat ik geen enkel ongeluk heb gezien. De excursie leidde ons naar een Christelijke Kerk, Moskee, Geurtjesfabriek/handel, winkel met souvenirs, zeeaquarium een wandeling over new Marina en een wandeling door de winkelstraat al waar je bijna geen pas kon verzetten zonde aangeklamt te worden. Ik moets af en toe even bruut van me afsnauwen om door te kunnen lopen.
Hier was ook mijn eertste ervaring van het zien van zwerfkinderen. Hier had ik wel moeite mee. Verder toch een leuke trip gehad hoor. Niets gemerkt van agressie.
Tocht naar Luxor was de eerste bustrip zonder konvooi werd ons verteld. de rit naar Luxor duurde daarom maar 2,5 uur heen en terug ook.
Het was een druk programma met tempels graven steenhouwerij en tochtje op de Nijl, waarbij ik de boot mocht besturen. (voor een fooi natuurlijk).
Op de terugweg heb ik de chauffeur gezegd dat hij voor een bocht en in het donker zonder licht niet mag inhalen. Onze gids vondt mijn commentaar niet leuk en vertelde mij dat als hij het niet veilig vond hij niet voor in zou gaan zitten. Hij sprak perfect nederlands en ik vertelde hem dat ik niets met hem te maken had, maar wel met mijn vrouw andere gasten en mijzelf. Dus…. Piano aan!
Ik geloof dat dat wel overgekomen is.
Derde en laatste excursie was de Best Choice.
Dit was echt helemaal geweldig. We gingen met de boot weg uit Hurghada. Op de boot wer uitgelegd dat we op zoek zouden gaan naar Dolfijnen. We zouden op twee plekken gaan zoeken en als er geen dolfijnen gevonden zijn, danzouden we gaan snorkelen en naar een eiland nog op een glasboot en een speetboot eten aan boord en dan weer naar huis. Asl laatste zouden we kijken naar zonsondergang vanaf of bij het eiland voor de kust van Hurghada.
Aangekomen in de huse of Dolfins zagen we al snel Dolfijnen. we hadden de flippers al aan en de duikbrillen al op en ja hoor! Ffloeps het water in en als een gek achter de twee Dolfijnen aan. Ik was op een gegeven moment zo dicht bij, dat ik de Dolfijn had kunnen aanraken. Super! Een droom kwam uit. Mijn vrouw was ook een snelle zwemster en kwam er ook dicht bij. Helaas voor een aantal mensen die wilden snorkelen met een zwemvest, bleek de dolfijn te snel te zijn.
In totaal heb ik drie keer met de Dolfijnen meegezwommen. Mijn vrouw en ik hadden echt geluk en alles werd ook nog gefilmd ook.
Veder hebben we nog Morenen gezien, prachtige vissen en een Rog en voor het zelfde geld ook nog een joekel van een schildpad. Om hier wat bij in de buurt te komen moest je wel diep duiken, maar dat was voor mij geen probleem.
De Egyptische bemanning deed er alles aan om het ons naar de zin te maken. Eten was uitstekend verzorgd en samen met drinken was het weer all inn. De tocht met speedboot was leuk en de glasboot was in vergelijking met het snorkelen maar saai.
Al met al een prachtige vakantie gehad en ik ga zeker weer terug. niets gemerkt van agrassie. O ja we hebben nog een kleine aardbeving gevoeld waarbij de wijn in het glas lekker heen en weer ging. Ik zocht met mijn ogen al de uitgang, maar het hield al snel weer op.