Schoolverlof

• steven

Wie heeft er ervaring met vakantieverlof voor schoolgaande kinderen?

Wij willen volgend jaar herfstvakantie weer naar egypte en het zou zoveel uitmaken als

we voor de kinderen 1 of 2 dagen vakantieverlof zouden kunnen krijgen, niet alleen voor het

prijsverschil maar dan komen er ook andere opties vrij, zoals een nijlcruise/combi.

Want die vertrekken allemaal op woensdag,donderdag en vrijdag.

Zomaar ziekmelden vinden wij geen goed voorbeeld.

Onze jongste zit dan nog op de basisschool, doen de laatste dag voor een vakantie toch al

niets meer, maar onze oudste zit dan in 2VWO, word denk ik al moeilijker daar ze op de algemene ouderavond hebben

aangegeven hier niet aan mee willen werken.

Nu weet ik niet hoe ze reageren in een persoonlijk gesprek. Persoonlijk vind ik de kinderen wat geschiedenis en cultuur

bijbrengen ook belangrijk, we willen zeker naar Luxor.

Wie weet raad?

• Ernie76

Weet niet of het van toepassing is.

Als je een baan hebt waarmee het in kindervakantie zelf ( en mogelijk dus ook in je vakantie) lastig is om vrij te krijgen dan kan je een verzoek indienen.

Moet dus zo zijn dat je vanwege werk niet anders kan.

Meestal gaat het dan om mensen die niet in een kindervakantie kunnen gaan en daarbuiten moeten.

Geef je weinig kans maar goed misschien kan je hier iets mee.

En als je toch ziek gaat melden….doe dan niet die laatste dag maar dag of 2 eerder controle komt juist dan en vast niet op de vrijdag…

• Lidwien61

Hoi Steven,

Ik heb niet echt ervaring, maar je zal het kunnen gooien op een Educatieve reis, de Nijlcruises starten meestal alleen op donderdag dus dat zou een goed “ excuus” kunnen zijn.

Een persoonlijk gesprek is een goed idee, wellicht de kinderen een verslag laten maken voor school. Dit kan helpen.

Succes!

Lidwien

• steven

Ik heb t voorzichtig aan gekaart tijdens 10 minutengesprek, ze kunnen niet meewerken tenzij,

eigenbedrijf/aantoonbare onmisbaarheid op werk. Het enige wat de leraar wilde zeggen was,

ik zou t wel weten…….en een soort van knipoog.

Maar tis niet meer nodig, heb net netjes in een schoolvakantie geboekt (zie mn andere draadje)

Steven