onrust in egypte

• basennoes

wie kan ons wat meer informatie of advies geven voor het reizen naar egypte nu,

We hebben een reis geboek naar het sindbad aqua park in hurghada van 13 tot 27 december .

En hebben er super veel zin !!! (:P)Maar helaas laait de onrust weer op in egypte !!X(

Wie gaan er ook heen in deze periode ??? En is het verstandig om tegaan ??

• steven

Is t verstandig? moeilijke vraag. Niemand weet hoe deze situatie zich zal ontwikkelen, als t blijft zoals nu, zou ik zeggen, gaan!

Bij de revolutie aan t begin van t jaar, zijn de nederlanders (achteraf) totaal onnodig weg gehaald, ze hadden er gewoon kunnen blijven.

Succes!

• marryvanduijn@hotmail.com

Wij gaan ook in december naar Hurghada. In februari zouden wij ook gaan maar toen werd onze reis 3 dagen voor vertrek geannuleerd omdat er een negatief reisadvies was. Het ministerie van buitenlandse zaken geeft nu nog geen negatief reisadvies en hopelijk komt dat er nu ook niet ;-)

Voorlopig gaan we ervan uit dat het gewoon doorgaat. Zelf annuleren is nu ook geen optie omdat je dan al je geld kwijt bent.

Wij hebben er ook veel zin in om weer te gaan.

Ik wens jullie alvast veel plezier!!!!!!!

• basennoes

Bedankt voor je reactie mary , ik hoop voor jullie dus het nu wel door gaat !!!

Ik had ook al gekeken bij het ministerie van buitenlandse zaken nu maar kon nog niks vinden ,

We blijven maar gewoon positief , en hopen dat we straks lekker op vakantie kunnen!!!

we wensen jullie alvast hele fijne dagen !!!

• basennoes

Ik denk dat je nooit weet waar je verstandig aan doet , en als je met z'n tweeen gaat maakt het niet zoveel uit .

Dan heb ik zoiets van we zien het wel . Maar heb wel me dochter van 4 mee en dat vind ik minder.

Maar goed we blijven positief , anders kan je straks nergens meer naar toe zou je zeggen !!!

Maar bedankt voor je reactie. we hopen op een fijne vakantie !

• aart bos

eigenlijk is het heel simpel, de grote steden zijn het centrum van de demonstraties en akties. nederland ( lees: ministerie van bz, andere europese landen en reisorganisaties ) neemt tenslotte beslissing of het veilig is in de badplaatsen en geven daarna reisadvies. bij negatief wordt er niet gevlogen. de ervaring van het voorjaar leert dat er in de badplaatsen niks aan de hand was ( behalve gezonde spanning hoe het nu toch verder moet met dat arme volk in dit trieste proces )

ik hoop/gun ze het beste enwel zo snel mogelijk

• horus

Afgelopen weekeinde nog in Cairo gelogeerd, vlakbij het Tahrirplein. Twee straten verder merk je al niets meer van onlusten.

Hier in Hurghada is alles RUSTIG. Mensen laat je niet bang maken door de sensatiemedia. Kom en geniet!

• Lidwien61

Hoi,

Ik sluit me helemaal bij Aart en Horus aan, net geland……ik wil terugggggggggggggggg! De eerste vraag kreeg ik gelijk al bij aankomst, of we last hadden gehad! Pffftt, ik heb echt alleen maar gelachen, leuke gesprekken met de Egyptenaren en natuurlijk een (bliksem) bezoek aan Orange Café.

Er is niks aan de hand echt, in de toeristenplaatsen hebben ze echt wel wat beters te doen als onrust stoken.

Ga heerlijk genieten, van de zon, de vissen, de lieve egyptenaren, door onze komst houden zij hoop op een betere toekomst!

Eigenlijk moet de titel zijn: Plaatselijke onrust in Cairo.

Veel plezier!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• basennoes

hoi lidwien ,

bedankt voor je reactie , nou jullie hebben we helemaal overtuigd hoor , we gaan gewoon lekker alvast pakken !!!!

We hebben er super veel zin in en gaan genieten van een heerlijke vakantie.!!!

vraagje , ik kreeg een tip dat je beter in ponden kon betalen als euro's , weet jij hier iets van ???

groetjes anouschka

• ineke_vogel@hotmail.com

yesss, wij vertrekken vanavond. Zijn ook in februari en april geweest en echt nergens last van gehad.

En inderdaad de mensen zijn blij dat je komt.

Dus ga genieten dat gaan wij ook doen!!!!