Taxi naar El Gouna

• Taat

Vraagje aan de “locals”:

Wat is een redelijke prijs voor een taxirit van het vliegveld Hurghada naar El Gouna?

Wij komen, als het goed is, om ca 19.00 uur aan en willen eigenlijk niet met de bus van de touroperator. Vorige keer waren we om 20.00 uur op het vliegveld maar pas na 12 uur 's nachts in het hotel. Het wachten was op volgende vliegtuig waar ook mensen inzaten die nog mee moesten, een passagier was koffer kwijt en moest aangifte doen, we moesten nog diverse mensen afzetten bij hotels in Hurghada, etc etc. Gevolg was dat er niets meer te eten was bij aankomst behalve een droog broodje kaas, de all-in was afgelopen (td), dus daar werden we niet zo blij van.

Wij willen nu graag “op eigen houtje” gaan, maar hebben geen idee hoe de prijzen op dit moment liggen. Een richtlijn is voldoende, we willen niemand te kort doen, maar ook geen idioot hoge prijs betalen. Pingelen moeten we toch wel (:P).

Iedereen die onlangs nog een dergelijke rit heeft gemaakt: Graag advies!

Vast bedankt!

• patricklimbo

Ik ben afgelopen oktober daar geweest en toen had ik met mijn vriendin een taxi vanuit centrum Hurghada naar El Gouna ongeveer 80 pound betaald. Dus vanaf het vliegveld zal het ongeveer evenveel zijn, misschien 100.

• Taat

Bedankt! Geeft ons een beetje een richtlijn bij het onderhandelen.(tu)

• joke

Taxi-meter aan laten zetten, dan heb je helemaal een goede prijs, fooi geven kun je altijd nog.

groetjes,

joke.

twee jaar terug betaalden we voor ritje van sekalla (mc.donalds) naar el gouna iets van 34 pond.

• Taat

Ja, zo'n 2,5 jaar geleden betaalden we vanaf Dahar ca 50 EGP met z'n 4-en. Maar ook in Egypte veranderen de prijzen, en we zijn inmiddels (helaas) al een poos niet meer in Egypte geweest. Dus een richtlijn is prettig bij het onderhandelen. Als we terug zijn (jakkes, niet aan denken!) zal ik laten weten waarop we zijn uitgekomen :)

We vertrekken over 4 weken, en die vliegen voorbij. Jammer is de vakantie ook veel te snel weer voorbij. De tijd vliegt als je lol hebt……

• trudy

o heerlijk over 4 weken

oook wij moeten nog 4 weken wachten .

• miichellee1@hotmail.com

ik moet nog 10 weken wachten, ben net terug (tu)

• nathalie32

Ik moet nog 7 weken wachten.

• mhoek

Staan de taxi's meteen bij de uitgang waar ook de bussen staan die de tranfers verzorgen naar de hotels. Of staan ze op een andere plaats? Of staan de taxichauffeurs bij de uitgang en vragen ze je of je een taxi wilt. Wij zijn ook van plan om een taxi te nemen. Wij gaan 17 aug en hebben er reuze zin in. Iemand idee van de temp..zal wel rond de 38 graden zijn…….lekkuur

• joke

Hoi,

zo gauw je buiten bent staan de taxi's (met bosjes) al te wachten …..

De transferbussen staan aan de linkse kant, stukje verderop.

Alvast een fijne vakantie voor de 17-de augustus,

Joke.