Wij gaan begin september naar Hurghada.
Nou vroeg ik me af waar kan ik nou het beste mee kan betalen in Egypte?
Dag Robbert,
in de winkeltjes, taxi, drankjes op terrasjes en zo met egyptische ponden.
terrasjes: bij de rekening fooi doen, behalve als het al op de bon staat.
Afdingen in de winkels moet je zeker doen, anders betaal je teveel. (behalve in de winkels waar ze vaste prijzen hebben, daar is alles van een prijs voorzien)
Taxi: van te voren de prijs afspreken, van sekalla naar dahar is het ongeveer 10 pond per hele taxi, dus niet p.p. !!! ze zijn verplicht om de taxi-meter aan te zetten, maar zeggen dat die kapot is, met die taxi's ga ik zo wie zo niet mee, stap uit en pak er een die wel de meter aanzet. Laat je wat dat betreft niets wijsmaken.
Voorbeeld met taximeter aan is het van sunrice select garden beach naar dahar mét de meter aan 11 pond en nog wat piasters !!!! ze vragen rustig 50 pond en als ze in de gaten krijgen dat het je eerste keer egypte is durven ze nog ijskoud te zeggen dat je het verkeerd heb verstaan : dat ze 150 pond afgesproken hadden i.p.v. 50 pond.
De mini-busjes zijn goedkoper, da's wel p.p.voor 2 pond de man, kom je al een heel eind, je zit dan wel tussen de plaatselijke bevolking in, maar dat maakt niets uit: zou je aanraden omdat een keer te doen/mee te maken.Stopt overal en neemt iedereen mee zolang er plaats is en de bestemming in de route ligt.
Wil je een excursie maken dan betaal je die in euro's,
alvast een fijne vakantie ook al duurt het nog effe,
joke.
Betaal je excursies met egyptische pond of euro's??
Neem aan bij je reisbegeleider met euro's? Of kan dat ook met ponden.
Ik ben namelijk van plan om niet zoveel euro's mee te nemen.
Want het meeste betaal je in ponden toch?
Of adviseren jullie toch om euro's mee te nemen?
Waarmee betaal je je visum bij de bank op t vliegveld?
Ik hoor het graag.
Hoi Lieke,
Relax relax ( Haha….je snapt 'm wel hé!)
Je kan de excursies of in euro's of in ponden betalen. Maakt niet zoveel uit. Bij alle pinautomaten waar het Maestro logo staat vermeld, kan je pinnen. (bij Arabella kan je vlakbij de receptie pinnen). De meeste creditcard's kunnen ook.
En nu…..nergens meer druk over maken hoor!
Gr Lidwien
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?