excursie cairo/pyramides

• frank180

Hallo….

Ik ben op zoek naar goede tips en adviezen over excursies naar de pyramides. Ik arriveer 21 Juli in Hurghada.

Wat kan ik verwachten qua vervoer,prijs en dergelijke ?

Frank

• Miriam K.

Hallo Frank,

Voor een dagexcursie naar Cairo is het ‘t makkelijkste, lees: goedkoopste :) als je zelf de binnenlandse vluchten regelt via www.egyptair.com

Op de website van Egyptair is het voor een binnenlandse vlucht toegestaan om op de openingspagina rechts bovenaan als landenkeuze “Egypte” aan te klikken en niet “the Netherlands”. De prijs wordt dan een stuk lager!

Als je me een email stuurt (via Google snel te vinden via mijn naam) en me laat weten met hoeveel volwassenen en kinderen je wilt gaan, ontvang je vrijblijvend een gespecificeerde offerte inclusief keuzes en kosten voor een privé excursie naar Cairo met het vliegtuig. We hebben een uitgebreid netwerk van Nederlandstalige gidsen dus ook dat behoort tot de mogelijkheden.

Vanwege de warmte adviseren we in de zomermaanden een vroege vlucht te nemen, zodat je de meeste “buiten”-bezienswaardigheden – de piramides!!!! – in de ochtend kunt zien en bijvoorbeeld een bezoek aan het airco ::o Egyptisch museum in de warmere namiddag.

Na afloop van de excursie met privé gids van ongeveer 7 uur is er nog de gelegenheid om ergens iets te eten/drinken of bijvoorbeeld een feluccatocht over de Nijl te maken en/of met de kinderen dr. Ragab Pharaonic Village (een openluchtmuseum met speeltuintjes) te bezoeken.

De privé bus met chauffeur blijft ter beschikking tot vertrek naar het vliegveld. Wij rekenen vanaf de binnenstad in Cairo ongeveer 1 ½ uur rijtijd naar het vliegveld en je dient daarbij altijd 1 uur voorafgaand aan de vlucht aanwezig te zijn.

Groet uit Luxor,

Miriam Kok

• frank180

Sorry Miriam….ik heb de bedoeling om per bus te gaan en niet per vliegtuig,

Frank

• Miriam K.

Hai Frank,

Geeft niet, we geven ook graag info als we niets kunnen verkopen :) (wij doen namelijk geen busexcursies naar Cairo).

Maar bezint eer ge begint want het is wel zo'n 7 uur one way rijden naar Cairo.

De meeste aanbieders komen dan met overnachting in Cairo al snel op hetzelfde bedrag uit als voor een dagexcursie met het vliegtuig.

Veel plezier met de verdere voorbereidingen van de reis en alvast een fijne vakantie.

Groet uit Luxor,

Miriam Kok

• Sarah

Hoi Frank 180 ,ook ik was van plan om met de bus te gaan maar zodra je ziet wat je voor het vliegen betaald en de winst ín tijd die je boekt bekeer je misschien wel net zoals ik METEEN. Vliegen is goekoper als met de trein in Nederland ,waarschijnlijk betalen ze een drol voor de kerosine en zo heeft de buurman van Libie zijn toch nog voordelen.

Wat ik tot nu toe op internet gelezen heb (ook de reacties van andere reizigers) ,heeft mevr Kok een uiterst proffesioneel reisbureau en kun je het denk ik niet beter treffen.

Maar heel herkenbaar ,ik was ook opzoek naar excursie met de bus .

• monica

Een heleboel mensen hebben zoiets van “nu ik toch in egytpe ben kan ik net zogoed even naar de pyramides of zo” en staan niet stil bij de afstanden.

De afstand tussen Hurghada en Cairo is enorm groot.

Als je met de bus gaat komt er geen eind aan en dan moet je nog terug ook.

Cairo zelf is ook een gigantische drukke stad. Ook in de stad zelf ben je heel veel tijd kwijt met reizen.

Het is toch heel plezierig als je binnen een uur vliegen al in cairo bent.

Je hoeft bij het inchecken. maar 1 uur van tevoren aanwezig te zijn. De vlucht duurd ongeveer een uurtje.

In cairo hoef je niet door de douane en sta je (als je alleen handbagage meeneemt)

na de landing binnen 10 minuutjes buiten.

Ik zou het wel weten hoor.

Veel succes met je keuze

Groetjes

Monica

• Tilly Hurghada

Wat te denken van privetoer met goed engels sprekende chauffeur en reistijd van maar 5 uur +pauze( geen afhalen andere hotels).

Dit met eigen nederlands sprekende gids.

Gasten zijn dik tevreden.

• nclma

Ik wilde net Tilly aanbevelen voor de prive tour, maar ze heeft zelf al gereageerd, (tu)

• Miriam K.

Bedankt voor de complimenten en Cairo én Luxor wordt natuurlijk helemaal een geweldige ervaring! (:D

• Miriam K.

Een vraag die ons vaak wordt gesteld door gasten die via onze organisatie een dagexcursie naar Cairo met het vliegtuig boeken:

“Kun je geen problemen krijgen bij het inchecken als je de binnenlandse vlucht via het aanklikken van “Egypt” in plaats van “the Netherlands” op www.egyptair.com koopt.”

Via onze contactpersoon bij Egyptair hebben we nogmaals de bevestiging gekregen dat dit geen enkel probleem is.

Je vliegt namelijk binnen Egypte en mag hem voor de “Egyptische prijs” kopen en die is meestal lager dan de Nederlandse.

Het kiezen van EG of NL is dus niet als nationaliteit bedoeld maar als vertrek/aankomst.

Tot slot staat op een E-ticket voor een binnenlandse vlucht helemaal niets vermeld over de keuze voor EG of NL dus de baliemedewerker bij het inchecken ziet sowieso niet hoe je hem gekocht hebt.

Vriendelijke groet uit Luxor,

Miriam Kok (zie Google (:P))