vervolg: gebeurt er nog wat

• aart bos

de gemiddelijke liefhebber van egypte komt voor het heerlijke weer, de fantastische onderwaterwereld en, na een beetje nadenken ( en indien tijd ) ook op zoek naar die geweldige mooie geschiedenis en die fantastische restanten daarvan. ik noem luxor ( en vooral de karnaktempel ), denderra, abydoss en vooral ook cairo en sakarra.

in eerste instantie zijn we allemaal gekomen vanwege dat mooie weer op “de kortst mogelijke afstand” van ons kikkerland voor permanent mooi weer.

en wat nu?

aan mijn eerste regels is niks mis!!! en is mijn positieve benadering over wat ik de afgelopen 11 jaren hier heb mogen beleven. ik ben egypte-verslaafd

het land is heerlijk, zalig, rustgevend, relaxed en inderdaad alle dagen zonnig, en ozo mooi ( wijzelf benne intussen op alle plekken geweest, te gek )

en wat gebeurt er nu?

de revolutie was de dagelijkse opening van het nieuws in de wereld, alles werd achteloos op een hoop gegooid, de mening van de gemiddelde egyptenaar werd niet !! verwoord en het nieuws werd gefocused op het slechte ( waarom is eigenlijk het nieuws eigenlijk voor 85% altijd negatief, maar dat terzijde )

kortom: egypte ligt aan de niegus ( voor niet-amsterdammers: naar de klote)

de “man in the street” in hurghada ( 90 % van de bevolking is afhankelijk van het tourisme ) begrijpt er niks van, zeker niet van het wegblijven van de toeristen! en als gevolg geen inkomen.( dus wachten ze op een telefoontje van de werkgever dat ze mogen terugkomen na maanden van onbetaald verlof….)

en ze zeggen allemaal ( vol hoop ) dat het beter wordt: ins allah

heb nou met z'n allen het “lef” hebt om gewoon te komen naar een van de mooiste plekkies van deze wereld. je kijkt toch op prikbord als voorbreiding op je vakantie en de andere helft kijkt om gelijkgestemden te treffen? voor de eerste lezers: het is hier geweldig, wees er van overtuigd dat hurghada/egypte veel te bieden heeft. .die andere helft van de prikborders weet dat al !!

commentaar/discussie/vragen?? graag!! ik ben enthousiast en van harte bereid egypte te promoten!!

• jjpander@hetnet.nl

Hallo Aart,

wij zelf gaan dit jaar voor het eerst naar Egypte, het stond al jaren op ons lijstje maar nou gaat het dan echt gebeuren…

Vrienden van ons zijn deze week naar het reisbureau geweest om te vragen voor egypte en wat schetst mijn verbazing: het reisbureau raad egypte af!!!! het is toch te gek voor woorden…

Wij hebben er in ieder geval veel zin in en hopelijk met ons nog vele anderen!!!

Wij komen zeer zeker een drankje bij jullie drinken en oant oare keer groeten uit het koude friesland johan en ageeth pander

• Hermann

Aart,

Mail mij dan is prive; harz@ziggo.nl

en help mij met mijn site

Kom pas in januari zelf naar Hurghada

Vriendelijke groet uit Leersum,

Hermann

• Ton

Hoi Aart

We zijn er weer 7 /t/m 28 july

Je hoeft voor mij niet op het vliegveld te staan ik weet je weer te vinden:)-D

Ton

• aart bos

beste hermann, ik begrijp je vraag niet en tevens ben ik digi-debiel en ik heb dus geen idee hoe ik iemand kan helpen met een website. je kan mij een privebericht sturen en dan begrijp ik het misschien beter.

en: ik was een beetje in een dippie en had ook een heerlijk wijntje op toen ik me stukkie schreef. dank voor de reacties, maakt me weer blijer

• steven

Hoi Aart,

Sinds wij afgelopen maart bij jou zijn geweest, kijk ik dagelijks op dit bord (bijna verslavend), en ik heb je de laatste tijd een beetje gemist.

Ik ben blij dat je (weer) begonnen bent met je nuttige berichten over de situatie in jouw hurghada, ik lees ze met veel plezier! Wij kunnen haast niet

wachten om weer naar hurghada te gaan, maar we moeten waarschijnlijk wachten tot volgend jaar herfstvakantie:(

Wij hopen dan weer, onder t genot van een hapje en drankje, weer gebruik te maken van de beste VVV van Hurghada!

Groeten uut Wijchen!

• joljo55@hotmail.com

hallo aart

wij zijn geweest van 10 maart tot en met 24 maart heerlijk in sunrise mamlouk palace

afgelopen week zijn we ook weer geweest

en in november gaan we 2 of 3 weken

wij laten egypte niet links liggen het land wat we dit jaar links lieten liggen was griekenland en daar gaan we ook niet meer naar toe

nou geef ons maar egypte

dus je ziet er zijn ook nog mensen die wel komen

• marjoleincees@casema.nl

heerlijk ook wij komen over 3 weekjes met 13 man sterk