gebeurt er af en toe nog wat?

• aart bos

of: hoe is het toch in hurghada?

alles in de stad is nog lang niet zoals het zou moeten zijn ( vgl mij ).

wat het meest opvalt is de “rust”.

*de transavia vluchten komen bijna allemaal met tussenstops ( of voor of na hurghada ) en zelfs arkevluchten zijn in combinatie met transavia. dus op dit moment ongeveer 50% nederlandse bezoekers in vergelijking met vorig jaar

* veel van de hotels werken nog met lage bezettingen, dus gebouwen dicht en nog heel veel personeel niet terug.

*er zijn 600 nieuwe taxivegunningen afgegeven ( met 3 shifts van 8 uur betekent 1800 nieuwe chauffeurs die brood zoeken ) er rijden nu heel veel van die jongens leeg rond en er staan op bijna iedere hoek en bij ieder hotel genoeg taxis te wachten. en dan als ze klanten hebben: de weg niet weten, belachelijke prijzen vragen en lelijk reageren als je bereid bent de korrekte prijs te betalen.

*de winkeltjes zijn blij als ze mensen zien en doen dan hun uiterste best ( positief en negatief ) klanten te maken ( misschien de enige die dag )

*op advies van de reisleiding ( de meeste, gelukkig niet allemaal ) blijven de mensen die voor 1 week komen en naar el gouna of makadi gaan de hele week op hun resort en bezoeken de stad niet

zomaar wat dingen die anders zijn.

wat niet anders is:

*wat een lekker weer

* wat een mooie dingen te zien onder water

*het optimisme van iedereen hier

*de wens dat jullie met z'n allen komen

*het altijd aanwezige relaxte sfeertje

laatste nieuws van ons persoonlijk:

zoals de gemiddelde prikborder heeft kunnen volgen staan wij al weken bij iedere transaviavlucht de mensen welkom te heten en dan geven we meteen een flyertje uit om aandacht te vragen voor onze plek. gisteravond zijn we ( op aandrang van een nederlandse touroperator, we weten wie en we noemen geen namen ) door de politie aangehouden. er was geklaagd dat we excursies verkopen wat a: niet waar is en b: een belangrijk deel van het salaris van de hostess is.

na bemiddeling van een “goeie egyptische vriend” zijn we niet meegenomen. maar je zult begrijpen dat we er even niet zullen staan.

nog bedankt voor al die spontane, aardige racties. en ook bedankt dat er daardoor mensen bij ons zijn wezen kijken.

Ja, want ook wij merken dat het echt een heel stuk stiller is !!!

wat ons betreft:

kom naar egypte,

kom naar hurghada en

kom naar ons

marianne&aart

Uw lokale VVV ( voor al uw vragen , we weten de weg )

en de plek voor hollands slokkie en happie

• Helena

Aart en Marianne,

Wij komen 19 juli met 6 man naar Hurghada,en ons vliegtuig zit vol omdat er niet meer geboekt kan worden…

Ik denk (omdat de meeste hier toch vast zitten aan school vakantie's)pas op zijn vroegst in juli en verder naar Hurghada komen….

Dat de mensen die een winkeltje runnen heel graag klanten willen zien ,kan ik begrijpen.

Maar ik hoop toch echt dat als je loopt te wandelen ,ze je niet contstant aanspreken en naar binnen willen trekken.

Als ik ergens een hekel aan heb………………………….

Ik wil rustig op mijn gemak kunnen kijken en uit kunnen zoeken wat ik wil kopen zonder dat mij iets opgedrongen word.

(Hoe raar het ook klinkt,maar ik denk dat als de onderenemers de klanten met rust laten en ze hun gang laat gaan,er meer verkocht zou worden…wie houd er nu van dat opdringerige???)

En ja,wat de taxi's betreft……………..

Ook begrijp ik hun wel…het is heel moeilijk voor ze.

Maar een veel te dure rit vragen en dan ook nog niet de weg weten????????

Meestal bespreek ik van te voren wat de rit opbrengt,of ze zetten de meter aan(en dan niet op de nachtstand!)

Een chauffeur die mij correct behandeld kan rekenen op een aardige fooi!

Maar een chauffeur die mij in de zijk neemt….daar stap ik niet in.

En wat een gezeik van de reisorganisatie om jullie aan te klagen!

Iedereen vecht daar voor zijn brood,ook deze hostess…….

En die waren natuurlijk bang dat jullie het brood uit hun mond stoten………………

Als je tegenover de politie duidelijk heb kunnen maken waarom je daar stond en ze hebben je weer laten gaan,dan is dat omdat je niets strafbaars hebt gedaan,dus waarom blijf je er dan niet staan?

Als je daar mag staan omdat je niets strafbaars doet,dan ging ik gewoon weer Flyeren……….

Hartelijke groetjes uit een nat en koud(17°) Utrecht

Alie

• Helena

Weer

Verwachting

zaterdag 18 tot en met vrijdag 24 juni 2011

Vandaag en morgen: Buien, mogelijk met onweer. Vrij veel wind

Het is wisselend bewolkt en er komen buien voor, in de loop van de dag mogelijk ook met onweer en windstoten tot circa 60 km/u, aan de kust tot 70 km/u. De middagtemperatuur ligt rond de 17 graden Celsius. Verder staat er een stevige, vlagerige wind uit het zuidwesten. Boven land is de wind vrij krachtig, 5 Bft, aan de kust krachtig tot hard, 6-7 Bft.

In de nacht van zaterdag naar zondag klaart het landinwaarts op en is het op de meeste plaatsen droog. Aan de kust zijn er nog enkele buien. De minimumtemperatuur ligt rond de 12 graden. De wind is matig uit zuidwest, aan de kust krachtig en in het noordelijk kustgebied hard.

Ook zondag overdag is het nog onstuimig. Vooral in ochtend zijn er buien, mogelijk nog met onweer en uitschieters tot ongeveer 70 km/uur. Het wordt ongeveer 17 graden. De wind is vrij krachtig, in het noorden krachtig, boven het IJsselmeer en in het Waddengebied enige tijd hard. In de middag nemen de wind en buiigheid af en klaart het op. (bron: KNMI)

ALLEEN AL HIEROM ZOU JE NAAR HURGHADA TOE WILLEN……:)-DB)

• joke

Hoi,

dat het stil is in Hurghada weten we inmiddels.

Emails gestuurt naar ons eerste hotel in Hurghada, geen antwoord.

Via via vernomen dat het hotel nog steeds dicht zit.

Er is wat personeel aanwezig, dat heb ik vernomen van een der medewerkers.

Ondanks het verzoek aan die jongen dat het hotel me een antwoord stuurt……….hoor/zie niks in m'n postvak.

Willen privé boeken, en dan hotel ter plaatse betalen.

Dus de vlucht kunnen we ook nog steeds niet boeken.

Alie: is hier in Groesbeek nu 16 graden, waait een beetje (lekker) is droog en bewolkt.

Zijn in de tuin bezig (tegels i.p.v. gras, helaas moet dat, gras wil niet, elke 2 jaar nieuwe graszoden is ook niet alles), dus moet het nog effe droogblijven.

Meestal “waaien” de buien hier over richting duitsland of naar de achterhoek.

Aart: goed geschreven, jullie zijn de lokale VVV voor Hollanders in den vreemde !!!!

Hoop voor jullie dat het tij keert, ook voor alle andere (inwoners/hollanders) ondernemers.

Met groetjes,

Joke.

• agnes

Hallo Aart en Marianne.

Ook wij blijven zeker terug komen naar Egypte, deze keer Hurghada, dit doen we al 7 jaar achtereen, en meestal in de wintermaanden.

Hebben nu geboekt voor November, Arabia Beach, heerlijk 16 daagjes vertoeven en genieten van al het moois dat dit land te bieden heeft. Ligt wel een stukje uit de buurt maar er rijden taxi's.

En deze keer een bezoekje bij jou in het Orange Cafe.

Tegen die tijd word het speculaas tijd, hahaha, dus dat gaat zeker mee in de koffer.

Hopen dat de verkiezingen in September niet nog meer onrust brengt, zodat we met z'n allen nog vele jaren mogen en kunnen genieten van dit heerlijke land.

Enne, blijf maar lekker flyeren Aart, niks mis mee.

Succes met je Cafe, en dat de mensen weer in volle getalen mogen komen. Ook voor alle andere ondernemers, kleine zelfstandigen.

groetjes Agnes.

• JohnenSan

Aart, ik heb de tickets liggen klaar, we komen met 5 man/vrouw, zet de Heineken maar KOUD.

Heb nog ruimte in koffer, heb je nog wat Hollands nodig????

Groetjes

• jjpander@hetnet.nl

Hallo Aart,

Wij hebben geboekt en komen 23 augustus voor het eerst naar egypte,

ben zeer benieuwd wat egypte met ons doet?

Zoals ik lees hebben jullie een cafe in egypte? en waar? vr gr johan en ageeth

• carla

Hoi hier uit t koude kikkerlandje…ook wij komen terug voor de tweede keer wij zijn er 17dagen vanaf 13 september in arabia en we komen zeker een borreltje bij jullie drinken…groetjes carla en stefan

• agnes

Hallo Johan en Ageeth.

Sorry Aart, dat ik je voor was.

Heb jullie prive de website gestuurd waar je alles over het Orange Cafe kunt vinden.

Mag hier geen websites vermelden.

Ook staat de plattegrond erbij vermeld.

groetjes Agnes.

• jjpander@hetnet.nl

Hallo Agnes,

We hebben het bekeken, ziet er goed uit en we gaan het zeker opzoeken.

groeten ageeth