Wat verwachten jullie van de toekomst hier

• Jassmin

Zou wel eens willen weten hoe jullie denken over de toekomst hier,tussen nu en een jaar:

Groeten Jassmin

• Arian

Hmmmm, er zijn al heel wat veranderingen aan de gang. Iedereen praat nu openlijk over politiek en religie, niks meer in het geniep. Ben er van overtuigd dat het in een aantal jaren het belangrijkste vakantieland wordt. Daar hou ik het maar even bij als niks wetende:)

• Jassmin

Als ik de mensen hier in Hurgada hoor en zelf zie wat er gebeurd,dan huiver ik voor deze toekomst.

De mensen zijn bang en boos hier,ze hadden werk,

De aanhoudende demonstratie's hebben het toerisme weg gehouden zeggen ze.

Zelf denk ik als de moslimsbroeders de meerderheid krijgen en El Bardei President zou worden,kon het wel eens op een oorlog uitdraaien met Israel.

Het is dubbel,de mensen hier willen werken het moet rustig zijn en blijven,maar praat je over Palestina dan staan ze daar achter en vinden het terecht dat daar wat moet gebeuren..

Dat vindt ik zelf ook wel,ik hou niet van onderdrukking,maar het is me geen oorlog waard,en helemaal geen wereld oorlog..

We hopen er maar het beste van en wachten af ;)

En vooral hoop ik dat ik er helemaal naast zit,en jij gelijk hebt,dan wordt het fantastisch hier :)

Groeten Jassmin

• kameleon

Egypte is en blijft een mooi land,en zonder in de toekomst te kunnen kijken denk ik dat alles wel los zal lopen.Ze leven daar nu eenmaal van de toeristen,en wie er ook aan de macht komt .Als je aan geld van mensen gaat komen dan gaan ze weer in protest hoe stom kan je het laten gebeuren.

Wat betreft Israel na lang lezen en verdiepen zijn daar 2 fout en lijkt het er niet beter op te worden al staan volgens zo'n 600 v.C de Joden in hun gelijk.

de veroveringen van het ‘volk Israël’ tussen 1200 en 1000 v.C. bevestigen, alsmede ook het feit dat het land van de Joden in 587 v.C. bezet werd door de Babyloniërs (Perzen), en zij als volk in slavernij gevoerd werden. Na de Perzen kwamen de Grieken, vervolgens de Hasmoneeën en na hen de Romeinen.

• Petr°

De bevolking van Hurghada zijn niet representatief voor de bevolking van Egypte. De bevolking van Egypte is grotendeels arm en onderontwikkeld. Een Mohamed El Baradei zegt ze helemaal niets. Niets meer dan dat het een man is die al zolang weggeweest is, dat hij niet genoeg weet van het land en de problemen waarmee ze te kampen hebben. Ik ben zeer benieuwd. Ooit over Tarek Heggy gehoord?

• Jassmin

Nee nooit over gehoord:(

Maar men kan niet zeggen dat de mensen buiten Hurghada en andere badplaaatsen onderontwikkeld zijn, velen zelfs in de dorpen jongens en meisjes hebben universiteit gehad.

Dat waren ook de mensen die de demonstratie aan de gang zetten.

Ze hebben een uitgesproken mening.

Ik woon zelf in Hurghada en ben veel naar Masoura Thalka Marhalla Daqaliya Port Said en Alexandria geweest.

Het verschil is dat ze hier anders denken in Hurghada omdat ze werk hebben,en angst dat te verliezen.

Ze zijn boos,en zeggen zelf dat de mensen in Cairo moeten stoppen en dom zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat ze dom zijn,ze denken anders omdat ze geen toekomst hebben.

Laten we het beste ervan hopen,want ik wil nog lang niet weg hier ;)

• ina

amerika heeft pas weer hoop geld gegeven ik denk als die moslim broeders het daar voor het zeggen krijgen ze meer geld wel op de buik kunnen schrijven

• kameleon

Het Internationaal Monetair Fonds leent Egypte ruim 2 miljard euro. Dat maakte de Egyptische minister van Financiën Samir Radwan zondag bekend.

Het geld wordt in de komende 12 maanden in een aantal delen aan Egypte beschikbaar gesteld.

De tijdelijke Egyptische regering presenteerde vorige week een begroting voor het komende jaar. Daarin gaan de uitgaven van het land omhoog, om de armoede te bestrijden. Het IMF was positief over de plannen, die volgens het fonds helpen om het herstel van de economie en de werkgelegenheid te stimuleren.

ALS HUN POSITIEF ZIJN LATEN WIJ DAT DAN OOK DOEN.

• Ton

En zo is hety daar scijnt de zon

• Henk (Safaga)

Ton Schreef:

——————————————————-

> En zo is hety daar scijnt de zon

Dag Ton,

Jij bent toch niet toevallig dezelfde Ton, zie link hieronder, die het nodig vond om commentaar te leveren op een Egyptenaar vanwege zijn taalgebruik?

Ga je eens heel diep schamen over je eigen taalgebruik!

Bovendien vind ik het jammer dat je niets hebt gedaan met de tips die ik je gaf.

Met vriendelijke groet,

Henk

http://egypte.startpagina.nl/prikbord/14107015/14110977/re-een-veilige-reis#msg-14110977