zeekoe

• marjoleincees@casema.nl

weet iemand os de zeekoe nog steeds rondscharreld in abu dabab. hier in nederland hoorde wij dat hij is afgemaakt om een of andere duistere reden en na even wat te hebben gegoogeld lezen we dat hij uit zichzelf is weggegaan vanwege de drukte. weet iemand hier iets van????

• Henk (Safaga)

Hoi,

Ik heb in het verleden zo'n 8 duiken op Abu Dabab gemaakt en de zeekoe daar nooit gezien. Wel telkens 4 van die ontzettend grote schildpadden.

Het is een wild dier en die gaan en staan wanneer ze maar willen.

Toen heette het ook dat het te druk zou zijn.

Dat ie afgemaakt zou zijn lijkt me sterk.

Maar gelukkig bezoekt de zeekoe de laatste maanden ook steeds vaker het huisrif van mijn stekkie in Safaga. Dus om die reden hoef ik niet meer naar Marsa Alam.

In januarie heb ik er nog een kort filmpje en foto's van op youtube gezet.

Als je die wilt zien dan moet je zoeken op youtube met trefwoorden 'dugong op nemo huisrif.

Groet,

Henk

hoi henk

heb even naar je filmpje gekeken helemaal top, hoop er toch ook ooit eens een tegen te komen, vorig jaar wel 2 schildpadden gezien ook helemaal te gek hoor.

• gijsje217@hotmail.com

Wij zijn afgelopen maart ook opzoek geweest naar de zeekoe, maar geen zeekoe gezien wel 2 schildpadden. wij vonden het leuk om het een keer gezien te hebben maar gaan dit volgend jaar niet meer doen.

groetjes Gea.

• Henk (Safaga)

Zoals gezegd, je moet wel geluk hebben.

Het is wel een mooie ervaring, zeker als zo'n dier totaal onverwacht voor

,je neus op duikt.

In dit geval was het maar een korte ontmoeting

Maar er zjn ook genoeg andere mooie dingen te zien.

Succes in ieder geval.

Henk

wij gaan zelf naar hurghada en zie dat safaga maar 53 km is misschien een optie om een dagje daar aan het strand door te brengen, heb nog even naar andere filmpjes gekeken van jou, en kan nu helemaal niet meer wachten tot juli,maar gelukkig is jhet hier ook mooi weer alleen geen vissies

• Henk (Safaga)

Hoi,

Leuk om te lezen dat mijn filmpjes je zo enthousiast hebben gemaakt.

Je bent natuurlijk van harte welkom hier, maar ik wil je wel even waarschuwen als je niet duikt.

Het huisrif, en dan bedoel ik de koraalblokken, die liggen op minimaal 8 meter diepte en loopt verder door tot zo'n 15 meter.

Met andere woorden, het is niet geschikt om te snorkelen…

In het gras is ook van alles te zien en vinden, maar ook dan alleen als je duikt.

Het is maar dat je het weet.

Je zou natuurlijk wel kunnen overwegen om dan een introductie te maken.

Op het strand zijn er overigens wel voldoende ligbedden, je hoeft zo'n ding in ieder geval niet te reserveren!

Groet,

Henk

hoi henk we hebben wel duikers maar voor de snorkelaars onder ons hoeven we het dus niet te doen begrijp ik. nou dan maar weer iets anders verzinnen haha, heb jij nog een optie, we willen liever niet met de boot weg vorig jaar in sharm allemaal zieke vanwege de storm, we zijn met 13 personen dus als je iets leuks weet het is van harte welkom. gr marjolein

• Henk (Safaga)

Dag Marjolein,

De eigenaren van dit hotel hebben jaren gewerkt bij /shams el Naga.

Daar hebben ze een mooi huisrif wat ook voor snorkelaars geschikt is.

Aart, van het Orange Café, gaat daar ook regelmatig naar toe, heeft hij wel eens geschreven.

Je zou dan, denk ik, het beste zelf een busje kunnen huren voor de hele dag en met jullie groep daar (vroeg) naar toe kunnen gaan zodat je voor de grote massa aankomt.

Ik geloof dat je dan wel entree moet betalen, maar hoe dat allemaal precies zit weet ik niet.

Je zou eens contact met hem kunnen opnemen.

Veel plezier in ieder geval.

Henk.

• Han

marjoleincees@casema.nl Schreef:

——————————————————-

> wij gaan zelf naar hurghada en zie dat safaga maar

> 53 km is misschien een optie om een dagje daar aan

> het strand door te brengen,

Masa Al Kheir Marjolein,

Ik ben woonachtig in Hurghada en verzorg onder andere tripjes naar Sharm al Naga; ik zal U per pb benaderen om Uw belangstelling te peilen en om U van advies te dienen.

Cheers

Han.