straten in sekalla

• joke

Hoi,

Mocht je binnenkort gaan: de straten in sekalla liggen overhoop.

Er worden nieuwe riolering, electra en gasleidingen aangebracht.

Ze zijn daar mee begonnen toen er geen toeristen meer kwamen en is nog niet af.

Stuift een beetje als het waait, maar dat moet je maar voor lief nemen.

De winkelstraat, zou als die af is, heel mooi worden, zeggen ze.

Zou nog een paar weken duren, maar hoe lang is een paar weken in egypte…..

Moet zeggen dat er in de straten nog maar weinig troep lag, overal zie je vegers.

(geef ze ook eens wat egyptisch geld, ze zijn je dankbaar)

En och, straat overhoop kan leiden tot van alles en nog wat.

Een grote bus (geen minibusje) was op de een of andere manier op een hoge putdeksel terechtgekomen, hoe die dat voor elkaar kreeg is me nog een raadsel, maar een 40-tal inwoners kregen het voor elkaar om met hun handen de bus weer op “het droge” te krijgen, en kregen een luid applaus van de toeschouwers en de bus vervolgde daarna zijn ritje.

Goede schoenen aantrekken is zeker een op zijn plaats als je nu een bezoek brengt aan Sekalla.

Joke.

• Lidwien61

Hoi,

Net weer terug van een heerlijk vakantie in Arabella. Inderdaad ligt de Sheraton Road grotendeels open maar afgelopen vrijdag moesten we alweer aan de andere kant als een paar dagen daarvoor rijden, dus dat lijkt redelijk snel te verlopen.

Draai in de taxi het raampje maar dicht want je krijgt gratis stof te eten. Voor de Costa stond iemand z'n auto te wassen haha waarvoor?

Ben benieuwd hoe mooi het straks geworden is, hopelijk zien we dat eind oktober!

• euratom/ruuben@casema.nl

Hallo Mensen

Wij zijn ook vorige week in Sekalla geweest,en zijn ons rot geschrokken ( komen er regelmatig al 18 jaar)

Hurghada doet enorm zijn best om de lelijkste badplaats in Egypte te worden,het is werkelijk een drama

hoe het er uit ziet,het wordt/is een grote vuilnisbelt,ongelooflijk dat niemand daar ingrijpt enorme verpaupering

van beton wat eens een hotel moest worden,nee nooit gaan we hier meer heen,raad het iedereen af !!

We zaten zelf nu in El gouna,werkelijk een verademing echt prachtig en geen papiertje op straat te vinden.

Ruud.

• rudolf

hallo

ik was vanmiddag in sekalla en zag tot mijn verbazing dat voor de hoofdstraat de asfalteermachines klaar staan om een nieuw wegdek te leggen, dus nog even zandhappen en de volgende vakantie genieten van een nieuw sekalla

• horus

Het stadsdeel Sakala (want zo heet het) is op dit moment inderaad een chaos. Een en ander is het gevolg van de vernieuwingen die daar momenteel plaatshebben. Kijk nu eens positief naar de toekomst. Het wordt hier straks prachtig!

En ze schieten nog op ook.

• Lidwien61

Hoi,

Het zal vast prachtig worden in Sakala en zoals ik begreep van een egyptenaar, zal het “ bouwprobleem” ook aangepakt gaan worden door de (nieuwe) overheid! In hoeverre dit klopt weet ik natuurlijk niet maar hij was in ieder geval hoopvol!

Ik moet altijd wel lachen als ik er weer ben (nou ja nu de 5e keer), bij de nieuwbouw bij Aquafun was er sinds vorig jaar toch al weer de buitenmuur gestukt en bewerkt…..wie weet wat ik de volgende keer aantref. En Rome en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd toch?

Lidwien

• anja

Hoi,

is het niet zo, dat als de gebouwen af zijn dat ze dan belasting gaan betalen? Dat er daarom zoveel niet afgemaakt wordt en misschien ook het geldprobleem dat ze pas weer verder gaan als er weer een potje voor is?

Over die belasting heb ik daar van bewoners gehoord.

Groetjes,

Anja

• moosie

Zo is het maar net

Het moet nu eenmaal altijd eerst een zooitje zijn wil het prachtig worden dus gewoon even geduld.

En met de hakken door het zand ging prima :D