WELKOM

• horus

Prachtig latijn gelezen. Soms is het beter eerst goed Nederlands te kunnen schrijven voordat men zich op het pad van een vreemde taal begeeft.

Bijvoorbeeld de eerste zin. Een aantal ondernemers hebben een initiatief genomen. Zware fout van het Nederlands taalgebruik. Het woord hebben dient natuurlijk heeft te zijn.

Verder is het geplaatst bericht nogal economisch geneuzel, waar niet veel mensen in geïnteresseerd zullen zijn.

Deze bedelende overwinteraar werd enige dagen geleden met warm enthousiasme door Nederlandse ondernemers op het vliegveld verwelkomd.

Ik heb over het bovenstaande nagedacht en het heeft mij tot een meewarige glimlach gebracht.

• Henk (Safaga)

Maak je niet druk.

De een ergert zich dood aan dat oeverloze ‘ons kent ons’ gezwam, een ander weer aan dat semi intelligente gebral, wat de gemiddelde lezer niet begrijpt.

Over die financiële beursberichten, wat de gemiddelde lezer niet begrijpt of interesseert, over verzoeken om inlichtingen waarin al in talloze draadjes is bericht, of er ook iemand anders in dezelfde periode en het liefst nog in hetzelfde hotel verblijft, want dat is wel zo gezellig, of over dit voorbeeld.

Haal je schouders er over op, denk er het jouwe van en neem tot je wat jou interesseert.

Dat doe ik ook en verzucht dan vaak bij mezelf dat ik blij ben dat ik met soort figuren niet graag mijn vakantie zou doorbrengen.

Daar is dit prikbord toch voor?: Informatie uitwisselen.

Henk

• dree in hurghada

@ EdwinB,

Leren om anderen te leren, kan wellicht ook iets hebben van ‘de beste stuurlui staan aan wal’. In zakendoen (gewoon geld verdienen zonder geneuzel) is vaak intuitie en (levens/praktijkervaring) van groter belang dan de 4 of 5 p's uit de boekjes.

In een gewone kroeg gaat het om gezelligheid, lekker eten, een prima aanbod van drankjes, plezierige bediening en een goede prijs/kwaliteitsverhouding..

Zeker in een ‘Nederlandse’ kroeg in een door Nederlanders bezocht vakantieland is het meer van belang dat men zich ‘een stukje thuis kan voelen’, eventueel relevante informatie krijgt en vooral een goede gastheer/gastvrouw ontmoet, en, komt ie nog een keer, een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Voor het zonnetje wordt van bovenaf gezorgd, evenals de temperatuur, de rest is vakmanschap zonder overbodige franje.!

@ Aart en collega's: Ik vind het persoonlijk een harstikke leuke flyer en een uitstekend initiatief om mensen op de luchthaven welkom te heten, ik hoop dat de autoriteiten jullie (zolang het nodig is) je gang laat gaan!

Dree

• Ton

Dat is duidelijke taal ben het er volkomen mee eens we zijn tenslotte niet allemaal hoog leraar!

• Helena

Ben het helemaal met Henk en Ton eens!

• zonnetje1966

hey Aart goed initiatief (tu) ik kom pas op 7 juni en ik hoop dat ik dan ook zo ver welkomt word en anders komen we ff naar orange cafe ;-)

• JohnenSan

He Aart, hoop dat je er inderdaad in Juli ook nog staat, maar liever hoop ik dat je het veel te druk heb dan in het Orange cafe, wij weten de weg te vinden, al zijn we vorig jaar bij je te gast geweest zonder dat je er was. Tegen de tijd dat we onze koffers pakken neem ik wel even contact met je op.

Misschien heb je nog wat “boodschappen” nodig. Succes daar…..!!

• wat een gezeur

inderdaad henk

• tilbo

Hi Aart,

Wij hebben net geboekt , hotel beach albatros palace (ken je dat toevallig, en is het wat ?)

We vertrekken a.s zaterdag (26e)

3 vraagjes !

Hoe ver is jouw bar vanaf ons hotel ?

Volgende week dinsdag of woensdag moet het Nederlands elftal voetballen tegen Hongarije. Zend jij dat uit toevallig ?

Heb jij enig idee hoe druk het weer is daar ? Wat is zon beetje de bezettingsgraad in de hotels ?

Ik hoop van je te horen, en in ieder geval tot volgende week ;-)

Gr Bas

• Arian

Aart heeft altijd een dringende behoefte aan frikadellen en rolmopsen, dat laatste verkoopt hij niet.

Ben alleen nog wel benieuwd wat je vrouw lekker vind om mee te nemen. Dan kan ik daar in mei rekening mee houden om mee te nemen.