WELKOM

• aart bos

met een aantal hollandse ondernemers de koppen bijmekaar gestoken om iets te bedenken om jullie te laten merken dat we blij zijn dat jullie weer aan het komen zijn. dus staan we sinds zaterdag met een ploegje op de airport om jullie welkom te heten. we hebben een grote vlag met welkom laten maken en we geven ook een flyertje af ( hoe komt splinter door de winter ! ) ik ben ingedeeld bij de vlagvasthouders. we krijgen tot nog toe aardige reakties en we hebben zelfs al klanten daardoor gezien. zolang de autoriteiten ons met rust laten ( het mag namelijk niet ) blijven we dit voorlopig doen. dus als er prikbordlezers bijzijn, zeg me effies dag.

de sfeer is hier weer heel ontspannen. de politie is weer volop aktief. er wordt weer braver geleefd. maar blijf ( net als overal in de wereld ) attent op je spullen passen.

groeten uit heerlijk zonnetje

• Helena

Wat een leuk initiatief!!

Ik zal zeker dag zeggen als ik kom…maar tegen die tijd heb je het zo druk dat je geen tijd meer hebt om ons op te wachten met een spandoek…

Komt goed Aard!

• EdwintB

Zojuist lees ik, dat er een aantal Nederlandse ondernemers een initiatief hebben genomen. Gezien mijn achtergrond en de inhoud van de tekst: hierbij een korte reaktie. Tegenwoordig mag ik ondernemers ondersteunen bij het verbeteren van hun sales en marketing proces. Vanuit deze hoedanigheid, zie ik geregeld en veelvuldig dat men in valkuilen trapt. Daar waar ik kan, wil ik uiteraard mijn steentje bijdragen ervoor te waken dat onze “Egyptische Columbianen” delefde fouten maken.

Alles draait uiteindelijk om geld verdienen. Hoe? Door een visie te hebben wat uw klant, i.c. bijvoorbeeld de nederlandse toerist EN een product aan te bieden waarin in een behoefte voorzien wordt met uiteraard een onderscheidend vermogen (in de marketing Unique Selling points genaamd). De volgende vraag is HOE deze doelgroep bereikt kan worden: flyeren op het strand, publicatieborden in de hotels, mond-op-mond reclame etc. Timing is hierbij van cruciaal belang: veel aankopen zijn impuls aankopen.

Marketeers gebruiken de 4p's, de moderne generatie zelfs 5, die men de marketing mix noemt. Product: wat bied je aan? Plaats: waar aanbieden, Promotie: welke promotionele activiteiten uitzetten, Prijs: wat is beste niveau, Personeel: juiste personen om product te verkopen.

Bovenstaande is wellicht een veel te lange inleiding om te reageren op het enthousiast gaan staan zwaaien met een (waarschijnlijk Nederlandse) vlag op het vliegveld. In onderstaande lees ik, dat deze aktie zelfs tot klanten, dus omzet, heeft geleid. Als plausibele verklaring hiervoor kan ik louter verzinnen dat u een categorie mensen/Nederlanders (lees: doelgroep) weet te raken met dit initiatief, waarvoor mijn complimenten. Ik kan mij daarnaast zeer goed voorstellen dat een overgroot deel van de vakantiegangers die toch weer naar Egypte komt, voor de zon komt, geen gezeur wil, en wil genieten. Op deze wijze geconfronteerd worden met “bedelende overwinteraars” zal menig weldenkende en van enige intelligentie en klasse hebbende Nederlander niet immer kunnen waarderen veronderstel ik.

Hopende dat bovenstaande aanzet tot denken en een glimlach.

Ik wil afsluiten met “Sine labore non erit panis in ore”

• Henk (Safaga)

Sine labore non erit panis = ‘Zonder arbeid zal er geen brood in de mond zijn’.

• TOM van Straalen

Ik leer de egyptenaren soms een nederlandse uitdrukking : “Wat een gezeik ”

Sommige gebruiken het precies op het goede moment.

groet

• marjan

Aart zo'n welkom wil ik ook!!!!!

Dus 24 maart 13 uur op het vliegveld staan.

• josschie

2 april zijn we ook weer van de partij

oh oh hurghada met je lekkere zonB)

• Ton

Bedankt Henk

• Ton

Tot de 19-03 Aart

• schollekop

aad we komen zaterdag om 19.10 aan ik trek je wel ff aan je brutelletjes hahahah dikke kus