ga ik wel of niet ?

• bluediamond

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/9124360/__Gaan_we_nu_wel_of_niet_verzekerd_naar_Egypte___.html?p=2,1

• monica

Ik ga wel.

Ticket only, dus heb zowieso niets aan het calamiteitenfonds.

Verzekerd zijn we wel en dat is ook gecheckt.

• Helena

monica Schreef:

——————————————————-

> Ik ga wel.

> Ticket only, dus heb zowieso niets aan het

> calamiteitenfonds.

> Verzekerd zijn we wel en dat is ook gecheckt.

Leg mij eens uit aub wie de kosten betaald als je echt terug moet…hoe ben je daar voor verzekerd dan???

Een nieuwschierig aagje……………;)

Ik heb begrepen dat als je tegen de draad in gaat,er geen vergoeding plaats vind op welke manier dan ook…zijn we voorgelogen dan?

Mvg.Alie

• monica

Als je ticket only reist moet je zelf de kosten van de terugreis dragen.

Alleen als je met een TO reist betaal je mee aan het calamiteitenfonds en ben je dus verzekerd van een terugreis op kosten van het Calamiteitenfonds.

Een annuleringsverzekering is alleen van toepassing als er eventueel iets vooraf gebeurt en dan moet het goed onderbouwt zijn.

Mijn reisverzekering dekt de gewone schade zoals vernoemd in de verzekering en geld gewoon in luxor/aswan en de rode zee omgeving.

Ik heb begrepen dat het museum in Cairo weer open is en de overige attracties daar ook. Het reisadvies adviseert om niet naar cairo, alexandrie en Suez te gaan.

Hiervoor kunnen dus andere opvattingen gelden bij de reisverzekering. Wel handig om dit na te vragen. Het houdt niet in dat je niet naar cairo mag gaan, maar mocht je daar iets overkomen dan zou de verzekering hier moeilijk over kunnen doen.

Wij reizen altijd via Egyptair en boeken ons hotel (ned/egyptisch hotel)los.

Dit doen meer mensen en dan draag je zelf het risico van de reis.

• monica

Vet ging niet helemaal goed (:P)

• Helena

En het Calamiteitenfonds keert niets meer uit bij repatriering???

Dus als je een los ticket hebt keren ze wel uit,maar heb je bij het reisbureau alles er op en er aan,dan keert het Calamiteitenfonds niet uit??????????????

Vliegtuigen vol zonzoekers zijn de afgelopen week geland in populaire badplaatsen als Sharm el Sheikh, Luxor en Hurghada. Buitenlandse zaken raadt echter niet-essentiële reizen nog steeds af. Dat betekent dat het Calamiteitenfonds de schade bij eventuele nieuwe onlusten niet dekt. Volgens het programma Meldpunt van omroep MAX liegen diverse touroperators over het vergoeden van schade als het mis gaat. Hoe zit het nu precies?

• @nn

Volgens mij lees je verkeerd Alie…

Als je alleen een ticket hebt dan heb je helemaal niets te maken met t Calamiteiten Fonds nl.

Roestig blijven….:D

• aart bos

ik ga ! en wel nu.

tot gauw

• Helena

Oke…..:)

• @nn

Alie Schreef:

——————————————————-

> Oke…..:)

B)