Fooi Schoonmaker(ster)

• Helena

Als je weet wie elke dag je kamer schoonmaakt,geef deze persoon dan PERSOONLIJK het geld!!!!!!!

Ik ben er achter dat de ‘'chef schoonmaakdienst’' weet dat iedereen geld krijgt,en deze al bij voorhand het geld weghaald VOOR ze kunnen schoonmaken!!!!!!

Ze hebben van elke kamer een zgn sleutel!!

Dit heb ik zelf geconstateerd met onze kamer en 3 kamers familie!!!

Heb daar wat van gezegd en ik zou bijna ruzie krijgen..:X……….schijt aan! >:D<

Ik geef het ze persoonlijk in handen,dan weet ik zeker dat degene die de werkzaamheden verricht de beloning krijgt en dat elke dag! (tu)

Wilde even deze ervaring met jullie delen…

Groetjes Alie

• geertje bos

ook de fooi die je geeft in de restaurants of bij de strandbar verdwijnt voornamelijk in de zak van het management. dus geef halverwege je vakantie persoonlijk aan de mensen die hun best voor je hebben gedaan en aan het eind nog een keertje. ga er van uit dat de jongens aan de onderkant van de “werkladder” naast kost en inwoning iedere maand niet meer krijgen dan 500-600 pond. dat gaat compleet naar de familie en ze leven dus van de fooi. extra eten, een ijsje, de sigaretten en het beltegoed, zodat ze de familie of hun liefde kunnen bellen, zijn de dingen die ze er mee doen. de afgelopen 4 weken hebben ze ( en hun familie ) dus niks gehad. verwen ze maar en bezorg ze die mooie glimlach !!

en als je ze een kadootje wil geven of bv spullen wil achterlaten ( deodorant, zonnetroep etc ) schrijf dan een briefje dat het een kadootje is voor ( naam ). bij einde dienst worden ze onderzocht en kunnen ontslagen worden als er vermoeden diefstal is!?

aart ( op bezoek bij me moeder )

• defamwolters

Hqllo allemaal,

Ik las eerder al eens dat ze behalve een fooi ook dol zijn op pennen, sleutelhangers, kleurpotloden, knuffeltjes en dat soort kleine dingetjes. Wij zijn ondertussen flink aan het verzamelen geslagen en hebben al een doosje vol met vanalles. Mijn vraag is nu, hoe geef ik nou zoiets? Ik begrijp dat je een fooi dus niet onder je kussen moet leggen maar persoonlijk moet geven. Maar geef ik ze dan ook een pen of knuffeltje ook persoonlijk? Ik wil ze niet in verlegenheid brengen…..en ik wil niet dat alles bij het hogere management terecht komt.

Anja

• kameleon

wij leggen al jaren onze fooi's ,pennen chocolade enz enz op het bed.

Ze komen elke dag rond de zelfde tijd dus kan je daar goed op inspelen.

En wat is er verkeerd om iemand pennen te geven als hij daar om verlegen zit ,ook aan de receptie zijn ze er blij mee.

En hier komen wij telkens tegen hoe beter je hun behandeld , hoe beter ze dat ook terug doen(ook zonder giften)

fijne vakantie

• Helena

Kameleon Schreef:

——————————————————-

> wij leggen al jaren onze fooi's ,pennen chocolade

> enz enz op het bed.

> Ze komen elke dag rond de zelfde tijd dus kan je

> daar goed op inspelen.

>

> En wat is er verkeerd om iemand pennen te geven

> als hij daar om verlegen zit ,ook aan de receptie

> zijn ze er blij mee.

> En hier komen wij telkens tegen hoe beter je hun

> behandeld , hoe beter ze dat ook terug doen(ook

> zonder giften)

>

> fijne vakantie

Dat bedoel ik dus ook…………wij lagen ook op elk hoofdkussen geld voor de schoonmaak,maar dat werd mooi voortijds weggehaald en dat hebben we zelf geconstateerd……

Ik geef het in hun handen en dan maakt het me nog blijer als ik hun vriendelijke glimlach (en vaak ook kus)krijg.

Er gaat weer genoeg mee die kant op.;)