soort koniginnedag gevoel

• aart bos

op de boulevard stands van de hotels, muziek, dansers, googhelaars en volop enthousiasme van de lokale ondernemers om te melden dat we allemaal weer klaar zijn voor de toeristen. ook werden de engelse toeristen bedankt. zij waren gewoon blijven komen ( als enige )

honderden deden even of er niks aan de hand was.

nog niet eens afgelopen kregen we door dat het reisadvies positief veranderd is. hoera !! nu nog een barre periode overbruggen voordat jullie komen en dan hopen we weer wat te kunnen verdienen, ( en alle jongens weer aan het werk/verdienen krijgen )

er komt dinsdag een vlucht met touroperators en pers om de situatie te beoordelen en sinds het andere reisadvies is de pers afgehaakt. jammer we hadden aardig wat tijd besteed aan het plan ze te ontvangen en een duidelijk beeld te geven. we hadden daar, als hollandse ondernemers, aardig positief in beeld kunnen komen.

dus ook ieder voordeel hep z'n nadeel.

dut gedaan en kapper geweest.

kort gedicht wat we dagelijks tegen elkander zeggen:

we heffen het glas

we doen onze plas

en laten alles zoals het was

• Han

Ik ben vandaag ‘als ondernemer in den vreemde’ geinterviewd door een Egyptisch satelietzender tijdens de ‘get-together’-manifestatie op het plein tegenover Esplanada Mall. Ik heb ‘in commissie’ namens de wonende en werkende Nederlandse gemeenschap in Hurghada geprobeerd onder de aandacht te brengen dat een negatief reisadvies op geen enkele wijze recht doet aan de relaxte sfeer in Hurghada.

• cornelia

Hallo Aart,

Wij zijn zeker van plan om te komen we kunnen het bijna niet afwachten, zodra het groenlicht er is zitten wij in het vliegtuig. Willen een lekkere luie vakantie van maken beetje zwemmen misschien snorkelen weet alleen niet waar ik dat kan, komen zeker langs de Orange hebben nog wel een plekje over in de koffer dus als er iets is lees ik het wel. Wij komen met 3 personen dat is 60 kg aan gewicht wie kan ik blij maken.

Groeten Cornelia

• Han

cornelia Schreef:

——————————————————-

> snorkelen weet alleen niet waar ik dat kan, komen

> zeker langs de Orange hebben nog wel een plekje

> over in de koffer dus als er iets is lees ik het

> wel. Wij komen met 3 personen dat is 60 kg aan

> gewicht wie kan ik blij maken.

>

> Groeten Cornelia

Hallo Cornelia,

U kunt op dit prikbord een ‘topic’ aantreffen met de titel: Watersportcentrum Sea-Go op Old Vic. Daar staat vermeld waar wij gevestigd zijn en wordt ook onze website vermeld: www.sea-go.com.

Wij bieden onze gasten onder andere snorkeltripjes op onze glasboot aan en zijn bekend met enkele prachtige onderwaterparadijsjes. Snorkeluitrusting is inclusief dus daar hoeft U zich geen zorgen over te maken.

Als U na het snorkelen wilt genieten van de gastvrijheid bij Orange Café dan rij ik U er als privé-chauffeur naar toe.

Met vriendelijke groeten,

Namens het team van Sea-Go

• Nefi

Watersportcentrum Sea-Go op Old Vic is goed georganiseerd, en zeer zeker aan te bevelen, vooral als je eens 'n dagje met de boot weg wilt maar ze hebben ook andere watersport activiteiten, onderandere waterskien, banenboot etc etc.

Maar voor echt snorkel plezier zou je eens 'n dagje naar Sharm el Naga moeten gaan, daar is het alsof je snorkelt in ‘n aquarium. Het is tevens ’n 5 starr Padi duikcentrum. Mooi strand met lifeguard, Tevens is er ook 'n zwembad voor diegene die niet van zand tussen de teentjes houden.

Kortom 'n dagje rust en weg van de drukte in Hurghada.

En natuurlijk sluit je in beide gevallen de dag af bij Orange Café waar het altijd gezellig is.

Het eten is heerlijk, en de sfeer is er altijd gezellig en ongedwongen.

En ben je je leesboek vergeten of heb je het meegebrachte boek al uit, dan kun je bij Orange café in de bibliotheek 'n nieuw boek lenen, tevens kun je er ook je uit gelezenboeken heenbrengen als je ze niet mee naar Nederland terug wilt nemen.

Alle 3 de hierboven staande bedrijven hebben ‘n Nederlandse eigenaar of ’n Nederlandse General Manager.

Altijd prettig om in je eigen taal te communiceren.