Hallo Aart; ik las van jou onlangs het volgende:
Zoals de gemiddelde prikborder heeft kunnen volgen staan wij al weken bij iedere transaviavlucht de mensen welkom te heten en dan geven we meteen een flyertje uit om aandacht te vragen voor onze plek. Gisteravond zijn we ( op aandrang van een nederlandse touroperator, we weten wie en we noemen geen namen ) door de politie aangehouden. er was geklaagd dat we excursies verkopen wat a: niet waar is en b: een belangrijk deel van het salaris van de hostess is.
Hoewel ik niet ‘flyer’ heb ik helaas hetzelfde mogen ervaren als het gaat om even egocentrisch als onverklaarbaar ontmoedigingsbeleid, geïnspireerd door niet nader te noemen Nederlandse ‘touroperators’.
Een bezoek aan ons watersportcenrum op Old Vic zou op gelijke voet staan met verraad en een dolksteek zijn aan het adres van ‘die arme lokale Egyptische ondernemers’. Kennelijk wordt er dan gemakshalve voorbij gegaan aan het gegeven dat er al vijf jaar lang beschermde werkgelegenheid wordt geboden aan zes enthousiaste Egyptische medewerkers met de ‘fringe benefits’ van een meer dan modaal salaris, food allowance, staffhouse, tegemoetkoming in transportkosten, etc.
Cheers