hoi Aart,
aan dat zonnetje en een dankbare glimlach van een ieder die in Hurghâda werkt: daar houden we je zeker aan.
Maar weten zonder meer dat dát wel goed komt.
Hebben nieuwe reis geboekt voor 21 maart, was weer voordeliger als toen we in juli geboekt hadden.
Dat extra geld komt in het potje fooien voor iedereen maar wel zo dat ook de jongen die de hele dag de ramen met een krant staat schoon te maken ook wat geld krijgt.De meesten onder ons geven vaak wat aan obers en de kamerjongens. Deze laatste kijken vaak boos als je niet iedere dag wat onder je kussen leg, maar daar heb ik geen boodschap aan, ieder op z'n beurt, zodat die glazenjongen ook eens kan lachen….juist die hebben het ook nodig.
M'n sjaals die ik natuurlijk weer veel wil kopen, worden dan voor 1 keer niet in een winkeltje gekocht maar in verschillende winkeltjes,(met dat idee kwam m'n man aanzetten).
Heb wel in een winkeltje in Dahar waar ik al 5 jaar lang m'n sjaals voor een heel zacht prijsje koop (25 pond per stuk, ook die hele mooie die wat duurder zijn), dus zal ik m'n prijs deze keer ook maar aanpassen….
Volgens onze kennis daar, betaal ik met 25 pond per sjaal dan nog teveel, hij kan ze bij die man voor mij nog goedkoper kopen voor de echte egyptische prijs, maar dat wil ik niet, zo'n sjaaltje in Dahar is nog altijd goedkoper als hier.
Wil ook nog wat extra's voor die (egyptische) kennis meenemen: Aart, weet jij wat we voor levensmiddelen we mee kunnen nemen waar nu misschien gebrek aan is ……
groetjes,
joke.