vandaag 13.45 uur negatief reisadvies vanaf duitsland tot 28 februari a.s.

• joke

Hoi allemaal,

voor degenen die vanaf dusseldorf of elders in duitsland naar Hurghada wilden vliegen, de REWE touristik heeft zojuist om 13.45 uur een negatief reisadvies afgegeven en alle reizen met een vertrekdatum tot 28 februari ontbonden van geldigheid tot vertrek.

Dus…. mogen we gaan kostenloos omboeken naar latere datum of een andere bestemming uitzoeken, je reissom zonder kosten voor als je niet meer wilt gaan kun je ook terugkrijgen. Voor ons wordt het dus omboeken naar een latere datum in de hoop dat er nog plaats is in het hotel waar we naar toe willen……

Wat ik min of meer begrepen hebt zou je met alleen een ticket wel kunnen vertrekken, maar de vraag is dan kun je wel weg daar ze niet meer zo veel vliegtuigen richting hurghada enz. laten vliegen, vliegtuig met maar paar plaatsen die bezet zijn kost immers handen vol met geld…

We hielden er al rekening mee dat we niet konden gaan, maar toen er om 13.00 uur nog niets opstond bij de site van het reisburo hadden we nog hoop……

groetjes,

joke

• nclma

Bij neckermann .de is het nog steeds tot 14 februari omboeken, en daarna kijken ze verder. Maar onze vlucht is al geannuleerd, dus hoe ze dat dan willen oplossen?

Ik wacht het verdere bericht maar af op de site, maar voor ons zit het er ook niet in. Joke waar gaan we dan naar toe?;)

gr carla

• joke

Hoi Carla,

zag net ook op de duitse neckermannreisen site dat alles bij hun nog open stond vanaf de 14-de februari.

Wij boeken niet om naar een ander land, geen zin in, onze kennissen wachten met smart dat we naar Hurghada komen….

Proberen om te boeken naar een andere datum, maar later dan eind april zit er voor ons (lees ik) niet in omdat het dan voor mij te warm word. Mei……zou nog kunnen, maar lukt niet, paar feestjes….

Doei,

Joke

• nclma

en wij zitten aan de schoolvakanties vast. In de mei vakantie heeft een ander al vakantie, zomer is me te heet en te druk, misschien de herfstvakantie dan…..

ge carla

• miichellee1@hotmail.com

geld dit ook voor eti?

• Irene

Vraag eerst even bij jouw reisverzekering na, of je verzekering uitbetaald als er iets gebeurt.

Nederland geeft een negatief reisadvies a,f dus ga je op eigen risico bij de meeste verzekeringen.

groetjes Irene

• monica

Ik heb dit toevallig gisteren even nagekeken en er bij een heleboel verzekeringen is er geen uitsluiting bij negatief reisadvies. Dus je bent gewoon verzekerd.

Aangezien wij van plan zijn om 19 maart gewoon naar egypte te gaan, ga ik eerdaags even bellen met mijn verzekering, just to be sure. (wij vliegen ticket only met egypteair en als die normaal vliegt houdt niets ons tegen)

• ineke_vogel@hotmail.com

Nee volgens mij niet want daar is het tot de 16e

• Irene

Ha Monica.

Ik heb gisteren met mijn reisverzekering gebeld en die hebben gezegd dat de reisverzekering niet telt.

Anders had ik dit niet op het forum gezet.Ik denk dat een ieder die wilt gaan voor de zekerheid dit even

na moet vragen.Beter navragen als in problemen komen.

• monica

Natuurlijk moet je het altijd navragen, dat ben ik met je eens.

Ik heb alleen gisterenavond ook nog even gekeken wat er op internet over bekend is en ik kom diverse verzekeringen tegen die aangeven dat er geen uitsluiting bestaat bij een negatief reisadvies alleen molest wordt uitgesloten.