(te) rustig in de stad

• aart bos

niet alleen vrijwel alle toeristen maar ook duizenden personeelsleden van het toerisme zijn weggestuurd. vaak zonder geld en met onbetaald verlof. de mannen komen allemaal van buiten. hun salaris gaat naar de familie en ze leven, snoepen, roken en kopen extra eten van de fooi. massa's families in dit “arme” land zitten zonder geld en begrijpen er geen moer van wat er allemaal gebeurt in cairo ( de meeste zien alleen de staatstelevisie )

dus dat extra pondje als jullie weer komen kunnen ? doen!

stad is over tot de orde van de dag. wat mij frappeert is alsof dit gaat zonder emoties ( geen boosheid, niks ). ik merk nergens iets. en ik doe overal in de stad me boodschappies. hebben ze dan de gevolgen nog niet door??

wij zijn ok, maar natuurlijk bloedje stil in orange cafe.

we benne al blij als we mensen zien…. optimistisch blijven ? maar natuurlijk !

heel egypte wacht op de dag dat jullie vanuit de hele wereld weer komen.

• defamwolters

Hoi Aart, fij te horen dat met jullie alles goed is en het in Hurghada op zich rustig is. Nou ja misschien niet zo rustig op toeristisch gebied dan…..hopelijk trekt het tourisme gauw weer aan en kan er weer voor een hoop mensen ‘gewoon’ gewerkt worden! We volgen het nieuws op de voet hier en hopen er maar het beste van. En nee we hebben niet omgeboekt, als het ons en de mensen daar gegund is komen wij van de zomer gwoon naar Hurghada toe, met een koffer vol extra's voor de mensen daar! Houd jullie taai daar en ons een beetje op de hoogte :-)

• Helena

Ook wij hebben inmiddels besloten toch maar af te wachten of we in juli naar Hurghada kunnen vertrekken….

Mocht dat zo wezen,dan zullen wij daar iedereen flink belonen!

Doen we trouwens altijd hoor,je wilt niet weten wat we allemaal weggeven daar.

Ik hoop net als de Fam. Wolters dat alles daar echt voorspoedig zal en mag verlopen voor alle Egyptenaren.

Aart,hou je taai,en wie weet zie je ons oke?

Mvg.Alie

• josschie

Wij hopen onze vrienden ook weer te zien geboekt voor 2 april

we nemen extra euri's mee voor de fooien

• rudolf

het klopt het is rustig in de stad maar vergeet even niet dat de berichten hoofdzakelijk is toegespitst op Cairo, MAAR CAIRO IS NIET EGYPTE DAT VELE MALE GROTER IS DAN CAIRO

en kom allemaal maar terug dat is beter voor de egyptenaren dan weg te kruipen achter indiaanen verhalen die beslist niet gelden voor Hurghada en omgeving

• Helena

rudolf Schreef:

——————————————————-

> het klopt het is rustig in de stad maar vergeet

> even niet dat de berichten hoofdzakelijk is

> toegespitst op Cairo, MAAR CAIRO IS NIET EGYPTE

> DAT VELE MALE GROTER IS DAN CAIRO

> en kom allemaal maar terug dat is beter voor de

> egyptenaren dan weg te kruipen achter indiaanen

> verhalen die beslist niet gelden voor Hurghada en

> omgeving

Beste Rudolf,

Wil jij mij er dan brengen???

Er is momenteel geen ene reismaatschappij dat toeristen naar Egypte brengt…allemaal negatief reisadvies..er vertrekt gewoon niets daarheen…

Ook al zou ik willen,ik kan gewoon als ik NU zou willen,niet instappen…

Ik snap jou ook wel een beetje,maar wij maken hier niet de dienst uit,en daar hebben wij het maar mee te doen…maar dat wist je zelf ook wel neem ik aan…………

• rudolf

ik heb je een prive bericht gestuurd

• Helena

rudolf Schreef:

——————————————————-

> ik heb je een prive bericht gestuurd

Ik heb je al terug geantwoord.

Mvg.Alie

• TOM van Straalen

Beste Aart, Lieve Marian en alle andere vrienden die dit lezen

Ik ga niet meer schrijven, wat een ramp etc., want dat is voor iedereen wel duidelijk

Wij ( Gonnie en ik ) hebben tickets via Transavia voor 26 februari.

We hebben nog NIETS geannuleerd en komen ook , als er maar vliegtuigen gaan.

Van Transavia nog niets vernomen.

De boekingssite is echter dicht tot 1 maart a.s.. Mochten er dan weer vluchten gaan, dan boeken we wel een weekje later.

Ik hoop, dat het dan weer bere druk is in Hurghada en de orange en dat Aart en/of Marian geen eens tijd heeft om ons te woord te staan.

Wij blijven optimistisch, maar het is een groot lijden voor het egyptische volk.

En ook al vertrekt Mubarak en zet de democratisatie ( hopelijk ) door, dan nog duurt het een jaar voordat het toerisme weer op volle kracht is.

Ach……al die arme taxichauffeurs, hotelmedewerkers , winkeliers en hun medewerkers waar moeten ze van leven.

We leven met ze mee.

Aart :

Wil jij van ons egyptische pond 200,– verdelen onder je mensen van de orange.

Van Tom en Gonnie ,vast wat tip.

Zodra we in Hurghada zijn ( hopelijk eind febr. ) krijg je het van ons terug.

groet en veel sterkte TOM en Gonnie

• monica

Leuk, al die warme reacties hier.

Mijn man en ik hebben ook tickets liggen voor 19 maart met egypt air naar cairo en dan door na luxor.

Als egypt air ons kan garanderen dat er gewoon gevlogen word zijn wij van plan om, ondanks een negatief reisadvies, toch heen te gaan.

Wij komen al een aantal jaar in luxor en hebben daar veel kennissen wonen.

Geluiden zijn dat het erg rustig is en dat je er niet veel van merkt.

Jane akshar gaf al aan dat er maar 35 mensen in Karnak liepen tegen normaal 9000!!!!! Dus we hebben dan bijna het rijk voor ons zelf.

In November liep ik nog te klagen dat ik niet ff rustig door Luxor Tempel kon lopen, zo druk was het. Nou, het ziet er naar uit dat ik straks in mn uppie loop.

Wij reserveren in iedergeval extra ruimte in onze koffer voor onze vrienden (egyptenaren en nederlanders) en maken er dan het beste van.

Aart heel veel sterke toegewenst, de geluiden zijn dat het beter gaat worden.