Hurghada...

• Helena

Wij hebben afgelopen december 2010 een vakantie geboekt voor Hurghada in juli 2011.

Gezien alle ellende daar,zal deze vakantie er wel niet in zitten…..

Het reisbureau (heel begrijpelijk) kan nu nog geen negatief reisadvies geven voor juli,waardoor het ook geen zin heeft naar iets anders uit te kijken daar er door ons(6 pers.) nog niets besloten kan worden.

Bij nu annuleren, zijn we al ons geld kwijt,maar als we in juni een negeatief reis advies krijgen,dan valt er elders weinig te boeken voor 6 personen in juli,want dan zit alles vol………pffffffffffffffff….weet het even niet meer.

Ik hoop voor de Egyptenaren dat er geen burger oorlog uitbreekt…wat ik wel voorzie…..

Zijn er mensen met nog een beetje hoop voor Egypte en voor ons?

Gaat onze vakantie niet door,dan is dat stikjammer!

Heb meer te doen met de mensen daar die vechten voor hun vrijheid en hun bestaansrecht…

Zijn er nog meer mensen die in juli gaan en nu niet weten waar ze aan toe zijn??

Mvg.Alie

• defamwolters

Hoi Alie,

Ook wij hebben geboekt voor juli. Het zou voor ons de eerste keer Egypte worden en dat op zich vond ik al ‘spannend’. Nu vind ik het vooral spannend omdat ik niet weet waar we deze zomer naartoe zullen gaan, wij hopen nog steeds op Hurghada, de kinderen hebben dit jaar gekozen en zullen het heel erg jammer vinden als het niet doorgaat. Maarja, wat dan? Ik heb wel een omboekverzekering erbij genomen, bij het boeken, maar waar we dan nog naartoe kunnen/willen gaan????? Ik hoop maar dat het gauw weer rustig is, zeker ook voor de Egyptenaren zelf! Hopelijk is het allemaal niet voor niets geweest straks en zullen ze het daar allemaal beter krijgen!

in afwachting……………………

Groet, Anja

• mirandachelsea

Ook wij gaan in juli, maar dan naar Sharm en weten dus ook niet wat we moeten doen. Als je inderdaad een negatief reisadvies krijgt zal er weinig te boeken meer zijn voor die tijd, of veel en veel duurder. Vervelend!

• stel

Wij hebben geboekt vorig jaar voor in September hurghada maar… we gaan niet. Het koste slechts 27,50 omboekingskosten naar tenerife of anders en indien je dat nu doet is de kans dat je het hotel naar keuze krijgt groot Waarom kan er door 6 personen niets besloten worden ? Ga je voor risico of voor een beetje zekerheid dan neem je de 27,50 kosten voor lief Succes met omboeken

• Helena

stel Schreef:

——————————————————-

> Wij hebben geboekt vorig jaar voor in September

> hurghada maar… we gaan niet. Het koste slechts

> 27,50 omboekingskosten naar tenerife of anders en

> indien je dat nu doet is de kans dat je het hotel

> naar keuze krijgt groot Waarom kan er door 6

> personen niets besloten worden ? Ga je voor risico

> of voor een beetje zekerheid dan neem je de 27,50

> kosten voor lief Succes met omboeken

Hallo Stel,

Wij hebben een zeer goede reis en annuleringsverzekering en hebben de helft al betaald.

Aangezien er geen negatief reis advies is voor die periode,kunnen wij niet omboeken naar een ander land en al helemaal niet voor 27,50???????????

En ik vind het een beetje dom gevraagd of ik voor het risico gaat………natuurlijk niet!

Als ik inderdaad nu kan omboeken voor 27,50,denk je dan dat ik dat al niet gedaan zou hebben????????

Nee……….ik vind het een beetje kort door de bocht als je denkt dat wij niet al het mogelijke proberen om elders op vakantie te gaan…we beseffen nu dat er een vakantie in Egypte niet in zal zitten…ik vrees een burger oorlog….

En de 6 personen hebben niets te besluiten,ze krijgen de vakantie van ons cadeau…..

Maar goed,ben vandaag nog gebeld door ons reisbureau, en ze kon ons nog niets mededelen …………dus ja,wat wil je dan dat we doen????????/

• JohnenSan

Wij hebben ook geboekt voor Juli en hebben er gewoon goede hoop op, We zijn dan voor de 5e keer in Egypt.

Zoals je hier kan lezen mede door Orange Cafe is het in Hurghada niet zo erg als wat je op TV ziet.

de eerste keer egypte was in de tijd met de bomaanslagen, ook toen was er negatief reisadvies maar een maand later kan je er goed vakantie vieren.

We hebben van de week nieuwe duikbrillen gekocht en hebben er nog steeds zin in.

Komt allemaal goed!!!

CYA at Egypt!!!

• Helena

Het is nu nog te vroeg om te oordelen,maar ik denk dat jullie goede hoop als een zeepbel uit elkaar spat als er tegen die tijd wel een negatief reisadvies is,want dan nemen ze ons niet eens mee……….

Dan vertrekken er gewoon geen vluchten naar Egypte van reisorganisatie's….

Hoop dat je daar aan gedacht hebt,

Natuurlijk wil ik ook graag voor de zoveelste keer naar Egypte,maar wees eens eerlijk………………zien jullie het nog zitten met deze missere die elke dag meer en zwaarder word????

Ik moet er toch niet aan denken dat ik daar zit en de pleuris breekt uit….kan je niet meer terug……

Misschien ben ik een beetje aan het zwart kijken,maar ik denk wel reeel…….

Laten we hopen op betere tijden.

• stel

jij hebt geen gelijk want dat schrijf je nl niet op je eerste reactie en daarmee zet je mensen op verkeerde been om ze vervolgens mogelijk iets te leren Leer hiervan om alle informatie voor jou vraag uit te zetten en niet informatie achter te houden Wij zijn voor duidelijkheid en ja jij hebt gelijk

• Fransje

Bij Holland International kan je inderdaad gewoon omboeken en dat kost je dan 27,50. Alleen als je binnen de 28 dagen voor vertrektermijn valt kan dat niet. Dat was bij ons het geval en zouden we annuleringskosten moeten betalen (in ons geval 620 euro) Wij zouden 25 feb gaan.En negatief reisadvies was afgelopen maandag nog tot 6 Feb. Ik heb zelf toen naar TUi gemaild en kreeg te horen dat wij alsnog kosteloos konden omboeken of annuleren. Gisteren werd erop hun site gezet dat alle reizen tot 28 Feb geannuleerd werden (dat was dus 4 dagen nadat wij al omgeboekt hadden9we hadden geluk dat er nog wat vrij was in de zelfde vertrekperiode en gaan nu wel 2 dagen korter voor hte zlefde geld dus het is in verhouding iets duurder) toen ik gister keek op HI site was er in die vertrekperiode al niets meer te krijgen (naar Canarische eilanden)

Het zal misschien per resiorganisatie schelen wat dat omboeken betreft maar ik zou het toch nog eens navragen.

Als je het nu zou (kunnen) doen heb je nog keuze om te kijken waar je naartoe wilt.

Succes

gr Fransje

• Helena

Beste allemaal,

Even voor de duidelijkheid:wij vertrekken 19 juli.

Net reisbureau aan de telefoon gehad,en omdat er NU voor ons in die periode nog GEEN negatief reis advies is afgegeven,is omboeken NIET mogelijk!!

Dat is voor ons eventueel pas aan de orde eind mei………

Voor iedereen die vertrekt tot eind februari is deze mogelijkheid er wel.

Ik kan wel omboeken nu,maar dan ben ik het voorschot a 1490,- euro kwijt……………..

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben geweest .?

Ik ga er al vanuit dat de vakantie niet door zal gaan……….

Mochten we tegen die tijd wel een negatief reis advies krijgen en kosteloos mogen omboeken,dan is er in die periode voor 6 personen toch niets meer,of je moet een flinke hoofdprijs gaan betalen….Wij kunnen n.l alleen in die periode…

En Stel,ik begrijp niet helemaal je laatste berichtje…???