Negatief reisadvies

• edwin maks

Wie weet er uit ervaring wanneer een negatief reisadvies word ingetrokken.

Moet het desbetreffende land stabiel zijn, moet de president zijn afgezet, of zijn toezeggingen tot aftreden voldoende?

Dit ivm mijn naderende vakantie, door Corendon georganiseerd, half maart.

( Heb je in Belgie, Duitsland, Frankrijk of Rusland geboekt, dan kan je gewoon naar Egypte )

• joke

beste edwin,

als je in duitsland als nederlander of duitser hebt geboekt: kom je ook niet weg !!!! tot 14 februari is alles geannuleerd, voor daarna is het afwachten.

Wie daar nu zit kan blijven tot einde van zijn vakantie !!!! en men kan ook eerder naar huis als men wilt !!!!

Tot 14 februari krijg je je geld terug als je niet omboekt.

reizen tot 28 februari kunnen kostenloos worden omgeboekt en ook reizen na 1 maart kan men omboeken echter niet kostenloos.

Ook wij moeten afwachten, zouden de 17-de februari vertrekken: Condor raadde mij aan tot 2 dagen voor vertrek te wachten met omboeken/of je reis niet door te laten gaan.

(als er mensen tot de 17-de blijven en die dag vertrekken gáát er toch een vliegtuig om ze op te halen….. zouden ze ons dan niet méé kunnen nemen ?!, kreeg geen antwoord op die vraag)

Gaat de reis niet door dan krijgen we ook de kosten terug voor de zitplaatsreservering terug. Hadden ook gekozen voor andere maaltijden voor de heen- en terugweg: ook dat geld krijgen we terug.

Omboeken kost toch meer, voor dat zelfde geld wáár we op 4 juli voor geboekt hadden valt het niet mee om wat anders te vinden. Canarische eilanden zullen wel propvol zitten en de kans dat je in een achteraf hotelletje komt de zitten door overboekingen is ook groot.

Met groeten,

Joke.

• Soepkip

Pakketreizen zijn toch alleen geannuleerd?! Of heb ik het verkeerd gelezen?!

• Annamarie

Komt omdat NL direct signalen van VS volgt en de overige landen

het touristme nog apart zien van de plaatselijke bevolking en zo is het ook.

Half maart… joh… mag hopen dat het dan al weer allemaal achter de rug

is. Je kunt kijken op site van Buitenlandse zaken…

Zou er niet zo over in zitten, gaat er in Belgie vooral om dat geboekte reizen

indien de tourist het wil omgeboekt kan worden.

Veel vakantie plezier!

• bluediamond

NL-journalist 'bijna

strot doorgesneden'

Mensen aub egypte is voorlopig nog niet veilig,dus zeg niet van ..kan ik in maart april mei oid ?

volgens media blijft het onrustig tot september 2011 ( verkiezingen)