Wij willen in de zomervakantie (juli/augustus) naar Hurghada gaan met twee kinderen van 3 en 6. Is de temperatuur vol te houden voor de kleintjes?
Hallo
Wij gaan al 7 jaar in de zomer naar Egypte met kinderen en we vinden het klimaat heerlijk, er staat een windje waardoor het niet loeiheet aanvoelt, het strand en de tegels zijn altijd warm onder blote voeten.
En voor zonnenbrand moet je ook in Nederland op letten, dus goed smeren, niet uren in de volle zon en een petje kan nooit kwaad.
Ik zou alleen niet gauw iets gaan bezichtigen met kinderen in de zomer, in het binnenland lopen de temperaturen flink op, maar voor te duiken en te snorkelen of voor strandvakantie is het goed vertoeven in Egypte.
Groetjes Ankie
Beste Edith,
Het is in juli behoorlijk warm, doch vol te houden voor kleintjes, De temperaturen zijn ongeveer tussen de 35 en 40 graden en kan het soms erg benauwd zijn. Laat je kinderen veel drinken en gebruik een hoge beschermingsfactor. Neem voor alle zekerheid ORS mee en pas op met eten in het hotel! De apotheken zijn hier voorzien van artsen en kun je bij (zonne)kwaaltjes altijd op hen beroepen! Bescherm de hoofdjes ook dmv een pet of zonnehoed en laat ze niet volop in de zon spelen bijv. op het strand.
Met wat nuchter verstand en gezond inzicht als moeder is het hier heet, maar wel vol te houden!
Vragen? mail me maar: nathalieblauw@hotmail.com
Ik ben woonachtig in Hurghada……….
Groet,
Nadia
Nou, we gaan het ontdekken. Over 2 weken zitten we er en zal ik weten hoe het is. Natuurlijk denk ik pffff 38 gr… maar heb me laten vertellen dat het anders aan voelt als in ned. Veel leesvoer mee en ons voorgenomen dat we, om meer te zien van Egypte in de wintermaanden nog eens terug gaan… Wel makkelijk je koffer inpakken, veel zwemspullen, veel jurkjes en korte broekjes en t-shirts en topjes…. ;-)
Een van de belangrijkste dingen waar je op moet letten met deze temperaturen is : niet te koud drinken. Mensen raken vaak aan de diarree en roepen dat het door het eten komt. Onderschat koude drank in een warm lichaam niet. Verder zijn de temperaturen naar onze mening heel erg goed te doen, er staat ook altijd wel een verfrissend windje.
Heel veel plezier alvast.
Wij moeten nog 12 daagjes wachten.
Inderdaad! Wij hebben onze frisdranken nooit in de koelkast staan, soms wel een ijsklontje in het glas maar dan 1 en geen 4…. hou niet zo van ijskoude dranken en helpt helemaal niet tegen afkoelen en dorst… Wij moeten nog 10 nachtjes slapen…… Alhoewel die laatste een heel kort nachtje wordt, we vliegen om 7.20 uur…. met dit vieze weer buiten echt wel heeeeeel veeeeel zin om weg te gaan! ;-) Jullie ook alvast een fijne vakantie! gr, Anja
Hallo.
Nog een tip/
Neem bij iedere warme maaltijd na een paar happen een stukje brood, dit is om de olie op te nemen die je binnen krijgt.
Ook ijsklontjes verwijder ik altijd. Niet teveel koud drinken achter elkaar. Toch last van buikloop, lauwe cola schijnt ook te helpen. Is minder natuurlijk met dat warme weer maar helpt wel.
Zijn al 7 keer geweest en nog nooit last gehad.
Moeten nog wachten tot November, helaas.
fijne vakantie,
groetjes Agnes.
defamwolters Schreef:
——————————————————-
> Hoi Agnes,
>
> Bedankt voor de tips! Cola schijnt ook super te
> helpen als je misselijk bent…. maar dan nier de
> light versie… waarom geen idee maar bij meerdere
> mensen hebben dit al eens geholpen… (welke troep
> zit daarin dat dat helpt vraag je je af…. )
Wij drinken op vakantie ook altijd veel cola, i.t.t. thuis.
nog nooit ziek geweest.
Wij hebben trouwens ook altijd een klein flesje desinfecteer bij ons.
Gebruiken we altijd na het eten opscheppen, na het aanschuiven van de stoel. ;-)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?