waarschuwing ziekenhuizen

• shirley

Heej mensen

Ik wil jullie bij deze allemaal waarschuwen voor het ziekenhuis El Salam in Hurghada in de buurt van Arabia Beach Resort. Mijn vriend is deze week ziek geworden doordat hij een voedselvergiftiging had opgelopen na het eten van een chocolademousse op het hotel. In dit ziekenhuis hadden ze zijn infuus zo aangesloten dat er allemaal luchtbelletjes in de slang liepen. Ik zag dit nog net op tijd en heb toen snel het infuus dichtgedraaid.

De luchtbelletjes kwamen doordat ze zo zuinig wilden zijn en dus gaatjes aan de bovenkant van de infuusfles prikten waardoor het vacuüm principe van een infuus weg is. Verder zijn ze niet bepaald hygienisch te werk gegaan. 'S avonds heeft mijn vriend zichzelf ontslagen op advies van de SOS hulpdienst, die zeiden dat hij daar direct weg moest gaan. Als hij nogmaals ziek zou worden moest hij zich laten opnemen in een ander ziekenhuis.

Verder hebben ze zijn paspoort ingehouden omdat hij de rekening niet betaald zou hebben. We hebben de verzekering meerdere keren aan de telefoon gehad en ze verzekerden ons dat ze betaald hadden. Overigens heb ik de betalingsfax in zijn dossier zien zitten. Ze wilden dat hij nogmaals betaalde anders kreeg hij zijn paspoort niet terug. Met het nodige verbaal geweld en dreiging van de politie kregen we het uiteindelijk terug.

Verder klopte zijn hele medische dossier niet, hij zou niet naar huis mogen omdat hij koorts had van 38 C, maar zelf daarna nogmaals getemperartuurd en hij had 37 C. In zijn ontslagbrief stond dat hij geen koorts had maar niet naar huis mocht ivm diarree, welke hij overigens NOOIT gehad heeft.

Verder hebben we heel veel hulp gehad van Cor, nogmaals bedankt daarvoor!!! Overigens hebben we verder een super vakantie gehad!!

Groetjes Shirley

• Jol

Bovenstaand ziekenhuis staat bekend om zijn torenhoge rekeningen voor toeristen. Ik heb (als reisleidster) een soortgelijk geval meegemaakt met mijn klant. Gelukkig geen belletjes maar een nota voor infuus (glucose) en een injectie voor 700 Euro. Enfin, groot probleem geweest. Als mijn mensen ziek worden en er is echt ziekenhuisopname nodig dan breng ik ze dus nooit meer naar El Salam.

Gr, Jol

• Ermo

Hoi,

Heel vervelend voor jullie dat dit gebeurd is maar hoe is het nu verder met je vriend?

Groetjes Monique

• shirley

Wij hadden een rekening van 755 euro voor een glucose infuus. Met mijn vriend gaat het nu goed. Ik heb hem dezelfde dag nog ontslagen uit het ziekenhuis en heeft zich daarna niet meer ziek gevoeld. We hebben desondanks nog een goede vakantie gehad. Overigens hebben wij aan onze reisleidster niets gehad.

Bedankt voor je medeleven.

• Cor (voodoo divers)

Inderdaad een ziekenhuis van de lagere categorie, hoewel ze aan de buitenkant met reclame doen voorkomen of het hoogstaand nivo is.

Mijn zoon was eens stiekem aan het voetballen in de woonkamer.

Hij miste de bal en raakte de bank.

Gebroken teen. We woonden toen nog niet zo lang in Hurghada.

Hup naar El Salam. Heb toen een foto laten maken en zelf de teen gezet!

Heb daar na het nodige spektakel alleen voor de xrays betaald.

Geef nooit je paspoort af.

Is er iets mis meteen dreigen met de touristpolice, daar zijn ze redelijk bang voor.

De toeristen worden hier goed beschermd.

In dezelfde categorie zit het General Hospital, je wordt al ziek als je de dokters daar ziet. Cijfer: 2

Beter is het Red Sea Hospital, die geef ik een 5,5.

Nile Hospital 5,5

De beste in de omgeving is El Gouna Hospital, maar dat is 25 km verderop.

Mijn cijfer voor El Gouna 7.

Blijf er lekker vandaan ;-)

• Jol

Mijn persoonlijke ervaringen met Red Sea zijn stukken beter. Mijn zoontje heeft er een operatie gehad, alles prima. Ik ga zelf wel mee met mijn toeristen als ik kan…

Paspoort nooit afgeven als toerist zijnde, ze kunnen een copie maken.

Jol

• puntje

ik word hier wel wijzer van bedankt allemaal

• Martin

Hadden wij voorgaande berichten maar eerder gelezen. Kwamen, tot nu toe, veelvuldig in Egypte. Hospitaal El Salam is een verschrikking.

Plaste bloed, uiteraard naar ziekenhuis, was helaas El Salam. Bij binnenkomst meteen 450 euro pinnen verzekering werd niet geaccepteerd. Vervolgens bloedprikken, uitslag: geen afwijkingen.

Vervolgens echo van nieren, uitslag: geen nierstenen NO PROBLEM werd medegedeeld. Kreeg een kuurtje tegen eventuele ontsteking. Volgende dag heel veel pijn plaste alleen minimaal bloed. 3 dagen volgehouden en toen GELUKKIG naar huis. In vliegtuig schreeuwde ik het uit van pijn piloot wilde zelfs tussenlanding maken. Ik wilde naar Nederland. Bemanning was geweldig met ondersteuning en heel begaand (Transavia).

Na landing met spoed ambulance naar ziekenhuis. Daar bleek ik verstopte urinewegen te hebben blaas zat vol met bloedproppen, 1 dag langer in Egypte en ik was dood geweest. Op scan was vergrote nier te zien met K gezwel. Ben nu volop met behandeling bezig.

Één grote waarschuwing:

GA NOOT NAAR HET EL SALAM ZIEKENHUIS. Zo en zo gaan wij nooit meer naar zo land. Je bent daar letterlijk aan de goden overgeleverd.

Wij hebben totaal geen vertrouwen in de medische zorg aldaar. 

• Martin

Hadden wij voorgaande berichten maar eerder gelezen. Kwamen, tot nu toe, veelvuldig in Egypte. Hospitaal El Salam is een verschrikking.

Plaste bloed, uiteraard naar ziekenhuis, was helaas El Salam. Bij binnenkomst meteen 450 euro pinnen verzekering werd niet geaccepteerd. Vervolgens bloedprikken, uitslag: geen afwijkingen.

Vervolgens echo van nieren, uitslag: geen nierstenen NO PROBLEM werd medegedeeld. Kreeg een kuurtje tegen eventuele ontsteking. Volgende dag heel veel pijn plaste alleen minimaal bloed. 3 dagen volgehouden en toen GELUKKIG naar huis. In vliegtuig schreeuwde ik het uit van pijn piloot wilde zelfs tussenlanding maken. Ik wilde naar Nederland. Bemanning was geweldig met ondersteuning en heel begaand (Transavia).

Na landing met spoed ambulance naar ziekenhuis. Daar bleek ik verstopte urinewegen te hebben blaas zat vol met bloedproppen, 1 dag langer in Egypte en ik was dood geweest. Op scan was vergrote nier te zien met K gezwel. Ben nu volop met behandeling bezig.

Één grote waarschuwing:

GA NOOT NAAR HET EL SALAM ZIEKENHUIS. Zo en zo gaan wij nooit meer naar zo land. Je bent daar letterlijk aan de goden overgeleverd.

Wij hebben totaal geen vertrouwen in de medische zorg aldaar.