per auto naar egypte

  • habib

    wij willen graag met de auto naar egypte, hurghada. Wie kan ons hierover meer info geven waar we met een veerboot naar Alex of Port Said kunnen gaan. Alle info is welkom

  • roger

    ik kan natuurlijk verkeerd zijn maar wat julie willen doen is echt een hele onderneming waar ik het nut niet van versta,het kost een hoop € en ik denk niet dat ge de “time of your live ”gaat beleven(of mischien wel maar dan negatief),even een vraagje ,waarom??ben je daar al geweest,daar met de auto gereden? echt niet aan te raden hoor,groetjes ik hoor nog wel van julie project

  • habib

    Hoi Roger,

    het is de bedoeling om in Hurghada te gaan wonen. We zijn de laatste jaren al heel vaak daar geweest en hebben zelfs een appartement daar. Nou willen we onze nieuwe auto daar mee naar toe nemen en derhalve wil ik graag weten, van waar een veerdienst naar Port Said of Alexandrie vertrekt. Ik vind het rijden in Egypte zelfs heerlijk. Hopelijk kan iemand ons iets meer vertellen. Ook zaken over het invoeren van de auto e.d. Ik weet natuurlijk dat de auto's in egypte goedkoper zijn, maar het gaat ook om de emotionele waarde.

  • Cor (voodoo divers)

    Kan je zeggen, dat je iedere 3 of 6 (sorry, dacht 6..) maanden Egypte uit moet om met een NL nummerplaat te blijven rijden. Afstempelen aan de grens en dan kun je weer terug. Ben er bijna zeker van dat ze problemen voor je gaan maken, dat doen ze graag. Denk daarbij aan je visum……

    Of autorijden in Egypte heerlijk is, daar verschillen we dan over van mening ;-)

    Als je de auto wilt invoeren zal de beurs flink getrokken moeten worden.

    Ik wilde zo'n 5 jaar geleden onze Chrysler Voyager meenemen naar Egypte.

    Transport vanaf NL naar Alex was rond de 900 Euro.

    De auto was 6 jaar oud en ik moest 15000 Euro invoerrechten betalen.

    Wij hebben de auto dus in NL verkocht.

    Daar zou ik nog eens over nadenken, want dan wordt de emotionele waarde wel erg prijzig.

    Ik heb hier ooit een engelsman ontmoet, die ook naar Hurghada gereden was.

    Hij had het karwei geklaard in 10 dagen, een geweldige prestatie!

  • habib

    beste cor

    als je de auto meeneemt dan krijg je toch een toeristen plaat in plaats van de nederlandse plaat of niet

    heb jij nu een auto in hurghada en waar heb je die verzekerd

    ook denken we aan een ziektenkosten verzekering kun je daat ook meer over vertellen

    als je msn/hotmail hebt zou ik /we wel eens chatten asl je dat wilt

    theoenhuub@msn.com

    groetjes

  • Cor (voodoo divers)

    Een toeristenplaat? Nog nooit van gehoord, hoewel het me niet zou verbazen.

    Er zijn een paar types nummerplaten: Blauw voor de politie, Rood voor pickups, Wit en zwart voor prive wagens en dan hebben ze nog een kleurtje (groen) voor mensen die bij een ambassade werken. Oranje voor taxi en bus.

    Rij hier al 5 jaar en heb m'n eigen auto. Wees verstandig en verkoop je auto in NL en schaf hier een ander aan. Weet zeker dat het je bij aankomst veel geld gaat kosten en ze zijn daar makkelijk in. Niet betalen, dan ga je maar naar je eigen land terug.

    Ziektekosten zoals wij dat in NL kennen is hier alleen voor de egyptenaren (gratis).

    Maar dan alleen in de goedkoopste ziekenhuizen, waar je je beter niet kunt laten behandelen.

    Wel redelijk is het EL Gouna Hospital, daar kun je wel een soort ziektekostenverz. afsluiten, maar die geldt dan alleen daar!

    De kosten zijn afhankelijk van je leeftijd, maar schommelen rond de 45 Euro per kwartaal.

    Doe je zelf een lol en als je deze dingen echt wilt doen neem dan eerst eens kontakt op met de egyptische ambassade en zoek dit van te voren uit, zodat je bij aankomst niet in de problemen geraakt. Dit is beslist geen Europa en je bent soms afhankelijk van het humeur van een ambtenaartje. Heeft hij slecht geslapen, dan ben jij het haasje.

    Papierwerk is nu eenmaal moeilijk in Egypte.

    msn gebruik ik nooit, maar zal dat wel even in orde maken en dan hoor je het van me.

  • habib

    dank je cor

    er zijn maar wienig mensen die je willen helpen

    daar kunnen anderen nog eens een voorbeeld van nemen hier in nederland

    we waren al van plan om een afspraak te maken bij de egyptische ambassade

    en we laten de autos ook hier we verkopen ze en kopen daar wel een andere

    zou het fijn vinden om verder kontact te houden want ook onder nederlanders

    zitten ratten die je niet kunt vertrouwen

    groetjes theo

    ps in welk hotel zit je met de duikschool kunnen we mensen doorsturen die op vakantie komen de ene hand wast de andere toch

  • Cor (voodoo divers)

    Beste Habib,

    Verstandig, dat autoprobleem ben je dan tenminste niet.

    Even voor alle duidelijkheid, wij proberen iedereen te helpen.

    Vaak zijn het maar kleine dingetjes, even een aanwijzing of iets dergelijks.

    Naar het passport office om een visum of re-entry visum te halen.

    Maar maak ook vreemde situaties mee.

    Natuurlijk krijg ik weer te horen dat het niet waar is, maar ik heb al eens een crimineel die de politie al 6 jaar zocht in de kraag gevat. Ben toen ook afgevoerd met de boevenwagen. Aan het einde koekjes en thee met de generaal! Dat was toch echt een hoogtepunt in 5 jaar Egypte.

    Ik zie er de humor van in, echt grappig was het en gevaarlijk zeker NIET.

    De toeristen worden in Egypte ZEER goed beschermd.

    Iedereen die ons iets vraagt krijgt antwoord (als we het weten), ook al zijn het geen gasten van ons.

    Betekent overigens niet, dat wij een 24 uurs service punt zijn.

    Ik klaag niet maar werk 7 dagen in de week, misschien brom ik wel eens op dit prikbord, dat komt omdat ik hier al genoeg meegemaakt heb.

    En omdat er veel toeristen komen en gaan zijn het ook altijd dezelfde problemen.

    Maar………….

    De zon schijnt hier elke dag, heb een geweldige vrouw en om te duiken is het hier fantastisch! De andere dingen neem je dan maar voor lief ;-)

  • Omar

    • Ik heb nog geen rijbewijs 

    • Maar ik wil wel keertje auto brengen naar Egypte om mee te nemem voor vakantie 

    • Dus ik bedoel ik wil auto gebracht worden naar Egypte voor bijvoorbeeld 30 dagen 

    • Dus ik wil weten hoe word het en hoe lang duurt het en hoe veel zal mij kosten 

    • En stel als ik wil auto daar laten blijven hoe veel dat ook kosten voor me ?