werken in Egypte

• Sannie

Hallo,

Ik wil voor een periode van 6 maanden naar egypte. In die periode wil ik ook werken. Wie kan me vertellen wat ik daarvoor allemaal moet doen? Waar moet ik aan denken? Waar moet ik zoeken op het internet? Alvast bedankt voor jullie reactie's.

Groetjes Sandra.

• cor (voodoodivers)

Hallo Sandra,

Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen ik wil werken in Egypte, maar wat kun je?

Hou er rekening mee, dat de salarissen en aantal te werken uren er heel anders uitzien als in Europa.

60 tot 80 uur werken per week is heel normaal voor een salaris van 250 tot 300 $ per maand.

Een kennis van mij is een echt goede assistente op de afdeling cardiologie in het ziekenhuis. Dus assisteren bij hartoperaties en herstel daarvan.

Salaris 300$ per maand en 80 uur per week.

Het enige advies wat ik voor je heb is goed nadenken voor je ergens aan begint en zorgen dat je je zaakjes voor elkaar hebt.

Ben bang dat je anders bedrogen uitkomt.

Groeten,

Cor

• Windlover

ben je geinteresseerd om als Animator in een hotel te werken, maar zoals Cor al zei het salaris is niet meer dan $ 300, ik geef je dan wel kost en inwoning.

• Sannie

Hallo Cor en windlover,

Ik ga een periode naar me vriend in Egypte. We hebben al een tijd een relatie. Ik wel nu voor een periode van 6 maanden naar hem toe om te kijken of deze relatie echt een toekomst heeft. In die periode moet ik dan ook wat doen. In nederland werk ik op een kinderdagverblijf met kinderen van 3 maanden tot 4 jaar. Maar het maakt me niet veel uit wat ik doe. Als ik maar wat kan doen.

Groetje Sandra.

• Jol

Beste Sannie,

De nurseries = kinderdagverblijven hebben altijd wel buitenlandse werknemers nodig, echter het salaris ligt tussen de 300 en 500 pond.

Mocht je echt ergens voor ‘vast’ gaan werken, zorg dan wel voor een werkvergunning. Voor egyptische begrippen klinkt het aanbod van Windlover wel goed.

Jol

• Windlover

Welke periode spreek je over, ik ben nu op zoek naar een “animator” voor de kidsclub. Moet je echter wel daarbij vertellen dat indien je dit zou overwegen te doen, het niet toegestaan is om je “vriend” in het hotel te halen, aangeizen ik hier mee al genoeg negatieve ervaringen heb opgedaan.Dus met andere woorden zou je voor me komen werken dan moet je werken. Wat je doet na de werkuren is mijn zaak niet. Maar eveneends indien je onderdak bij mij aanvaardt laat ik geen mannelijk bezoek toe. Het klinkt hard maar zo is het en ik wijk daar niet vanaf. Sorry dat ik zo direct ben , maar zoals ik al zei heb reeds vele erevaringen met Hollandse dames die Egyptische vriendjes hebben, en dan hier naar toe komen, en dan begint vaak de ellende.

• cor (voodoodivers)

Eerlijk op waarheid berustend antwoord Windlover!

• Sannie

Bedankte allemaal voor jullie reactie's en bezorgdheid.

Maar wie kan me vertellen waar ik de informatie kan vinden voor en werkvergunning en andere dingen die ik vooraf in Nederland moet regelen.

Groetjes Sandra.

• Windlover

Werkvergunning kun je niet in Nederland krijgen. Je komt Egypte binnen op een toeristenvisa en alleen je toekomstige werkgever kan een werkvergunning aanvragen. Ik denk niet dat je een werkgever vind die dat zal doen voor een periode van aleen 6 maanden aangezien er nog alwat kosten aan vast zitten. Een groot deel van de buitenlanders die hier in Hurghada werken, werken illegaal, wat in principe niet zo een groot probleem is, en het niet zo moeilijk is voor een Nederlander het toeristenvisa te laten verlengen. Maar je kans dat een potenitele werkgever voor een werkvergunning zorgt is erg klein !!