One way ticket Hurghada

• Anne

Kan ik een one way ticket boeken naar Hurghada? Ik kreeg een melding bij Hapagfly dat je voor non-eu landen een retourticket nodig hebt.

Annemarie

• cor (voodoodivers)

Hallo Annemarie,

Zou geen probleem moeten zijn. Zelf vaak met Air Berlin geweest en een aantal malen met Condor, dat was nooit een probleem. Vanuit NL heb zelfs een paar keer een enkel geboekt via D-reizen. Probeer ook eens bij Peter Langhout, misschien heeft die iets voor je.

Weet niet of ze nu weer iets gewijzigd hebben. Je moet toch zelf weten wat voor ticket je neemt? Bepalen zij nu ook of je daar wilt blijven of niet?

• Anne

Hallo Cor,

Op de site van Hapagfly kreeg ik een melding dat je voor elk Non-EU land een retourticket nodig hebt en een bewijs van accomodatie. Ze kunnen je controleren als je een Non-EU land binnenkomt en als je dit niet hebt kunnen ze je de toegang tot het land weigeren. Vandaar mijn vraag. Een bewijs van accomodatie heb ik de laatste keren ook niet gehad maar ik vroeg me af hoe dat dan zat met het ticket.

Groetjes Annemarie

• cor (voodoodivers)

Annemarie,

Heb zelf de hele wereld over gevlogen ook buiten de EU, maar het is de 1e keer dat ik dit hoor. Neem niet weg dat er gerust wel ergens een regeltje kan zijn.

Heb ook regelmatig familie/vrienden over die bij ons logeren.

Ook de familie/vrienden van onze instructeurs logeren bij hen.

Die hebben ook geen bewijs van accomodatie.

Wel een retour ticket overigens.

Succes met uitzoeken, maar persoonlijk zou ik me er niet te veel van aantrekken.

Cor

• essie

ik heb net een one way ticket gekocht bij charterweb gekocht