snorkelen met bril

• mini

Hallo even een vraagje.Mijn man is bril dragend(verziend)als hij dus wil snorkelen ziet hij niets.Heeft iemand misschien wat ideeen.Groetjes Mini.

• Bonsai

Ga hier in Nederland naar een goede winkel die duikspullen verkoopt, er bestaan namelijk duikbrillen met speciale glazen voor mensen die het allemaal wat minder zien. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Geniet van het snorkelen het is daar echt geweldig.

• cor (voodoodivers)

Er zijn ook maskers met de sterktes +5 tot -5 te huur in Hurghada.

Tijdig reserveren is wel gewenst.

Koop je een masker koop dan een siliconen exemplaar en niet die plastic dingen die goedkoop zijn. Van een siliconenmasker kun je jaren plezier hebben.

In de diverse duikshops kun je van die kleine inzetglaasjes kopen.

Heb je een beetje dat variolux idee. Er zijn ook shops waar je maskers met geslepen glazen kunt krijgen.

Zoek even op internet zou ik zeggen.

• JOLANDA

Hallo Mini,

Zit met hetzelfde probleem.

De 1e x geprobeerd zonder bril maar je ziet gewoon heel weinig.

Een duikbril op sterkte kan wel maar is wel vreselijk duur.

En bij werd dat niet vergoed door het ziekenfonds.

Heb daarom toen we voor de 2e x naar egypte gingen (half jaar) lenzen genomen, deze werden bij mij wel helemaal vergoed.

Ff van te voren oefenen, maar ideaal om te duiken/snorkelen.

Was gewoon super, er gaat dan echt een wereld voor je open onder water!!!

Succes ermee!

Gr Jolanda

• Ingrid

Mijn man is ook brildragend en heeft zijn bril gewoon opgehouden onder de duikbril en dat ging perfect.Gewoon proberen.

Gr. Ingrid

• Ermo

Ik draag zelf ook een bril en heb hem ook met snorkelen opgehouden. In het begin is het even een gedoe om de duikbril er omheen te krijgen maar dat heb je gauw onder de knie.

En ik kon dus alles mooi zien want het is de moeite waard. Dus probeer het gewoon.

Monique

• Angel&Bevy

Ik had het zelfde probleem, en heb het volgende gedaan.

Als je een oude bril hebt, knip de pootjes wat af en hij past precies in je duikbril.

Probleem opgelost, en een prachtig onderwaterwereld gezien.

• Ad en Ineke

Hallo Mini,

wij gaan half november naar Egypte en hebben het zelfde probleem. Mijn man is naar de opticien gegaan en heeft daglenzen gekregen. Voor slechts een paar euro hebben we voor 15 dagen lenzen. Eerst kregen we een proefsetje en daarna kun je een setje lenzen bestellen voor de vakantie.

Groetjes Ad en Ineke

• Mirjam

hallo, er zijn meerdere opticiens die duikbrillen op sterkte maken, in ons geval werd het zelfs volledig vergoed door de ziektekostenverzekering, er wordt gewoon bril op de rekening gezet ipv duikbril. Moet je wel zelf een duikbril meenemen, als je vragen hebt mag je me mailen

groetjes, Mirjam