Jiba-reizen

• vakantiemeisje

Wie is er wel eens met Jiba naar Hurghada geweest?

Ik ga dinsdag en weet dat we door een Egyptische man ontvangen worden.

Kan je zonder gezeur eerst naar de bank om te wisselen en daar ook je visum kopen, zonder dat je als een kuddedier in de (gewone) rij voor de visa wordt gezet? Kunnen we wel willen, maar als ik geen gled bij me heb zal ik toch echt eerst naar de bank moeten. Daar is de visum veel goedkoper en de wachtrij minimaal.

Hoor graag ervaringen.

• cor (voodoodivers)

Er is over het visum al vaak geschreven, een beetje bladeren door de vorige pagina's levert veel info op. Hier nog een korte samenvatting.

In de aankomsthal zijn een paar balie's waar je het visum kunt kopen.

Ziet er uit als een oranje postzegel. De kosten zijn 13 Euro.

Doorgaans is het daar niet druk en de postzegel is binnen een paar minuten te bemachtigen.

Visum is 4 weken geldig.

• Makri

Reizen met Jiba is prima! Heb ik ook gedaan in maart. Je wordt inderdaad opgevangen door een Egyptische jongen, hij spreekt goed engels en je kan alles aan hem vragen. Ik was in maart met 5 minuten door de controle inclusief visum. Het kan dus heel snel gaan! Veel plezier!

• Gipsy

Jiba gaat niet met je mee hoor! das een reisburo en verkoopt alleen de reis van de to als tussenpersoon.

veel info vind je als je de zoekfunctie gebruikt op Skytours en visum.

• Marianne

hoi, wij gaan de eerste week van november naar hurghada en we hebben ook geboekt bij jiba én kopen dus zelf ons visum bij de bank daar. en als je toch geld moet wisselen dan sta je daar toch al en koop je gelijk je visum. je moet je dus niet in die rij voor die andere balie laten duwen maar gewoon doorlopen naar de bank.

• vakantiemeisje

Marianne,

we zijn net terug van een week Hurghada.

Als je aankomt staat er een host van Jiba je op te wachten. Je moet dan inderdaad in een bepaalde rij gaan staan, waar een groot Jibabord staat.

Je krijg daar de beroemde *postzegel* en betaalt nog niet.

Daarna ga je door tig controles en pas in de bus die je naar je hotel brengt moet je aan de host 20 euro betalen. Slim, die man rekent later 13 euro af voor iedere passagier die op zn gastenlijst staat en verdient dus 7 euro per visum.

Hoe het gaat als je dus NIET in de Jiba-rij gaat staan en in de bus vertelt dat je al bij de bank een visum hebt gekocht????????? Hij loop dan zijn 7 euro per visum mis. Wij dachten het ook zelf te regelen, maar het lukte eenvoudig niet.

Fijne vakantie overigens, wij zaten in Sea Gull/Hurghada

• Marianne

Hoi vakantiemeisje!

Wat jammer dat het bij jullie niet gelukt is, je had echt voet bij stuk moeten houden denk ik want in de regels van Jiba staat alleen dat je daar uitleg van een host krijgt over het visum en niet dat je verplicht bent het ook bij hem te kopen! Pure afzetterij dus wat ie jullie geflikt heeft. Wij gaan 2 november en ben écht niet van plan om die 20 euro te gaan betalen als ik weet dat ik het bij de bank voor 13 of 14 euro kan halen! En dan gaat het me nog niet eens om die paar euro verschil maar om het principe. Ik zal je dan ook zeer zeker op de hoogte houden hoe het ons in november is vergaan, we blijven er 15 dagen maar zodra ik terugben zal ik op het prikbord neerzetten hoe het bij ons ging.

Ben in ieder geval wel blij voor je dat je wel een fijne vakantie hebt gehad!

groetjes, Marianne