pijlstaartrog

• Frans

Ben ik weer eens te zeuren, tijd druk gehad enz enz.

Maar heb een vraagje, tijdens een van mijn snorkeltripjes achter het hotel zwom er een rog onder mij door, deze was ongeveer 1 tot anderhalve meter breed met een lange staart. Nu is mijn vraag kan dit een pijlstaartrog zijn geweest? Weet totaal niet of die daar leven. Maar na het tragischeongeluk van de krokodillenman ben ik toch wel erg nieuwschierig geworden. Heb plaatjes bekeken en ik zou zeggen dat het een pijlstaartrog was.WIE kan mij meer vertellen??

Groetjes Frans

• Jol

Hoi Frans,

Welkom terug.

Ja, die leven er ook, (blauwstip pijlstaartrog) net als andere giftige en gevaarlijek vissen. Die meestal ook niets doen als je ze niet lastig valt.

Jol

• cor (voodoodivers)

De roggen zijn vredelievende vissen die niemand kwaad doen.

Zijn regelmatig te zien in de diverse wereldzeeen, dus ook in de Rode Zee.

Na zo'n 2500 duiken in de Rode Zee ken ik nog niemand die aangevallen is door een rog.

Laat een incident je niet afschrikken.

• Frans

Als ik aan het snorkelen ben vind ik ook dat je ze met rust moet laten, heb er gewoon een tijdje boven gezwommen en de rog trok zich nergens wat van aan.Maar vond het wel een gewldige ervaring, ook heb ik toen een koraalduivel of lionsvis gezien, werkelijk een prachtig dier. Eerlijk gezegt vond ik dat Steve Irwin veel te ver ging, maakte het de dieren soms erg moeilijk en had na een tijdje zoiets van nou laat nu maar weer gaan. Blijft natuurlijk dat het heel spijtig is dat hem dit is overkomen, want hij heeft veel betekent en nog voor de natuur in australie en de verdere wereld.

Bedankt vor jullie reactie

Groetjes, Frans