Mahmeya

• Petra

Geheel onbekend, maar veel intresse.

Wie kan me vertellen over Mahmeya.

Is het de moeite waard, wie heeft er foto's?

Laat het me weten.

• chantalkiel

Dag Petra,

Mooi eiland om vanaf de zee te zien. Heb er verhalen overgehoord dat je op een gegeven moment tussen de drollen aan het zwemmen bent.. WC verstopt e.d. Niet super veel parasollen.. en aangezien je daar bijna niet zonder schaduw kunt.. Niet handig dus! Druk, er liggen veel boten. 2x langs heen gevaren. Koraal wordt daar sneller kapot getrapt door al die toeristen. Maar het kan er vast ook mooi zijn? Zijn er mensen met andere ervaringen, voor zover ik van ervaring kan spreken..

Groet,

Chantal

• Roelof

Hoi Petra.

Ik ben vorig jaar twee keer en dit jaar een keer op Mahmeya geweest het is daar echt super. Het eiland is erg schoon en ik heb nog nooit drollen zien drijven. En er zijn genoeg parasollen. En de boten blijven ver van het strand( dit doen ze om het koraal te beschermen) je wordt met kleine bootjes naar het strand gebracht. En dat het koraal wordt kapot getrapt door toeristen klopt jammer genoeg wel je hebt van die idioten!!! die zonodig over het koraal de zee in gaan terwijl als je 10 meter naar links of rechts loopt je zo de zee in loopt met zand onder je voeten loopt volgens mij ook een stuk makkelijker. Maar wat je onderwater ziet is er niet minder om de mooiste koralen en de mooiste gekleurde vissen. Een echte aanrader dus. ( Tip neem een onderwatercamera mee).

De groetjes.

• Cleo

Ha ha, zeker buiten de deur geboekt. Tja, ben je dan echt wel op mahmya geweest??? Nee, Mahmya is super schoon, geen boten op het eiland! Keurige toiletten en lekkere parasols.

Super excursie en enorm mooi snorkelen!!!

• Roelof

Ik twijfel ook of Chantal weleens op Mahmeya is geweest of dat ze er alleen maar langs vaart of dat ze op een ander eiland is geweest. Want als je er een keer geweest bent zou je weten dat het er super is.

• starfish

ik ben er ook geweest, FANTASTISCH!

echt heel mooi daar.

mij is vertelt dat de ene kant mooier is dan de andere kant. Dat merk je ook aan de prijs, voor de mooie kant betaal je (uiteraard) meer dan voor de minder mooie kant. Het is inderdaad heel schoon.

Sharm el Naga (vaste land, stukje rijden vanaf Hurgada) is ook een aanrader, daar is het onder water net iets mooier (wel naar het diepere water gaan, in het begin ziet het er nogal kaal uit)