Zoals Marianne het verwoordt, is precies zoals het bij ons is gegaan. Wij hadden via internet de reis naar Egypte bij Iristravel geboekt. Na veel wikken en wegen, prijzen vergelijken en de geboden service/kwaliteitsverhoudingen, zijn we uiteindelijk overstag gegaan en hebben bij deze reisorganisatie geboekt. Nadat ik al wel al tweemaal telefonisch contact had gehad met de medewerkers van deze.
Nadat we geboekt hadden en de eerste aanbetaling hadden overgemaakt, kwamen er bij ons toch wat vragen over, onder andere, het visum. We kregen niet of nauwelijks enige vorm van informatie. De medewerkers waren iets minder “aardig” en ik wil het woordje “incompetent” niet gebruiken, maar doe het lekker toch. De reisbescheiden zijn uiterst sumier en op de site van Iristravel kom je ook geen stap verder. Vanaf dat moment ben ik mij wat meer gaan verdiepen in o.a. dit forum en djeez, wat een openbaring. Er kwamen zoveel antwoorden op de meeste van onze vraagtekens, dat de reis eigenlijk niet stuk kon. De reis was ook niet stuk, het was, zoals ik al eerder schreef: GEWELDIG!! Alleen het begin van de vakantie verdiende niet de schoonheidsprijs. En dan kun je wel zeggen: “Je bent accoord gegaan met hun reisvoorwaarden”, maar als die reisvoorwaarden nergens, maar dan ook nergens bekend zijn, dan komt het toch rauw op je dak als je daar mee ter plaatse wordt geconfronteerd.
Achteraf heb ik maar gedacht dat ik het maar zie als een soort “ontwikkelingshulp”, maar kloppen doet het niet. Overigens hetgeen wat wij hebben betaald voor deze reis en datgeen wat wij daarvoor hebben gekregen was buitengewoon goed. We hebben een prachtige vakantie beleefd in een schitterend hotel, een heerlijke cruise en een zeeeer enthousiaste gids die ons meer heeft laten zien dan de geboekte excursies bij de reisorganisatie. Dit maakt een heleboel goed.
Mari.