visum

• thea

Hallo wie weet of je een visum moet hebben voor egypte,en hoeveel dat dat kost en weten jullie ook of het een beetje te doen is in jully/aug de nijl cruise te doen dank jullie wel groetjes doei.

• monica

Hallo Thea,

Ja, je hebt een visum nodig. Als je de zoekfunctie gebruikt kom je over dit onderwerp plenty tegen. Wat betreft je vraag over de nijl cruise, het is wel te doen maar je moet je tempo wel aanpassen. Het kan in Luxor en Aswan behoorlijk warm zijn in die periode met uitschieters naar 45 graden+. Ik ben zelf in juni geweest en ben niet van plan om nog een keer in die periode te gaan. Ik vond het zelf veel te warm. Maar ja, dat is mijn mening. Ik ga liever in maart en okt/nov dan zijn de temperaturen veel lekkerder.

Groetjes,

Monica

• Ermo

Ja je hebt een visum nodig, hij kost € 17,- voor elk persoon met een paspoort. Als je kinderen hebt tot 16 jaar en ze staan bijgeschreven in een van paspprten van de ouders dan kost het niets, ik had de pech dat alletwee mijn kinderen een eigen paspoort hebben dus ik was de volle pond kwijt.

• Petr@

Afgelopen juli 2006 heb ik nog € 13 voor één visum betaald. In welke periode heb jij die € 17 betaald Ermo?

• Ermo

Wij kwamen 15 augustus aan in Egypte

• Gina

Dat wisselt, bij welke maatschappij je je reis hebt geboekt. Als de reisleider het voor je regelt ben je altijd meer kwijt, zo simpel is dat. Wij moesten ook € 17,= betalen. Maar er zijn ook bedragen van € 20,= betaald, heb ik hier al wel eens gelezen. En als je het zelf regelt kost het inderdaad € 13,=.

• Mari

Wij zijn van 8 t/m 22 augustus naar Egypte geweest. Via dit forum waren wij al op de hoogte dat het aanschaffen van een visum via de bank in Hurghada goedkoper was dan dit via de plaatselijke reisagent te regelen. Wij betaalden Euro 12,50 per persoon daarvoor. Bij aanmelding bij onze agent, Eagletravel, die de zaken behartigen voor Iristravel in Egypte, mochten wij geen plaats nemen in de transferbus naar ons hotel, omdat wij zelf het visum hadden geregeld en geen zin hadden om Euro 22,00 p.p. te betalen. We konden een taxi nemen naar het hotel, omdat er anders scheve gezichten met de medereizigers zou ontstaan. We konden hoog en laag springen maar konden alleen als we Eurie 7,00 p.p. bij zouden betalen mee met de bus. Tja, en wat doe je dan als je 's avonds laat “in the middle of nowhere” in een land waar je de taal niet machtig bent en een lange reis achter de rug hebt, je stemt maar toe. Maar in wezen zijn dit wapraktijken waar menig andere toerist, net als ons, voor zwicht. Het was geen leuk begin van een, overigens, zeer prachtige vakantie in Egypte.

Met vriendelijke groet,

Mari.

• Marianne

Echt erg dat dit gebeurd is! Het zijn inderdaad wanpraktijken en ik kan me voorstellen dat als je daar voor het eerst komt dat je dan maar betaald.

Persoonlijk zou ik het dus niet betaald hebben en een taxi hebben genomen én een klacht ingediend hebben bij de touroperator want dit is echt geen stijl. Je hebt nu dus gewoon voor de bus betaald! Er staan overigens altijd taxi's daar hoor, je moet alleen niet naar de bouwjaren daarvan kijken hahaha maar ze brengen je voor een prikkie naar je hotel.

• Jol

Hallo,

Over het visum is al veel geschreven. Als je de met de voorwaarden akkoord bent gegaan van je reisbureau dan ben je tevens akkoord gegaan met het contract en ben je verplicht het bedrag te betalen. Daarom moet je altijd bij boeking bij je agent in NL vragen hoe het visum geregeld is.

Jol

• Marianne

Ik had begrepen uit het verhaal van Mari dat het ging omdat de andere reizigers anders scheve gezichten zouden hebben. Ik ben 5 keer in Egypte geweest en heb geboekt via Netto Reizen, Sunweb en Jiba en wij hebben altijd gewoon het visum bij de bank gehaald, de laatste keer zagen we inderdaad dat de mensen in de bus 20 euro moesten betalen voor het visum, wij hadden gezegd dat wij het bij de bank hadden gehaald, ze keken ons wel vreemd aan maar we hebben er verder geen problemen mee gehad en anders had ik toch echt een taxi genomen, dat kost daar echt maar een schijntje. Misschien ben ik daar een rare in hoor maar ik vind het echt belachelijk dat ze mensen ,,dwingen" om het via hun te kopen. Dat is om rijen te voorkomen zeggen ze, maar het mooiste is dat er bij het bankje nooit geen rijen staan en bij de balies van de touroperators wel.

Weet iemand welke touroperators in het contract hebben staan dat je verplicht bent het visum bij hun te kopen? Want dan ga ik daar nooit bij boeken ;)