GoMundo

• Esther Muskens

Wij hebben dit jaar voor het eerst via GoMundo geboekt.

Dit gaan wij nooit meer doen.

GoMundo is dus alleen een internetbedrijf wat de reizen verkoopt en besteed de rest uit aan andere touroperators.

Wij vielen dus onder Corendon waar we enkele problemen mee hebben gehad.

Bij GoMundo zitten de kosten voor je Visum al in je totaalprijs en heb je al betaald alleen op het vliegveld in Hurghada te zijn aangekomen en het Visum in handen gehad kmoen we in de bus voor transfer naar het hotel en konden nog ééns ? 25.- per persoon betalen voor Visum en moeten zelf proberen het geld bij GoMundo terug te halen. Als we dit ter plaatsen niet zouden betalen zou de hostess ons niet inchecken in ons hotel en konden we de eerste beste terugvlucht naar Nederland krijgen.

Ook een excursie boeken is een probleem en kun je alleen contact houden met de hostess via de sms of bellen wat je ontzettend veel geld kost en je vaak geen reactie op krijgt.

Nou dit is het in het kort mochten er nog vragen zijn stel ze gerust !

Groetjes,

Esther en Kevin

• Ermo

Heel vervelend dat dit zo verlopen is maar heb je voor de rest wel een fijne vakantie gehad?

Aan het weer zal het niet gelegen hebben want hier is het knudde.

Wij vertrekken morgenmiddag en met de vooruitzichten voor het weer komende week gaan we met alle plezier op vakantie.

Groetjes en tot over 15 dagen

• Esther Muskens

We hebben inderdaad heerlijk weer gehad… zo rond de 40 graden op het strand met een lekkere wind erbij dus was goed uit te houden !

De dag naar Luxor was alleen een hele zware warme dag met een temperatuur bij de vallei der koningen van 53 graden, maar ja voldoende water meenemen en je komt de dag door… dit moet je echt gewoon gezien hebben. Cairo moet tegenvallen zeggen mensen en voor de prijs die je betaald krijg je weinig te zien totdat je allerlei extra's bij gaat betalen. Er is onderweg ook voldoende koud water te koop voor 5 pond per flesje volgens mij zo uit mijn hoofd en dat is ongeveer 65 eurocent.

Veel plezier en een hele fijne vakantie en neem wat van het goede weer hier mee naartoe en wat je daar veel zal horen is Yalla yalla (of hoe je het ook schrijft) wat opschieten betekend en lachen roepen ze ook allemaal !

• Ermo

Dank je wel

Monique

• Gipsy

Beste Esther, Go mundo is gewoon een (internet)reisburo net als ieder ander.

De praktijken die jij noemt met een intimiderende hostess die dreigt je terug naar Nederland te sturen komen wel meer voor bij dit soort -low-budget- organisaties als oa Corendon. Helemaal met je eens dat dit te schandalig is voor woorden, het getuigd van weinig deskundigheid en bijzonder slechte service.

Een heel vervelend begin van je vakantie.

maar je hebt natuurlijk geen hostess nodig om je in te checken in het hotel, je bent zelf in het bezit van de hotelvoucher en kunt niet geweigerd worden.

Verder lijkt het me zo dat excursies boeken in Hurghada geen probleem kan zijn, mogelijkheden genoeg. Waarom zou je (duur telefonisch)contact willen blijven houden met zo'n hostess? Gewoon negeren zou ik zeggen en zéker geen excursies meer bij boeken.

Hebben jullie trouwens ook gevlogen met een eigen toestel van Corendon en zo ja, hoe was dat?

• Esther Muskens

Nee wij hebben niet gevlogen met een eigen toestel van Corendon maar met Transavia. De hostess vertelde ons dat zij bij het hotel doorgeeft dat het Visum wel of niet betaald is bij hun en als dat niet het geval is zouden we niet in mogen checken vertelde ze ons. Deze hostess is later ook ontslagen en is het overgenomen door een andere hostess dus dat ging gelukkig al beter.

• Sandra83

Wij hebben ook via Go mundo geboekt een eigenlijk alleen maar goede ervaringen! Snap er niets van! Visum moesten we idd betalen maar ik had niet het idee dat dat al bij de reisprijs in zat, voor de transfer hoefde je toch niet te betalen? Dat vind ik wel raar want dat hoor standaard er bij te zitten. Hostess was ook erg aardig (Melissa heette ze geloof ik) en geen problemen mee gehad. Maar wel vervelend zeg! Dat soort gezeur wil je niet op vakantie. Maar ik weet niet of je go mundo hier nou op aan moet kijken, ligt toch iets meer bij corendon denk ik. Nou gelukkig heb je het verder wel leuk gehad! doeg! groetjes Sandra

• Esther Muskens

Corendon heeft voor ons een klachtenformulier half ingevuld en daarmee moeten we hopen dat we ons geld terug krijgen.

Als je ook via GoMundo hebt geboekt heb je ook dubbel betaald kijk maar op je factuurspecificatie daar zie je bij staan dat je het visum al betaald hebt.

Dat is standaard bij GoMundo dus kun je ook terug gaan vragen.

Wij hadden eerst de hostess Shari (ofzoiets) en daarna inderdaad ook Melissa welke alles goed voor ons afgehandeld heeft…

Advies: Kijk je factuur of ontvangstbevestiging na waar de specificatie opstaat van wat je moest betalen dan zie je daarbij staan dat je je visum al betaald had in de reissom !!!