excursies

• Gea en Rick

Hoi, hoi,

Nog even en dan gaan wij ( Rick en Gea ) 16 dagen naar het Grand Plaza in Hurghada. Die dagen gaan we gebruiken om heerlijk te relaxen, maar ook om wat van Egypte te zien. We willen excursies gaan maken naar o.a Luxor en Cairo. Wie kan ons wat info geven over goede reisorganisaties in Hurghada die voor een zacht prijsje je naar die plaatsen brengen?

En mocht iemand ook wat info hebben over ons hotel…graag!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Rick en Gea

• Gipsy

Helemaal mee eens, mooie verhalen daar heb je niks aan. Zoals ik al zei, ik ben van mening dat de kwaliteit vrijwel hetzelfde is. Er zijn heel veel verkopers, die allemaal uitkomen bij enkele organisaties die dezelfde excursies uitvoeren.

Er zijn in het verleden wel namen genoemd, sla de zoekfunctie er maar op na. Maar zoals je zelf ook al zegt: er zijn vele tegenstrijdige berichten.

Wil je in de bus met alleen Nederlanders? Vind je het juist leuk om in internationaal gezelschap te reizen? Wil je geen oost europeanen bij je in de bus, of juist geen italianen, engelsen of belgen, ik noem maar wat. Ieder denkt er het zijne van.

Ter plekke wijst het echt zichzelf, je bent 16 dagen daar dus je hebt de tijd om ff te kijken en te vergelijken en te kiezen waar jullie je goed bij voelen.

• Gea en Rick

Je hebt ook gelijk. Vaak zegt je gevoel al of iets goed is of niet. De ene was ook razend enthousiast over een reisorganisatie terwijl de ander er totaal niet blij mee was. Je moet gewoon een beetje geluk hebben. We gaan er zeker de tijd voor nemen en er 100% van genieten!

Nogmaals bedankt voor je reactie!

Groetjes, Rick en Gea

• Cleo

Cairo en Luxor zijn niet meer buiten te boeken. Dit heeft de regering verboden. Je mag dan namelijk niet meer met het convooi mee. Als toerist zijnde is dit verplicht. Wel zijn ze te boeken bij je hostess.

• Gipsy

Dit soort verhalen doen al lang de ronde. Je kan altijd met het konvooi mee. Hoe doe je dat anders als je op eigen gelegenheid wilt reizen?

zoals ik al eerder aangaf:

Het maakt niet uit waar je de excursies koopt, het gaat erom wie de excursies uitvoert. Net als in Nederland heeft een organisatie vele verkooppunten, die dus allemaal dezelfde excursie verkopen en uiteindelijk bij één en dezelfde organisatie terecht komen.

Het zou kunnen dat de straat- en strandverkoop verboden is inmiddels, dat weet ik niet.

Maar je kunt gewoon rustig boeken bij plaatselijke verkopers.

• Jol

Men doet altijd net alsof er hier maar wat geroep wordt in Egypte. Dat is dus niet zo. De regels worden de laatste tijd erg aangescherpt. Ik zal dit even navragen op kantoor want het zou best kunnen. Voor de veiliheid en broodroof tegen te gaan.

Jol

• cor (voodoodivers)

Je kunt niet zomaar zonder permissie naar Luxor of Cairo.

Het gaat om een permissie voor de toerist zelf.

Verder moeten toeristen reizen met het convooi.

(Naar Cairo zijn ze wat minder streng, Luxor gaat je niet meer lukken)

Prive busje huren met chauffeur en zelf gaan is niet meer mogelijk.

Verder ken ik de regels, maar wil er niet meer over kwijt het verhaal wordt te lang en is niet zo interessant het gaat om de mogelijkheden.

Het is zo als Jol al eerder zei de regels worden steeds meer aangescherpt.

Cor

• Gipsy

Maar dat zou dan betekenen dat je ook niet met het opbaar vervoer kunt reizen. Het kan toch niet zo zijn dat iedere bus alleen maar in convooi rijdt?

En wat als een toerist met een (bekende) local in de auto reist?

• Petr@

Sinds wanneer is dat dan? Ik ben op 31 juli jl. naar Cairo geweest, die trip heb ik gewoon “buiten” geboekt hoor!

Cleo schreef:

>

> Cairo en Luxor zijn niet meer buiten te boeken. Dit heeft de

> regering verboden. Je mag dan namelijk niet meer met het

> convooi mee. Als toerist zijnde is dit verplicht. Wel zijn ze

> te boeken bij je hostess.

• cor (voodoodivers)

Ja Gipsy,

Je snijdt nu precies het probleem aan.

Het is niet toegestaan voor een local met toeristen in de auto of bus te rijden, tenzij er een permissie voor de toerist is gemaakt.

Dit kan alleen door travelagencies gedaan worden.

Ga je alleen als toerist is er geen probleem. Je kunt gewoon met het openbaar vervoer mee.

Er waren teveel “private” busjes die deze services aanboden.

Geen verzekering is 1 van de argumenten.

Cor