feestdagen

• Suzan

Hoe is het om de feestdagen (Kerst en Oud & Nieuw) in Hurghada door te brengen? Organiseren de hotels dan iets speciaals? Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Alvast bedankt.

• Gipsy

In de meeste hotels wordt wel speciale aandacht besteed aan de feestdagen. Er is vrijwel overal een speciaal diner waar je verplicht een extra toeslag voor betaald.

Is natuurlijk afhankelijk van het hotel hoe goed dit is. Heb wel eens gehoord dat het niet bij alle hotels echt speciaal is, soms was er zelfs niet echt verschil met het buffet op de andere dagen.

Je gaat natuurlijk naar een Islamitisch land, waar kerst oorspronkelijk niet echt gevierd wordt. -In de koptische gemeenschap uiteraard wel, maar daar is het begin januari kerst-.

Naar mijn gevoel zijn de kerstversieringen die je overal wel tegenkomt en vooral de sfeer dan ook wat ‘gemaakt’. Als je waarde hecht aan de kerst met de bijbehorende sfeer, ga je mi niet naar Hurghada.

Oud en nieuw kan wel gezellig zijn, dat moet je eigenlijk treffen. Er komen vast wel anderen die weten te vertellen waar je moet zijn in Hurghada om een spetterend oud en nieuw mee te maken.

• cor (voodoodivers)

Kerst wordt hier niet groots gevierd.

Men doet wel zijn best in de hotels om een kerstsfeer te creeeren.

Na 4 jaar kerst in Egypte blijf ik het gek vinden.

We zijn natuurlijk kou en lelijk weer of als je geluk hebt witte kerstdagen.

Dat alles heb je hier niet. De zon schijnt er gewoon lekker op los, volop duiken en snorkelen en ik vind het dan komisch om de egyptische kerstman “hohoho” te horen schallen…………

Ook worden er op diverse plekken europeesche kerstdiners geserveerd.

Er is er ook altijd eentje in Papa's beach. Leuk, maar je moet er op tijd bij zijn om kaarten te bemachtigen.

Niet kerst zoals wij dat in NL gewoon zijn, maar ervaar het eens.

Cor