excursies boeken

• Jolanda1966

Wij gaan over 6 weken naar Iberotel Arabella in Hurghada en hebben er enorm veel zin in.

Willen daar diverse excuries maken o.a. snorkeltochten met de boot, kamelentocht en misschien naar Luxor.

Heeft iemand goede tips waar we deze het beste/goedkoopste kunnen boeken?

Heb via diverse links al verschillende reisverslagen gelezen en word steeds nieuwsgieriger naar dit mooie land.

Tips en adviezen zijn erg welkom.

Groetjes Jolanda

• cor (voodoodivers)

Er zijn hier genoeg excursies te vinden. Van onder water tot piramides.

Je kunt ze op verschillende plekken boeken.

Kijk alleen uit voor die “reisburootjes” op straat.

Betalen en dan wordt je niet afgehaald.

Het is een kwestie van goed opletten en is beslist niet moeilijk.

Probeer van te voren een soort vakantieplanning te maken. Dan weet je hier wat je wilt zien en vergeet je niets.

• Jolanda1966

Dank je Cor.

Ik had jullie website ook al bekeken en we willen misschien bij jullie boeken.

Maar ligt jullie duikcentrum in de buurt van ons hotel?

• cor (voodoodivers)

Onze duikschool ligt 5 minuten met de bus van Arabia/Arabella.

De gasten worden gratis afgehaald en aan het einde van de “duikdag” weer terug gebracht.

• Jolanda1966

Wat een geweldige service zeg.

Nog een vraag van mijn man:

die heeft vorig jaar in Zuid-Frankrijk 4 duiken gemaakt, maar heeft geen certificaat of zo.

Kan hij bij jullie ook 1 of 2 duiken op zee maken of is dat zonder certificaat niet mogelijk?

Graag hoor ik weer van je.

Groetjes Jolanda

• cor (voodoodivers)

Hallo Jolanda,

Iemand laten duiken zonder certificaat is onverantwoord gedrag van de betreffende duikschool, tenzij je een introductieduik bedoelt.

Aangezien ik redelijk streng met de “duikregels” ben kan er zonder brevet niet gedoken worden. De enige mogelijkheid om te duiken is middels een introductie duik.

Er wordt dan gedoken op een diepte van 5 a 6 meter maximaal.

De duiker in spe krijgt dmv een briefing een aantal belangrijke dingen uitgelegd en gaat daarna te water.

De instructeur houdt de duiker dan vast, zodat er niets verkeerd kan gaan.

Ook gebeurd dit 1 op 1. Dus de instructeur met de intro duiker.

Ik hoor daar van diverse klanten de meest uiteenlopende verhalen over.

Duiken zonder brevet op 30 meter of andere rare zaken.

Voor mij hetzelfde als iemand die nog nooit een auto gezien heeft een formule 1 wagen geven en het circuit opsturen.

Duiken is beslist niet gevaarlijk, maar er gelden wel regels.

Hou je je niet aan de regels, dan kunnen er nare ongelukken gebeuren.

Zoek op google maar eens iets op over decompressie ziekte.

Als je man het zo leuk vindt laat hem dan gewoon een cursus doen.

4 Dagen investeren, waar je de rest van je leven plezier van hebt.

Dan begrijpt hij ook waar hij mee bezig is en waar hij op moet letten, daarmee kunnen veel problemen voorkomen worden.

Groeten,

Cor

• Jolanda1966

Bedankt voor de vele informatie Cor.

Hoe kunnen wij jullie bereiken als we daar in Hurghada zijn?

Telefonisch of op een andere manier?

Want wij weten nu nog niet wanneer we precies willen gaan snorkelen/duiken.

Groeten Jolanda

• happygirl

hoihoi,

wij hebben ontdekt dat het niet altijd opgaat dat je travelagent duurder is! bij ons was het soms zelf goedkoper en je weet wat je krijgt.namelijk iets goeds geregeld en toegangsprijzen ed inclusief

Wij hebben zelf een boottocht geboekt en we zouden naar aantal dingen gaan (dit was bijdeweg in Aswan) …die bleken later niet inbegrepen! was niet zo heel erg, we hebben leuke dag gehad maar maak duidelijke afspraken!

Je zal mij niet horen zeggen dat Egyptenaren je bedriegen…..ze zijn wel heel slim haha.Jolanda1966 schreef:

>

>

• edwinb

Ik ben zelf net terug uit Hurghada en heb diverse excursies geboekt bij plaatselijke bureaus. Er zijn er genoeg, het is gewoon een kwestie van bij een paar bureaus naar binnen lopen om te kijken wie het beste verhaal en prijs heeft.

Ik heb zelf een excusie naar cairo geboekt bij “ultratours”. Dit is goed gegaan, maar dat bleek later toeval te zijn. Wij hebben later ook een trip naar luxor bij deze mijnheer geboekt, maar dat bleek een minder groot succes. Deze man deed ons allerlei beloftes die hij niet na kon komen. Wij zijn uitendelijk naar luxor gegaan met “Gem tours”, prima geregeld.

Verder zijn er ook genoeg papyrus shops die excursies verkopen, maar het lijkt mij overbodig om te zeggen dat je hiermee beter niet in zee kan gaan.

Ook hebben wij duik- en woestijntripjes geboekt bij plaatselijke kantoren.

Bij ons was het wel zo dat de prijzen veel lager lagen dan bij onze hostess (Correndon):

Cairo 2 dagen: €80 ipv. €135

Luxor 1 dag: 45 ipv 75

Snorkellen: 20 ipv 35

introduik: 35 ipv 50

quad-safari: 30 ipv 50

succes