Alf Leila Wa Leila hotel

• Wil

Hallo,

Wie gaan er op 8 augustus naar Alf leila wa leila?

Wie kan mij iets vertellen over dit hotel en hoe het zit als je naar het strand gaat met het pendelbusje. Klopt het dat erop het strand van Dana Hotel een barretje is waar je op de kosten van Alf Leila iets kan drinken(All-inclusive).

groeten Wil

• cor (voodoodivers)

Het hotel ziet er van buiten leuk uit en is gebouwd in arabische stijl.

Hotel ligt midden in de woestijn zo'n beetje 20 minuten van het centrum van Hurghada. Dana Beach is ongeveer 7 minuten met het busje.

Het strand van Dana beach ken ik, daar bevinden zich normaliter in de zomerperiode meer duitsers en andere nationaliteiten als russen. Voor de A I procedure zou ik opheldering vragen bij de reisorganistie. Soms doen ze daar erg vreemd over in de hotels. Niet geldig tussen …… of na een bepaalde tijd 's avonds.

• Wil

Hai Cor

Als wij bij jullie willen snorkelen hoe kunnen we het best naar jullie toekomen.

Gaat er een speciale bus.

Kan jij misschien ook nog iets vertellen over de squad safari is dat te doen in augustus en dat nog met vrouw en dochter van 13

En kunnen we nog iets voor je meenemen uit Nederland?

gr Wil

• cor (voodoodivers)

Hallo Wil,

Wij zitten in Bella Vista Resort.

Maar eigenlijk wil ik hier geen reclame maken voor onze duikschool.

Ik doe dit om de mensen wat info te geven, omdat veel van de reisburo's maar halve informatie geven of helemaal niets weten.

Als ik soms lees welke vragen er gesteld worden, geeft mij dat niet de indruk dat de reisburo's de juiste informatie geven.

Wanneer ik reklame ga maken voor de duikschool kan deze info niet meer geven, want dan schuiven ze me onmiddelijk weer belangenverstrengeling in de schoenen.

Via mijn email adres cor@voodoodivers.com mag iedereen me van alles vragen over duiken, snorkelen en excursies die wij doen.

Er gaan geen speciale busjes, maar wanneer klanten bij ons reserveren halen we ze af bij hun hotel en aan het einde van de “duikdag” brengen we ze weer terug (gratis).

Er zijn 2 soorten quad safari.

Gewoon met de quad (2 persoons) scheuren door de woestijn voor 1 - 2 of 3 uur.

Je kunt er ook een bezoek aan de bedouinen aan vast plakken.

Er zit dan ook een barbeque bij, maar het eten van salades zou ik daar ten zeerste afraden.

Dit is ook voor je vrouw en dochter te doen. Neem wel een goede zonnebril en kijk of je zo'n “ARAFAT” sjaal op de kop kunt tikken. Liefst een lange broek en lange mouwen. Je ziet er niet uit als je terug komt en het zand zit overal!

Groeten,

Cor

• Gipsy

Als jij een vader bent die zijn dochter van 13 hier ook op de moter zet, zonder helm en andere bescherming, in korte broek en shirtje en met een vaartje van 60 km per uur laat rondscheuren is het goed te doen voor jullie.

Als jullie ouders zijn met enig verantwoordelijkheidsgevoel, zoek je een andere leuke bezigheid voor je dochter.

Want waarschijnlijk haal je het hier niet in je hoofd. Waarom in Egypte dan wel? Die stenen, rotsen en kiezels van de woestijnbodem kunnen hard aankomen hoor. Heb meerdere bloederige taferelen gezien, toen was de lol er voor mij heel snel vanaf.

• cor (voodoodivers)

Dank je voor je positieve inbreng. Ik neem aan dat je het goed bedoeld, maar ik denk niet dat dit de manier is om op deze wijze je visie te geven.

Mijn zoon gaat al zolang wij in Egypte wonen regelmatig met de quads op stap. Over bloederige taferelen of iets dergelijks nog nooit gehoord. Dat wil niet zeggen dat er nooit iets gebeurd.

Het is net zo als met vele dingen, je kunt het net zo gevaarlijk maken als je zelf wilt. Bovendien neemt men op vakantie altijd extra risico's. Denk eens aan bergbeklimmen, skieen, waterskien zo zijn er nog vele andere sporten op te noemen.

• Gipsy

Beste Cor, persoonlijk hecht ik waarde aan eerlijke en realistische inbreng boven positieve inbreng. Maar ik heb dan ook geen belang bij toeristenwerving. Ook niet bij het geven van minder leuke info trouwens.

Wat de quad safari betreft, deze heb ik zelf ook gedaan, samen met mijn zoon die destijds 15 was. Is wel een tijdje geleden, maar zoals ik heb gehoord van anderen met recentere ervaring lijkt er niet op dat de omstandigheden en veiligheidseisen verbeterd zijn.

Toen kon dus iedereen wie het maar wou op de quad stappen, er werden totaal geen eisen gesteld aan leeftijd, ervaring en over veiligheid en beschermende kleding (helm!) werd helemaal niet gesproken. Het enige wat aangeraden werd was een sjaal voor je gezicht voor het stof.

Ik blijf erbij dat het gevaarlijk is, -zeker voor kinderen- en die valpartijen heb ik wel degelijk met eigen ogen gezien. Herhaaldelijk zelfs, niet alleen toen we zelf meededen maar ook de dagen daarna in het hotel bij mensen die terugkwamen van deze fantastische excursie. Die konden ook meteen onder behandeling bij een arts voor de vreselijke schaaf- en andere wonden en tetanus injectie.

De bodem van de woestijd bestaat echt niet alleen uit zand en stof waarin je zacht terrecht komt; integendeel, het gaat hier om keien, rotsen en grind met vele kuilen en gaten ertussen. Niet echt lekker om daar met een vaartje van 60 km per uur met je blote knietjes en ellebogen over te schuren! Als je dit wilt in de vakantie voor je kind: vooral doen. Maar een beetje verantwoordelijke ouder is toch wel wat zuiniger op z'n kind lijkt me zo.

En je kunt het zeker niet zo gevaarlijk (of veilig) maken als je zelf wilt: je moet gewoon mee met de groep, die dus op een gegeven moment een behoorlijke snelheid haalt. En de vraag is of er ook maar één helm beschikbaar is, andere bescherming iig niet.

Mijn zoon vond het idd een hele leuke middag, maar na het zien van al die schuif- en valpartijen met bloederige gevolgen kreeg zelfs hij zijn bedenkingen.

Daarom zeg ik: zeker voor kleine(re) kinderen: onverantwoordelijk.

Dan ben ik toch liever een watje………

• Wil

beste Gipsy en Cor

Gelukkig ben ik een vader die zijn verantwoordelijkheden neemt. Ik had er ook zeker niet aangedacht om mijn dochter alleen op een squad te laten. Ik dacht eerder om haar achterop te nemen en dat ze haar vader dan doodklempt.

Nu moet ik toegeven dan mijn vrouw ook geen held is. Maar het lijkt mij fantastisch om 's nacht de sterren hemel te kunnen bewonderen. Is een jeep safari dan een goed alternatief? Cor als we gaan snorkelen hoe groot is de kans dat we doflijnen zien?

Dochter lief heeft het over niets anders.

groetjes WilGipsy schreef:

>

> Als jij een vader bent die zijn dochter van 13 hier ook op de

> moter zet, zonder helm en andere bescherming, in korte broek

> en shirtje en met een vaartje van 60 km per uur laat

> rondscheuren is het goed te doen voor jullie.

> Als jullie ouders zijn met enig verantwoordelijkheidsgevoel,

> zoek je een andere leuke bezigheid voor je dochter.

> Want waarschijnlijk haal je het hier niet in je hoofd. Waarom

> in Egypte dan wel? Die stenen, rotsen en kiezels van de

> woestijnbodem kunnen hard aankomen hoor. Heb meerdere

> bloederige taferelen gezien, toen was de lol er voor mij heel

> snel vanaf.

• cor (voodoodivers)

Kan geen garantie geven dat je dolfijnen gaat zien.

Ik weet dat dit volop gebeurd om de klanten op de boot te krijgen.

Ze gaan dan naar Giftun Eiland of paradise eiland of wat ze er ook voor geeft.

De toerist geloofd toch alles. Aan het einde van de dag krijg je dan te horen jammer ze waren er niet. Om eerlijk te zijn komen ze daar ook niet meestal niet.

We weten wel waar we ze ongeveer 6 van de 10x tegenkomen. Dit is een rif in het noorden. Maar dit is nog steeds geen garantie, het zijn wilde dieren die in zee wonen. Mijn vrouw heeft iets met dolfijnen en de dolfijnen met haar.

Zijn er 100 mensen in het water en 1 dolfijn, dan komt hij bij haar.

Ze speelt met babydolfijnen, aait ze enz. Weet ook niet wat dat is. Onze staf is jaloers op deze gave.

Geloof het of niet, maar dit is echt waar:

Mijn vrouw is op de boot. Bij het 1e rif treft ze een dolfijn, die de complete duik met haar mee zwemt en speelt. Na de duik gaat ze het water uit en doet de uitrusting uit. Dan gaat ze snorkelen met de dolfijn. Uiteindelijk gaat mijn vrouw eten en de dolfijn blijft wachten achter de boot. We vertrekken naar het 2e rif. De dolfijn volgt de boot en wacht bij de boot tot mijn vrouw weer te water gaat. Ook hier blijft hij de hele duik bij haar en ze kan hem aaien. Uiteindelijk gaat de boot dan weer terug naar onze haven. De dolfijn volgt en bij de haven verdwijnt hij dan eindelijk.

Dit is nu typisch iets voor mijn vrouw.

Zo heb ik nog meer verhalen over mijn vrouw en dolfijnen, maar als je het verteld gelooft men het toch niet.

Er bestaat geen dolfijnengarantie!! Trap er niet in.

• cor (voodoodivers)

Beste Gipsy,

Even voor alle duidelijkheid ik heb niet gezegd dat je een watje bent of iets in deze strekking. Geef zelfs aan dat je goed bedoeld.

Verder heb ik ook geen belang bij quad rijden, maar bij duiken en snorkelen.

Eerlijke en realistische inbreng, daar ben ik het helemaal mee eens. Dat kun je ook lezen in mijn postings. Ik geef eerlijk antwoord (leuk of niet leuk) op de vragen die ik kan beantwoorden.

Laat dit net lezen aan mijn zoon 18 jaar oud die al 3 jaar quad rijdt. Hij heeft er zo'n 20 ritten op zitten en nog niet 1x hebben de problemen die jij beschrijft zich voor gedaan. Je hoeft niet aan wild rijden mee te doen. Je bent verantwoordelijk voor je eigen handelen. Idioten zijn er echter altijd en overal. Wellicht verschilt het per aanbieder. Wij hebben ook regelmatig klanten die met hun reisorganistie deze trip boeken en altijd kwamen ze de volgende dag weer duiken.

Dat het qua veiligheidseisen hier anders toegaat als in NL ben ik met je eens.

Denk wel dat wat je schetst een beetje overtrokken is, maar ben overtuigd van je goede bedoelingen.

Iedereen heeft recht op zijn mening ook jij.

Voor mij is hier de discussie mee gesloten.