vragen over hurghada

• erik v

Hallo,

Wij vertrekken a.s dinsdag naar hurghada we verblijven in het desert rose resort.

Nu vroeg ik me af aangezien het in het zuiden van hurghada ligt en redelijk ver van het centrum of ik daar ook excursies kan boeken.Kent iemand een goed en betrouwbaar bureau ?

Zijn er ook publieke stranden (of hoort alles bij een hotel)waar je mooi kunt snorkelen voor als het prive strand tegen valt?Welke stekker gebruiken ze in egypte?

Wat zijn mooie plaatsen in de buurt waar je je veilig af kunt laten zetten met een taxi?Wat is een gemiddelde prijs van een taxi rit naar het centrum e.d?

Zitten er supermarkten in het centrum?

Alle tips zijn welkom! we hebben er iig veel zin in..

groeten erik v.

• Suzanne

Dag Eric,

Over Hurghada valt heel veel te vertellen!!!

Korte samenvatting: Sakala en Dahar (grote en kleine centra) zijn gezellig, veel winkeltjes, restaurants en vooral veel vriendelijke verkopers. Ze nodigen je vaak uit voor een kopje thee en hoewel er veel mensen aangeven dan snel aan een koop vast te zitten, hebben dit mis. Drink gerust thee met ze en je krijgt een interessante en boeiende avond. Zo hebben wij 3 jaar geleden thee gedronken met een verkoper en nu nog krijgen wij regelmatig een sms.

Natuurlijk de excursies (deze kun je beter boeken buiten het hotel aangezien ze daar de prijs hoger leggen (soms)). De excursies die zeker de moeite waard zijn zijn: Koningsvallei, pyramide's, Tempel Hatsjepsoet in Deir el Bahri en Cairo. Behoorlijke reizen met de bus maar je zult je zeker niet vervelen. Die routes door de woestijn zullen zeker niet onopgemerkt blijven. (met bedoienen - woestijn arabieren) Ook een aanrader: boek een squadtocht! Je vertrekt s'ochtends met een groep en rijdt de hele dag door de woestijn, naar een plek waar de zonsondergang prachtig is. En om het nog leuker te maken: s'avonds bij donker terug rijden…ik heb nog nooit zo'n prachtige hemel gezien met zovéél sterren: Adembenemend!

Snorkelen bij het Giftun eiland is ook zeker een aanrader. Jammer alleen dat de gidsen aangeven dat WIJ niet op het koraal mogen staan (wat absoluut terecht is) maar dit zelf wel doen om te filmen. Net voor het Giftun eiland ligt prachtig koraal en is zeer rijk aan verschillende vissen. Zo hebben wij daar oog-in-oog gestaan met een schorpioenvis, behoorlijk giftig maar wel erg mooi.

Eten en drinken wordt tijdens een excursie veelal verzorgd. Omdat de dagjes uit wat tijd in beslag nemen, krijg je (wanneer je boekt via je hotel) een lunchpakket mee. Dit verschilt per hotel (soms minimaal, andere keren meer dan genoeg) maar het gaat om het idee - ze nemen toch de moeite om een pakket voor je samen te stellen.

Verder is het erg warm, vooral in het hoogseizoen. Zorg ervoor dat je gedurende de vakantie veel water drinkt en tijdens het eten altijd wat brood pakt. Verder zijn diarreeremmers haast noodzakelijk! Probeer tijdens het drinken zo weinig mogelijk drinken met ijsklontjes te nemen en neem evt suikertabletten mee.

Verder is het alleen maar genieten!!!

Ik wil je niet teveel belasten met mijn verhaal, ik praat vaak honderduit wanneer het over Egypte-Hurghada gaat!!Ik mag zelf weer vanaf 15 aug gaan genieten.

Fijne vakantie en als je nog iets wilt weten, schroom niet om te mailen.

Groetjes Suzanne

• dominigue

Hoi Erik,

ik heb niet op alle vragen antwoord maar wel op een paar.

Ik ben verleden jaar naar Hurghada geweest en het was een topvakantie, ik heb nu weer de kriebels om er naar toe te gaan.

Ten eerste zijn de stekkers hetzelfde als in Nederland, dus dat is geen probleem.

Er zijn ook publieke stranden maar dat is niet zo mooi als bij het hotel. (Niet waar wij waren in ieder geval)

En alles wat je koopt buiten het hotel (incl. excursies) is goedkoper. Wij hebben verleden jaar in Sekalla bij een bureau geboekt voor excursies waar een quad voor de deur stond. De naam weet ik niet. Goedkoper en beter verzorgd, kleinere groepen. En bezichtigingen had ik ook graag willen doen, maar ik vond het té warm.

Achteraf beter dat we het niet gedaan hadden, want de mensen waren echt ziek geworden van de hitte. Je ziet wel wat maar voelt je er niet echt prettig bij. Eigenlijk kan je zulke bezichtigingen beter in de wintertijd doen, of je moet er veel voor over hebben. Er zijn supermarkten in Sekalla en het vervoer kost bijna niets!

Veel plezier Erik.

• Suzanne

Even om terug te komen op de excursie met (behoorlijk) warm weer! Wanneer je zorgt voor veel water, suikertabletten en een tip:dextro energy bij je hebt, is een excursie tijdens warm weer goed te doen. Een voordeel om een excursie te doen buiten het hoogseizoen om, is dat er dan minder toerisme is en je meer tijd hebt om écht te bezichtigen.

dominigue schreef:

>

>

>

> Hoi Erik,

>

> ik heb niet op alle vragen antwoord maar wel op een paar.

> Ik ben verleden jaar naar Hurghada geweest en het was een

> topvakantie, ik heb nu weer de kriebels om er naar toe te gaan.

> Ten eerste zijn de stekkers hetzelfde als in Nederland, dus

> dat is geen probleem.

> Er zijn ook publieke stranden maar dat is niet zo mooi als

> bij het hotel. (Niet waar wij waren in ieder geval)

> En alles wat je koopt buiten het hotel (incl. excursies) is

> goedkoper. Wij hebben verleden jaar in Sekalla bij een bureau

> geboekt voor excursies waar een quad voor de deur stond. De

> naam weet ik niet. Goedkoper en beter verzorgd, kleinere

> groepen. En bezichtigingen had ik ook graag willen doen, maar

> ik vond het té warm.

> Achteraf beter dat we het niet gedaan hadden, want de mensen

> waren echt ziek geworden van de hitte. Je ziet wel wat maar

> voelt je er niet echt prettig bij. Eigenlijk kan je zulke

> bezichtigingen beter in de wintertijd doen, of je moet er

> veel voor over hebben. Er zijn supermarkten in Sekalla en het

> vervoer kost bijna niets!

>

> Veel plezier Erik.

• erik v

Bedankt voor tips!!We vertrekken nu en hebben er heel veel zin in.

groetjes erik.