visum, bank openingstijden ?

• thor

wie weet tot hoe laat de bank open is, komen namelijk aan om circa 23:00 uur, kan je dan nog terecht ?

alle normale info welkom

• Marianne

ik neem aan dat de bank dan nog gewoon open is hoor. ben zelf een keer om half 10 aangekomen en toen was ie gewoon nog open. wat voor info wil je nog meer?

• Femke

Ik heb gehoord en gelezen hier dat je je visum beter kunt kopen bij een ander loket (=goedkoper) dan de reisleiding je aanwijst. Welk loket moet je precies hebben dan en waar ligt het ongeveer?

Alvas bedankt!

• Marianne

Femke, als je het vliegtuig uitkomt wordt je vanzelf die hal ingeleid. Daar staan dan medewerkers die je naar een bepaalde balie proberen te ,,duwen“, daar moet je dus níet zijn he!! je loopt gelijk rechtdoor dus voorbij die balies en dan achteraan aan je linkerhand zie je loketjes en daar staat boven ,,banc”. Daar kan je geld wisselen en een visum halen. Het visum is niet meer dan een zegeltje. Als ze je toch proberen in die rij te drukken (dat gaan ze doen hoor ze vragen ook bij welke touroperator je geboekt hebt)dan gewoon geen antwoord geven en doorlopen! Het is echt heel simpel en wij doen het altijd zo. Het scheelt per persoon minstens 4 tot 5 euro! Heel veel succes ermee!

• Mario

Hallo,

Je moet alleen oppassen of je het visum al niet betaald hebt in je reis, want dan betaal je dubbel,wanneer je dan naar de touroperator gaat krijg je alleen een sticker in je paspoort en kun je weer gaan zonder te betalen.

Dat heb ik dit jaar namelijk gehad in Maart.

Moet ik wel erbij zeggen ik had geboekt bij Thomas Cook in Duitsland en ben vertrokken vanaf Düsseldorf.

Maar ik had zoals ik juist al zei mijn visum dus al betaald bij de reissom, en heb op het vliegveld alleen een sticker in mijn paspoort gekregen.

groetjes en prettige vakantie,

Mario

• yvonne

Misschien nog een tip, betaal in dollars! Wij moesten 72 euro betalen voor 4 personen, toen ik zei dat ik met dollars wilde betalen werd het 72 dollar.

• happygirl

De eerste loketten bij ons waren denk ik dicht, die andere heb ik wel gezien. onze travelagent had alleen al de visums gehaald en bij het melden van hem werd dat gewoon ons paspoort in geplakt. we moesten er uiteraard goed voor betalen…maarja…ze hebben ze ook keurig naar het politieburo gebracht.

anayway, op dat moment had ik nie echt t gevoel dat ik een keus had

• Marianne

naar het politieburo gebracht?? die snap ik ff niet?

en een keus heb je volgens mij altijd, je moet je gewoon niet door zo'n mannetje laten overbluffen en het moet toch wel een héle flinke kerel zijn wil ie mij mijn paspoort uit mijn hand trekken om er een visum in te plakken hahaha vooral als mn man naast me staat die niet echt klein uitgevallen is ;)

wij halen het echt altijd gewoon bij het bankje en is het ene loket dicht dan gaan we gewoon naar het volgende! gewoon volgende keer weer proberen happygirl!

• Marianne

ik begrijp dat er heel veel op je afkomt als je daar voor het eerst komt maar ze had van mij toch écht die 12 euro niet gehad hoor! volgende keer niet betalen edwin, óf het moet duidelijk in je reispapieren hebben gestaan (bij een enkele touroperator schijnt dat zo te zijn) maar 9 van de 10 keer is dat dus niet zo. het visum wat je bij de bank hebt gekocht is gewoon geldig!!!! trap er de volgende keer niet in he!!

• edwinb

ik heb (op aanraden van mensen uit dit forum) ook mijn visum voor €13 bij de bank gehaald.

Toen ik in de bus stapte vertelde mijn hostess dat ik bij haar toch nog even €12 euro bij kon betalen, omdat het visum van de bank niet geldig was.

Toe ik haar vroeg waarom die niet geldig was, vertelde ze mij een heel lulverhaal over toeristenbelastingen en dat het ook vermeld stond in hun gids enzo.

Ik heb er toen maar aan toegegeven (achteraf mischien ook stom, maar er komt ook zoveel op je af als je daar aankomt) en die 12 euro betaald.