rare vraag 2x

• glenn

hallo prikkers

naar jaren geweest te zijn in turkije ga ik nu de stap maken naar egypte

eind van deze maand

turkije vindt (vondt) ik een goedkoop vakantie land

vraag 1 is egypte duurder dan turkije ??

bedoel eten,drinken en een biertje op het terras en kleding

vraag 2 10 euro hoeveel Egyptische ponden zijn dat

yep ik kan googlen maar ik wil ervaring van mensen die er zijn geweest horen

gr glenn

• Jol

Ik vind dat er geen rare vragen zijn. Ik woon in Egypte en misschien daarom ken ik de prijsverhoudingen niet maar Egypte is nog steeds een redelijk goedkoop vakantieland. De prijzen in de hotels liggen altijd hoger dan buiten de hotels.

1 euro = ong 7 pond dus jouw 10 euro zijn 70 ponden.

Een biertje in het hotel ligt al vaak rond en boven de 15 pond. Cola e.d. zijn op een terrasje ook stukken goedkoper.

Restaurantjes zijn er erg veel in Hurghada. Het ligt er wel aan in welk deel van de stad je uit eten gaat en waar. Er is veel prijsverschil. Je kunt egyptisch eten voor 10 euro of zelfs minder p.p maar je kunt ook duur gaan eten.

gr, Jol

• Marianne

Hoi, ik ben in beide landen geweest en Egypte is duidelijker veel goedkoper (behalve de reis ernaar toe dan he) dan Turkije.

• Maaike

Egypte is goedkoper. Kijk even op onze site. (bij mijn auteursnaam op “info” klikken) Hier staat o.a. een grote lijst (24 A-4'tjes) op alfabetische volgorde met tips over Egypte. Dat scheelt je veel vragen en zoeken op dit pb.

• bo575

100 pond is veertien euro, je moet gewoon alles delen door zeven. zeker stukken goedkoper dan turkije, maar wel blijven afdingen hoor!!