vraag vaccinatie..

• glenn

mijn vrouw en ik zei de gek

boeken meestal laat…maar stel, ik wil naar egypte op het laatste moment

moet ik dan nu al rekening houden met vaccinatie ??? of loopt het niet zo storm..en is het niet nodig

en…helpt het als je 2 weken het dan doet vantevoren..?? (vaccinatie)

gr glenn

• Esther Muskens

Mij is gezegd dat je vaccinaties enkele dagen van te voren zelfs nog kunt halen bij het GGD of je eigen huisarts. Je kunt dit het beste navragen bij je eigen huisarts / plaatselijke GGD. Je hebt de vaccinaties DTP en Hepetitus A nodig ! Veel plezier en wij hebben 2 weken geleden ook een ‘last minute’ geboekt via GoMundo en is echt helemaal niet duur en ziet er allemaal super mooi uit !

• clair

Nog even aanvullende info. DTP is nodig als het langer dan 15 jaar geleden is dat je die voor het laatst gezet hebt.

Wat betreft Hept A zou ik aanraden vraag om de HAFRIX vacinatie dit omdat je dan binnen 'n jaar en nog 1 moet laten zetten maar er dan ook weer 10 jaar tegen kunt.

Groetjes Clair

• Nikita

Wij hebben afgelopen week de vacinatie's DTP en Hept A bij de GGD laten doen,en idd met HAFRIX en ons werd juist verteld dat je tot 25 jaar beschermd bent als je over een jaar nog een keer Hept A inenting laat doen ?

grt Nikita

• clair

Nikita, ik hoor verschillende jaartallen mijn schoondochter kreeg tehoren 15 jaar mijn zwager 20 jaar.

Wij hebben voor 4 jaar terug de HAFRIX laten zetten en kregen toen te horen 10 jaar.

Ik denk dat je als je het zeker wilt weten ff het tropen instituut kan bellen in R'dam

Groetjes Clair

• Jippie

Sinds 1 januari is de 10 of 15 jaar bijgesteld naar 25 jaar!

De testgroep laat zien dat men dan nog steeds beschermd is.

• Suzanne

Glenn, ver van tevoren contact opnemen met de GGD ivm plaatsing. Gedurende de zomervakantie is het daar behoorlijk druk en is er een wachtlijst! Succes