Hurghada-Cairo

• edwinb

Over 3 weken vertrek ik voor 2 weken naar Hotel Reemyvera in Hurghada. Ik zou dan graag een 2-daagse excursie naar Cairo te maken!

Is het verstandig om zelf een bus reis te boeken en een hotel in Cairo? Of is dit beter over te laten aan de reisorganisatie.

Zelf regelen zal natuurlijk goedkoper zijn, maar is dat ook betrouwbaar?

Heeft iemand hier mischien ervaring in? Mischien kan iemand mij wat tips geven!

Groeten Edwin

• cor (voodoodivers)

Je kunt met El Gouna transport naar Cairo.

Kosten 55 Egyptische pond (ongeveer 7 Euro enkele reis) incl. drinken en ontbijt in de bus.

De bus stopt o.a. bij EL Tahrir het bekende plein in Cairo. Hier vindt je ook het Egyptisch museum. Entree voor touristen 40 pond. Je kunt daar een soort walkman huren met een gesproken rondleiding.

Je kunt daar dan al de tijd besteden die je zelf wilt. Ikzelf ben er al 7x geweest en vind het geweldig.

Voor het museum staan vele taxi's. Je laat je naar de Piramides brengen. Kosten 25 pond maximaal of beloof de chauffeur voor de volgende dag 100 pond, dan rijdt hij je overal naar toe. Hotels zijn er in Cairo genoeg, van 100 pond tot 150$.

Bijv. Hilton is goedkoop als je via internet boekt. Ik slaap meestal in SAMIRAMIS dit is het intercontinental. Betaal daar niet veel, omdat ik resident ben.

Voor jou is het 120 of 140 $ per nacht. Je hebt dan uitzicht over de NIJL. 's Avonds ga je dan eten in La Pacha een restaurant in de Nijl met 5 verschillende restauranten binnenin. Ik adviseer het franse rest.

De volgende dag haalt je chauffeur je af en rijdt je de gehele dag rond.

Je kunt kijken bij alles wat je interessant vindt in een tempo wat jij wilt. Geen gestress en bezoekjes aan bazaars waar de gids geld aan verdient.

s' Avonds weer met de bus naar Hurghada.

Succes,

Cor

• marody

Whauw, Cor, bedankt voor meer dan interessante tips!

Zijn de piramides én het egyptisch museum op die manier te doen op 1 dag?

Om welk uur vertrekt de bus dan in Hurghada? en hoe laat is de bus 's avonds terug?

• cor (voodoodivers)

Er gaan er diverse. Als je vanuit HRG om 2.00 uur vertrekt ben je om een uur of 8 in Cairo. Het museum gaat om 9 uur open.

Piramides en museum zijn makkelijk te doen op 1 dag. De Pir. vallen nogal tegen vond ik zelf. Maar je moet het toch gezien hebben. Het is tegenwoordig alleen een hoop stenen. Ben wel erg onder de indruk van de wijze waarop dit allemaal gebouwd is.

Je kunt er ook in, maar is niet echt de moeite waard, de lucht is slecht en de ruimte is klein. Bovendien is er binnen eigenlijk niets te zien.

Vergeet niet het schip te bezoeken achter Cheops (Groot wit raar gebouw).

• edwinb

Cor, bedankt voor de uitgebreide informatie. Wij gaan zeker wel een kijkje nemen in Cairo. Is het noodzakelijk om een hotel via internet te boeken? Of kan dat ook daat ter plaatste. Wij weten nu natuurlijk nog niet precies welke dagen wij erheen willen.

Voodoodivers? Is dat niet die duikschool in ons hotel? (Reemyvera). Ben jij daar van? Want dan kan je me mischien daarover ook wel van informatie voorzien.

groeten Edwin

• cor (voodoodivers)

Hallo Edwin,

Je kunt ook een hotel in Cairo boeken, er zijn er honderden. Geloof echt niet dat alles vol zit.

Wij hebben inderdaad de duikschool in Reemyvera, maar we gaan het Reemyvera verlaten.

Niet aardig om te zeggen, maar veel van de gasten zijn russisch en er zijn nog een aantal zaken die ons niet bevallen. Veel van de russen zijn onbeschoft en kunnen alleen zuipen. Soms willen ze op de boot mee en komen ze 's morgens al met bier bij de duikschool.

Dat geeft problemen, want bij mij komen ze niet op de boot met alcohol of onder invloed hier van. Duiken is een prachtige sport en niet gevaarlijk, maar er zijn wel regels. Wie die niet respecteerd, duikt niet bij ons.

Toen wij hier de duikschool openden beloofde het management ons, dat de Sunrise groep het hotel over zou nemen.

Dat betekende dan ook meteen Europeesche gasten…………

Het eten is hier niet zo bijzonder volgens sommige mensen.

Wij vertrekken over 1 of 2 weken naar Bella Vista Resort aan het einde van het centrum (Sekalla). Niet om te stoken, maar dit BVR is echt 10 klassen beter.

Je mag me altijd vragen stellen, dit kan per email of telefoon.

Cor

• happygirl

Hallo cor,

dit lijkt ons ook wel wat,

Hoe laat gaat de bus ongeveer terug uit Cairo en moet je van te voren daar een kaartje voor kopen? (we willen maar 1 dag)

Alvast bedankt!

• Frans

Eigen zaak en je eigen pr, goed bezig Cor. Niet verkeerd bedoeld hoor, geweldig om mensen van dienst te zijn toch, trouwens heb je nog iemand nodig daar??

Groet Franske

• cor (voodoodivers)

He Frans,

Deze vragen moet je helaas ergens anders stellen:

cor@voodoodivers.com

Ik probeer hier gewoon de mensen wat van dienst te zijn met de kennis/ervaring die we in egypte opgebouwd hebben.

Cor

• Frans

tuurlijk mooi toch, heb je site ff opgezocht ga eerst ff een tijdje lezen, je hoort nog van me.

Groet, Franske