Google Earth

• Henk

Ik heb het gezien, bedankt.

• Jol

Heb het nu ook gedownload. Maarre..volgens mij, of ik kijk niet goed, staat mijn huis er in Hurghada nog niet op.

Google Earth 2006 staat er!!

Jol

• Henk

Jol schreef:

>

> Heb het nu ook gedownload. Maarre..volgens mij, of ik kijk

> niet goed, staat mijn huis er in Hurghada nog niet op.

> Google Earth 2006 staat er!!

>

> Jol

Dag Jol,

Dat je huis niet te zien is kan best wel kloppen.

Er staat wel 2006, maar ik denk dat ze bedoelen dat de foto dit jaar bewerkt is.

Een paar maanden geleden kon je nog niet zover inzoomen als nu.

Bekijk de omgeving maar eens. Volgens mij is de wijk, wat nu Mubarrak heet, nog steeds woestijn. De keren dat ik in Hurghada verbleef reed je vanaf het vliegveld alleen maar langs gebouwen tot het Triton hotel.

Ook in het gebied ten zuiden van het vliegveld staan veel meer gebouwen dan op de foto te zien is.

De laatste jaren ga ik naar Safaga, het hotel waar ik steeds verblijf is nog een grote bouwput en ook het bijbehorende strand lijkt nog nergens na.

Conclusie is dus dat het een oude satellietfoto betreft.

Ook als ik mijn eigen huis in Nederland bekijk, wat ook in een gebied ligt dat sinds kort bewerkt is, wordt (het mij) duidelijk dat het een oudere foto is.

Ik kan dat zien aan wat er op mijn dakterras staat, dat is al sinds 2 jaar compleet veranderd.

Groet,

Henk.

• jos van der meijden

Het zal ook best lastig zijn om al die foto's up-to-date te houden, moet een gigantische database achter zitten. Het is ook wel leuk eens in te zoomen op dubai, kun je palmeilanden mooi zien. Daar is overigens ook nog niks te zien van de “wereldbol” die ze aan het maken zijn.

Het is wel leuk om het bij te houden, zoals henk al zei, een paar maanden geleden was er nog weinig tot niks te zien. Ach ja, blijft een leuk speeltje!

• edwinb

Ik ga over drie weken naar Hotel Reemyvera. Weet iemand waar ik deze op google Earth kan vinden? Ik weet ondertussen wel ongeveer waar hij moet staan, maar het is niet het enige resort op die plaats!