Duikpak?

• EdRaket

Ik ga in oktober naar Hurghada.

Kan iemand mij vertellen wat voor een duikpak ik mee moet nemen.?

Ik heb een 7mm pak met lange mouwen en pijpen en ik heb een 7mm body welke ik ook kan gebruiken als shorty.

Ik zou ook graag willen weten wat de watertemperatuur is op +/- 25 meter.

De sites op internet hebben het allemaal over de oppervlakte temperatuur en deze is volgens mij een stukje hoger dan de bodem.

• Windlover

In October beslist een 7 mm wetsuit meenemen !! De temperatuur op ongeveen 25 mtr/75ft is ongeveer 12/14 graden in October. en indien je een “hood” /hoofdkap hebt…ook meenemen !!!

• cor (voodoodivers)

In oktober is het water nog warm van de zomer.

De temperatuur ligt dan rond 25 graden op 25 meter diepte.

Als je gewend bent om in NL te duiken kun je met een 5 mm prima uit de voeten.

Mocht je het te warm vinden, dan doe je je rits een stukje open.

Succes,

Cor

• rene

…en omdat er nu twee totaal verschillende antwoorden staan: het antwoord van cor is toch echt het juiste.

• EdRaket

Ik denk dat ik toch ook mijn shorty van 7mm meeneem.

Want volgens mij is 25 graden een aangename temperatuur.

Bedankt voor de antwoorden.

En Cor,

Ben je van voodoodivers welke achter het sunrise palacio hotel zit?

Zo ja, misschien zie ik je daar dan nog wel in oktober. Want ik ben vanplan om daar te gaan duiken.

• cor (voodoodivers)

Ja, deze Cor ben ik.

Echter wij zitten niet meer in Sunrise El Palacio, maar in Reemyvera.

Hebben we ook weer een aantal nieuwe duikstekken die in het verleden onbereikbaar waren vanwege de afstand.

Het huurcontract was daar afgelopen en ze wilden de huurprijs x3 hebben.

Ze denken dat het een goudmijntje is of zo.

Misschien als je Egyptische staff hebt, maar wij hebben alleen Europeanen en die komen echt niet werken voor 100 Euro in de maand.

Als je wilt kunnen we je daar afhalen, is ongeveer 20 minuten.

Cor

• peth

Hoi Cor, hebben jullie ook een site waar ik wat kan nalezen wij gaan zelf eind augustus naar Hurghada en mijn zoon wil graag duiken.

• rene

even op info achter zn naam klikken

• starfish

ik had mn 7 mm mee zonder body eroverheen.

op 12,5 m. diepte was het 24 graden. (eind juni) op zich best warm denk je maar na een uur voel je wel dat t koud gaat worden. dus lange mouwen enzo is helemaal heen slecht idee, tevens ook goede bescherming voor jezelf voor evt. verwoningen ;)

voor mij geen shorty hoor