Duiken tot 5 meter

• Esther Muskens

Wij hebben beide nog nooit gedoken, maar willen dit nu zeker graag gaan doen.

Ik heb vernomen dat het mogelijk is om een introductieduik te maken en dat je dan dus maar 5 meter diep zult gaan.

Ik denk dat dat voor een 1ste keer meer dan voldoende zal zijn.

Wat voor onderwatercamera kunnen we dan het best aanschaffen… een wegwerp van de Kruidvat of een duurdere wegwerp bij een fotospeciaalzaak ???

Wij gaan naar Grand Azur Horizon en hebben een rif voor ons hotel liggen dus ik denk dat we met snorkelen ook al veel kunnen zien klopt dit ?

En zijn er mensen hier geweest en zijn er veel ‘dode’ kwallen ?

• Windlover

Meeste Duikcentra bij een hotel bieden een “introductieduik” aan. Onderwater camera, de wegwerp cameras gen niet echt goede foto's, kleuren zijn niet echt goed te zien. Je kunt hier in de verschillende fotozaken ook onderwater cameras huren. Dus geef geen onnodig geld uit aan een dure onderwater camera, bekijk eerst eens hoe het bevalt, dan kun je er altijd nog een kopen.

De riffen voor de hotels zijn bijna allemaal dood, dus je zult weining zien, voornamelijk kleine visjes.

Meeste duikcentra offreren ook een “snorkel” trip naar een van de eilanden voor de kust, ze zult daar veel meer zien.

Dode kwallen, alleen soms op het strand, maar het soort kwallen dat die voor komt , steekt niet, dus geen probleem. Afhangende van de wind en het seizoen, komen de kwallen, op het ogenblik erg weining.

• mini

Hallo Esther.Wij zijn in december in Grand Azur geweest,het huisrif vond ik erg mooi (was wel de eerste keer dat ik gesnorkeld heb).Als je met je gezicht naar de zee staat ga dan bij het rechter strandje snorkelen bij een boei, ik vond het daar geweldig.Ik heb geen dode kwallen gezien,zelfs geen levende.Wij hebben op schiphol een onderwatercamera van fudji gekocht, en er prima fotos mee kunnen maken,wel naar een goede fotozaak gebracht,die konden nog wat aan de kleuren doen.Als je nog iets wil weten,kun je mij altijd mailen.Groetjes Mini.

• Esther Muskens

Hoi Mini,

Hoe was jouw ervaring in het hotel ?

Was het eten goed en de service in het hotel ?

Gr. Esther & Kevin

• cor (voodoodivers)

Het huisrif voor dit hotel is niet dood, ziet er goed uit.

Voor de introduik:

Wees verstandig en vertel diegene die de introduik met je wil gaan maken duidelijk dat je niet dieper wilt als 5 / 6 meter.

Zelf vind ik onvertandig van klant en instructeur om dieper te gaan.

Wees verstandig en zoek een goede duikschool uit.

• mini

Hoi Esther.Wij hebben een nilecruise gedaan,en zijn maar 3 dagen in dit hotel geweest,\.Ik vond het een fijn hotel,het eten vond ik wel goed.Je kon s'middags bij het strand lekkere frietjes eten en vlees of vis van de barbeqeu.Er was genoeg keus,en er is altijd wel iets bij wat je lust.De service is oke.Geniet maar lekker.Groetjes Mini.

• starfish

ligt er maar net aan…

ik ben net terug en ik heb er heel wat gezien.

overgens.. deze kwallen zijn welliswaar niet giftig, maar netelen wel. de een is er wel gevoelig en de ander niet. zorg gewoon dat ze niet op plaatsen komen waar de huid teer is (gezicht onderkant arm) voor de zekerheid kun je "prikweg' meenemen (kruitvat) helpt heel goed.