Wat is er te doen

• Rob de Vries

Nou, da's lang geleden dat ik een vakantie heb gehad. Hurghada lijkt me wel wat vanwege het duiken maar…. wat is er nog meer te doen? Het reisburo zegt notabene dat het behalve het duiken gewoon een dood gat is!!!

Wie helpt me mijn maat te overtuigen niet voor Turkije te kiezen met alleen maar strand. Wat is er in en om Hurghada aan leuke dingen te doen?

ThanX

• Kelly

Hey Rob,

Ik ben vorig jaar naar Hurghada geweest en was ook wat bang dat ik me zou vervelen maar dat is helemaal niet het geval geweest! Wij waren er tien dagen en hebben elke dag wel iets te doen gehad. Uiteraard kan je naar het strand, je kan de ‘stad’ in, … Wij deden ook heel wat excursies zoals snorkelen, luxor, el gouna, giftun, quadrijden. Meestal waren we ook heel wat tijd kwijt door het theedrinken bij de winkeliers en zo, je maakt er vlug vrienden. Bij hen ben je dan steeds welkom voor thee en een babbel. Erg leuk! Ik heb er een supervakantie gehad…

• clautje

Het nachtleven van Hurghada mag er ook weezen!! Bonanza, papasbar, papa's beach, the dutchbar, kallaboush zijn enkele voorbeelden (er zijn er nog meer!)

Je hoeft je echt geen moment te vervelen in Hurghada.

• Belle

hallo.VANNAcht terug gekomen uit HURGHADA.

Je hoeft je inderdaad niet te vervelen gnoeg excursies…maar ga niet de stad Sakkala(city hurghada ) in want dat is vreselijk je wordt aan alle kanten getrokken en gevraagd of je wat wil kopen ..zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.Iedere nl die ik sprak is er weggevlucht.

Quad safarie(mag je zelf rijden) is aan te bevelen.

• Esther Muskens

En wat zijn zoal de kosten voor de Quadsafari ??

En duurt dat de hele dag en is het daar nu niet te warm voor ??

• Bea

Heey nog een vraagje! waar zijn al die discotheken (papa's bar enzo) in oude of nieuwe centrum?

• Marianne

allebei.

• Roel

quad safari kost 35 euro p.p. Je wordt rond half drie ‘s middags bij je hotel opgehaald en je ben rond acht / negen uur ’s avonds terug. Je begint met een rit door de woestijn (echt indrukwekkend) Dan ga je naar de bewoners van de woestijn, de Bedioenen…geloof ik. Dan krijg je te zien hoe ze daar leven. Je krijgt daar wat eten en dan ga je kameel rijden (echt leuk!)

Rond 7 uur / half acht ga terug rijden en dan stop je halverwege om ff naar de zonsondergang te kjiken. Gaat heeeel snel!! Echt apart.

Er gaat ook een cameraman mee en die filmt de hele dag. Je kan die film kopen. Wij hebben op de gok de dvd van die dag gekocht en hij doet het perfect hier thuis. Echt leuk om te hebben!! Je krijgt er ook een andere dvd bij en daar staat een documontaire op van Luxor en Cairo.

Kosten heel de dag:

35 euro p.p.quad safari

25 euro dvd.

10 EG. pond fooi aan de gids en 10 EG pond fooi aan de andere gids.

Nog een tip: Neem een grote doek mee. Die binden ze dan om je hoofd en mond zodat je tijdens de rit beschermd ben tegen stof , wind en zand. En geloof me die heb je echt nodig :) Oh..en ook een lange sprijkerbroek en dichte schoenen!! Voor het zand en wind..en…een fles water!

Tja en warm….daar merk je niet veel van , want je ben lekker aan het rijden…

Have fun!

groeten Roel.